Basgitaarset voor een beginner

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 438
Lid geworden op: 05 jul 2006, 22:17

Re: Basgitaarset voor een beginner

Bericht door Rob66 »

Ik had laatst een Fazley jazz bas in mijn hand en ook opgespeeld, dat valt zeker niet tegen. Kost € 99,- wat kan je gebeuren. Kan je snel weer verkopen op MP.
Want geloof me, als je een tijdje speelt en je leest dit forum en alles wat met bassen te maken heeft EN je bent bevangen door het spelen dan wordt het toch een duurdere.
Volgende stap en dat is hier al diverse malen voorbij gekomen: een Squier Jazz of Precision, 2e hands voor leuke prijsjes te scoren.
Die zijn ook 2e hands makkelijk te verkopen, ook een Ibanez, ben ik ook op begonnen. Wil je iets goeds voor weinig, kijk eens voor een Tokai jazz, bij Bax voor net onder de 400,- maar een hele fijne bas met een goede sound.
Het probleem is natuurlijk dat je als beginner echt geen idee hebt waar je op moet letten en hoe een fijne basgitaar moet voelen en spelen.
Mijn advies, neem de Fazley voor 99,- en een leuk combootje, een Ampeg, Ibanez, Ashdown, Tegenwoordig zoveel keus en goed spul voor weinig. Dan gaat het best wel lukken.
Succes
Fender American DeLuxe V Jazz bas
Pearl Jazz bas
Contrabas
Harley Benton PJ-75 OW Vin­tage Series bass
Markbass CMD 121p combo
Markbass LM tube
2 x Ampeg SVT210av
Zoom MS-60b
Roland Micro Cube RX
Fender FXA2 in-ear monitor
Shure PSM300 wireless
Gebruikersavatar
Jay2U
Berichten: 3643
Lid geworden op: 16 aug 2012, 23:14

Re: Basgitaarset voor een beginner

Bericht door Jay2U »

Ik heb een Jack & Danny bas overgenomen voor héél weinig. Nieuw kostte ie 139 Euro. Ik heb veel aan die bas moeten doen om 'm echt lekker speelbaar te krijgen. Uiteindelijk heeft ie me net iets meer dan 100 Euro gekost. Voor mij was het aanpassen onbetaalbaar gaaf. 8) Ik vind het nu een echt leuke bas en bespeel 'm graag. Hiermee wil ik aangeven dat goedkoop risicovol kan zijn, maar voor de knutselaar een uitdaging is. Hieronder een videootje...
Just a cover of a real bassist - Dit speel ik gewoon graag
May the Force of the Groove be with you!
sergio71
Berichten: 219
Lid geworden op: 17 feb 2015, 16:09

Re: Basgitaarset voor een beginner

Bericht door sergio71 »

Jay2U schreef: 06 mar 2017, 22:55 Ik heb een Jack & Danny bas overgenomen voor héél weinig. Nieuw kostte ie 139 Euro. Ik heb veel aan die bas moeten doen om 'm echt lekker speelbaar te krijgen. Uiteindelijk heeft ie me net iets meer dan 100 Euro gekost. Voor mij was het aanpassen onbetaalbaar gaaf. 8) Ik vind het nu een echt leuke bas en bespeel 'm graag. Hiermee wil ik aangeven dat goedkoop risicovol kan zijn, maar voor de knutselaar een uitdaging is. Hieronder een videootje...
Goede informatie en zeker voor de beginner een prima stap !
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Basgitaarset voor een beginner

Bericht door Erelid »

Nou,... zo'n bas eerst helemaal aan moeten passen voordat ie bespeelbaar is... Als beginneling. Lijkt mij geen optie.
Ik heb deze bas in mij handen gehad en nu is ie inderdaad goed maar je hebt wel wat kennis nodig om aan een bas te sleutelen.
Plaats reactie