Ibanez jazz bas

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
ferrie76
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 feb 2017, 19:47

Ibanez jazz bas

Bericht door ferrie76 »

Om met het eerste bericht maar gelijk met de deur in huis te vallen:
Mijn naam is Ferrie en sinds een jaartje probeer ik basgitaar te spelen. Nou ben ik van huisuit echt een techniek man en dat is denk ik ook wat me zo aantrekt aan basgitaren.
Sinds kort probeer ik wat gitaren op verkoopsites te vinden, op te knappen en afstellen en dan weer van de hand te doen.
Nu ben ik een Ibanez tegengekomen die denk ik niet meer mag vertrekken. Graag zou ik ook jullie mening horen over dit instrument!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Re: Ibanez jazz bas

Bericht door didi »

Jaren zeventig ?
Ziet er prima uit. Speelt ie lekker ?
ferrie76
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 feb 2017, 19:47

Re: Ibanez jazz bas

Bericht door ferrie76 »

Het gebrek is mijn spel :? aan de bas ligt het niet :D
Made in Japan, meer staat er niet op. de uitvoering met de kunststof trussnut cover is van mid jaren '70. Alleen is dit de eerste die ik zie in een zwarte kleur. Is wel de orginele kleur trouwens.
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Re: Ibanez jazz bas

Bericht door didi »

Lijkt me een lekker basje. Veel plezier ermee.
Gebruikersavatar
DFA 79
Berichten: 982
Lid geworden op: 01 jun 2009, 18:42

Re: Ibanez jazz bas

Bericht door DFA 79 »

Mooi ding 😎
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Ibanez jazz bas

Bericht door Muziekschuur »

De bassen die Fender in de hoek zetten. Net zo lang totdat Fender diezelfde fabrieken inhuurden om hun Japanse bassen er te laten maken. Die tot op de dag van vandaag gemaakt worden en zeer geliefd zijn. Klassieker dus.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7893
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: Ibanez jazz bas

Bericht door BassKees »

Ah, de zogenaamde pre-pre-pre-lawsuit bassen? :D
ferrie76
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 feb 2017, 19:47

Re: Ibanez jazz bas

Bericht door ferrie76 »

Mijn doel was om een Fender akoestische en een jazzbas bij elkaar te werken door basjes te kopen, op te knappen en weer te verkopen. Inmiddels staat de akoestische in de kamer en ben ik bezig met het bij elkaar verdienen van een jazz. Deze had ik gekocht voor de verkoop, maar inmiddels wat huiswerk gedaan en deze mag toch maar niet meer weg ben ik bang :roll:
Gebruikersavatar
SaabandBass
Berichten: 420
Lid geworden op: 26 jun 2013, 21:43

Re: Ibanez jazz bas

Bericht door SaabandBass »

Ik heb er ook 1, ook zwart en ook niet meer info dan made in Japan. Hals heb ik er nooit afgehaald maar speelt vele malen fijner dan mijn made in Mexico Fender jazz met Japan vintage hals.
Plaats reactie