traktor bas kopie (Berry Oakley (allman brothers band)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

traktor bas kopie (Berry Oakley (allman brothers band)

Bericht door Muziekschuur »

Afbeelding

Dit onderwerp is ontzettend nepperdenepnep. Met chinese pickups en en een chinese bas. Om de dag van de arbeid gepast te vieren op een dag dat je normaal bij de chinees bestelt, heb ik maar een bas besteld die we nep amerikaans gaan opvoeren.....

Het wordt een traktorbas. Maar eigenlijk heb ik daar nog een nep chinese naam voor nodig.... Wie weet wat?

Affijn. Wat is er al gebeurd. Van Ebay nep pickups besteld. En thuis in de hete parafine gelazerd. Ff dagje opstijven. En vandaag een pickup gat gebeiteld en een pickup gat verbreed. Morgen op het gemakje de slagplaat aanpassen en eens kijken welke potmeters en andere electronica ik in een japans sausje over deze chinese bas uit kan strooien.

Oh ja... Ik heb er een echt amerikaans onderdeel op gemonteerd. Een messing topkam. Ook van Ebay.. Hoezee....

(Als je de naam niet snapt: De eerste bassist van "the allman brothers band" Berry Oakley speelde op een aangepaste Jazz bass. hij had een pickup van zijn Guild bas afgehaald. En op zijn Jazz gemonteerd. Dit bleek een gouden greep.)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Muziekschuur op 02 mei 2017, 13:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Nep traktor

Bericht door Muziekschuur »

Ik heb wel twee fender jazz bass pickups besteld. Die komen vast binnenkort binnen. Ik ben al twee jaar verschoten van deze jack & danny. Een heerlijk halsje. En de electronica en tuners en brug zijn van prima kwaliteit. Ik ben benieuwd hoe deze pickup combinatie gaat klinken.

Het moeilijkste wordt denk ik een gaatje boren van de controle plaat ruimte naar de achterste pickup om daardoor de draad heen te voeren. Maar dat zien we morgen. De voorste pickup, de nep bisonic (of eigenlijk een rickenbacker kopie) is qua impedantie nagenoeg gelijk aan een bisonic. Dus wellicht voldoende om het werk te doen van een bisonic. We zullen zien. Als de routing eenmaal aangelegd is is een echte bisonic ook nog mogelijk.

Aangezien deze bas al 2 jaar oud is kan je zien dat dit geen sterke kleur is. Hij begint te vergelen en dat is juist wat ik zoek... Mooi. Misschien nog es een schuur machine erover. Maar hoogstwaarschijnlijk ga ik voor gewone slijtplekken.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Re: Nep traktor

Bericht door padawatje »

Muziekschuur schreef: 01 mei 2017, 21:36 Het wordt een traktorbas. Maar eigenlijk heb ik daar nog een nep chinese naam voor nodig.... Wie weet wat?
Tlaktol ? :mrgreen:
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Nep traktor

Bericht door basloze fret »

Nummertje 24 met sambal?
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Nep traktor

Bericht door Muziekschuur »

Dus dan kom ik eindelijk mijn eerste groupie tegen.... staat er "nummertje 24 met sambal" op de bas.... Hmmm.... (afgevoerd naar de eerste hulp)...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Nep traktor

Bericht door Muziekschuur »

Gaatje naar de achterste pickup ruimte geboord en de ruimte voor de voorste pickup wat opgeruimd. Omdat de pickup met slagplaat een paar millimeter van de hals week.

Ik zit me af te vragen of ik de twee extra potmeters zal gebruiken. Of dat ik het zo ook kan.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Re: Nep traktor

Bericht door Basvarken »

Foton.

(Chinees tractormerk)
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Nep traktor

Bericht door Muziekschuur »

Da's een mooie naam.

Afbeelding

Best netjes trouwens.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Nep traktor

Bericht door Muziekschuur »

Afbeelding

Bijna af.

Ik heb de indruk dat 1 van de jazz pickups omgekeerd is aangesloten. Dus dat moet ik nog nakijken. Ik heb de voorste pickup samen met de neck pickup (nu de achterste brug pickup) aangesloten.

Kan ik de polariteit met een Multi meter vaststellen?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Nep traktor

Bericht door Rieno »

I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23284
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: traktor bas kopie (Berry Oakley (allman brothers band)

Bericht door rich13 »

Een Tuolaji dus.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: traktor bas kopie (Berry Oakley (allman brothers band)

Bericht door Muziekschuur »

Ik wordt ontzettend vrolijk van al die geestige namen. Waarvoor dank. Ook fijn dat verhaal over polariteit. De eerste geluidstest is geweest en inderdaad een vette sound. Nog even een draadje omdraaien.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: traktor bas kopie (Berry Oakley (allman brothers band)

Bericht door Muziekschuur »

Ik zit nog even te verzinnen of ik niet beter twee stacked pots aan kan schaffen.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: traktor bas kopie (Berry Oakley (allman brothers band)

Bericht door blablas »

Dan zou ik er drie doen, één stack voor iedere pickup. En dan benut je ook alle gaten in de control plate.
Peter 2.0
Berichten: 224
Lid geworden op: 01 jan 2015, 17:56

Re: traktor bas kopie (Berry Oakley (allman brothers band)

Bericht door Peter 2.0 »

Muziekschuur schreef: 01 mei 2017, 21:36
(Als je de naam niet snapt: De eerste bassist van "the allman brothers band" Berry Oakley speelde op een aangepaste Jazz bass. hij had een pickup van zijn Guild bas afgehaald. En op zijn Jazz gemonteerd. Dit bleek een gouden greep.)

Afbeelding
Goed verhaal en mooi avontuur, Frans, maar ik beschouw het zeker als een compliment dat je Berry z'n Tractor niet kan onderscheiden van de Tractor die ik zo'n 7 jaar geleden in elkaar geflanst had. Was toch aardig gelukt dan. En m'n laminaat op m'n zolder zag er toen ook nog prima uit. :mrgreen:
Plaats reactie