Short scale P-bass

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Steeferdesteef
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 jan 2007, 14:27

Short scale P-bass

Bericht door Steeferdesteef »

Beste bassers,

Ik haal als het goed is deze week een SX shortscale P-basje op voor €60,=. :mrgreen:
Wat voor snaren kan ik hier op zetten? Shortscale, dat snap ik maar passen bijvoorbeeld de Hofner snaren voor een vioolbasje er ook op?
Wat is een normale medium dikte voor shortscale snaren? Iemand tips voor goede betaalbare snaren? Liefst nickel of nickelwound.
Squier P, Squier JB, Squier JB 5, Harrie Beton Precision Beest, Harley Benton Ray 5.
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Short scale P-bass

Bericht door badastronaut »

Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Short scale P-bass

Bericht door blablas »

Ik heb op mijn Harley Benton P-shorty's die Hofner snaren zitten, passen perfect.
Gebruikersavatar
Steeferdesteef
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 jan 2007, 14:27

Re: Short scale P-bass

Bericht door Steeferdesteef »

Ik heb op mijn Harley Benton P-shorty's die Hofner snaren zitten, passen perfect.
Meervoud? Heb je er meerdere? Hoe bevallen ze? Ik heb wel eerder een SX P gehad, deze was eigenlijk best wel goed voor het geld.
Squier P, Squier JB, Squier JB 5, Harrie Beton Precision Beest, Harley Benton Ray 5.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Short scale P-bass

Bericht door blablas »

Vier stuks, niet meer standaard. :)
Afbeelding
PJ van gemaakt.
Afbeelding
JJ geworden.
Afbeelding
Ri geïnspireerd.
Afbeelding
MM stijl met preamp.

Bevallen erg goed, zeker na de verbouwing, uit de doos hadden ze wel alle vier kleine mankementen.
Gebruikersavatar
Steeferdesteef
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 jan 2007, 14:27

Re: Short scale P-bass

Bericht door Steeferdesteef »

Ik heb een setje Fender 45-105 op maat geknipt, of was het 40-100. Past ook en speelt en klinkt prima.
Hebben die Harley Benton shorties ook zo'n kleine strat body?
De SX is echt klein, wel gewoon 30 inch halsje. Speelt lekker hoor.
Squier P, Squier JB, Squier JB 5, Harrie Beton Precision Beest, Harley Benton Ray 5.
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Re: Short scale P-bass

Bericht door didi »

Ik heb op de Harley Benton shortscale P gewone SIT-silencers gezet. En die klinken en spelen erg fijn. Fijne snaarspanning,lekkere feel voor de vingers, punchy sound.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Short scale P-bass

Bericht door blablas »

Steeferdesteef schreef: 20 mei 2017, 22:20 Hebben die Harley Benton shorties ook zo'n kleine strat body?
Geen idee, ik heb geen strat. :)

Heb een tijdje geleden een paar vergelijkingsfoto's gemaakt, HB Shorty voor een Squier PJ.
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie