Fender Modern player Jazz of Ibanez RD 600

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Haike
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2015, 21:54

Fender Modern player Jazz of Ibanez RD 600

Bericht door Haike »

Hallo allemaal.

Ben een herintreder ( na 38 jaar ) , en wil het bassen weer oppakken. Omdat ik voorlopig alleen thuis bezig ben , wil ik nog niet zoveel uitgeven aan een bas . Nu heb ik de optie voor 2 bassen . een Fender Modern Player Jazz ( chinees ) , en een Ibanez RDGR 600 . Wat raden jullie mij aan om weer mee te beginnen ?
Alvast dank . Gr. Haike
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Fender Modern player Jazz of Ibanez RD 600

Bericht door Rieno »

Heel flauw, maar dat hangt echt van je persoonlijke voorkeur in dit geval :) Het zijn beide prima basgitaren om mee te beginnen en een tijd mee door te kunnen.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Re: Fender Modern player Jazz of Ibanez RD 600

Bericht door PMJ »

De modern player is erg gaaf, en zul je alle stijlen wel mee kunnen spelen.
De 3 bassen uit de modern player lijn die ik heb bespeeld waren allemaal netjes gebouwd, afgewerkt, en goed bespeelbaar met een lage actie.De 5 snarige jazz vond ik qua b snaar zelfs beter dan de usa made vijfsnarigen (90s modellen) die ik heb geprobeerd..

De ibanez in kwestie kan ik er helaas niet mee vergelijken, want die ken ik niet:)
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Fender Modern player Jazz of Ibanez RD 600

Bericht door badastronaut »

Ik heb zelf een basje thuis uit de Modern Player serie en ik moet zeggen dat daar helemaal niks mis mee is. Erg fijn ding met een goed geluid. Zeker de moeite waard.
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: Fender Modern player Jazz of Ibanez RD 600

Bericht door aap »

Als ik een nadeel voor de Fender mag noemen, blijkbaar zitten die dingen qwa gewicht bijna allemaal rond de 5 kilo. Dat zou ik te zwaar vinden.
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Re: Fender Modern player Jazz of Ibanez RD 600

Bericht door PMJ »

De 3 waar ik het over had, daarvan waren er twee rond de 4 / 4,2 kilo, de 5 snaar max 4,5.
Haike
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2015, 21:54

Re: Fender Modern player Jazz of Ibanez RD 600

Bericht door Haike »

Okè . dank jullie allemaal voor de reacties . Ik ga ze toch maar eens side by side vergelijken. Ik heb de Fender gisteravond kunnen proberen , en lag lekker in de hand , en heeft een behoorlijke sustain . Dit weekend de Ibanez maar eens gaan proberen . Kom hier met mijn bevindingen op terug . :D
Haike
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2015, 21:54

Re: Fender Modern player Jazz of Ibanez RD 600

Bericht door Haike »

Het heeft iets langer geduurd , maar heb mijn keuze op de Fender laten vallen , ondanks dat de Ibanez er veel leuker uitziet en wat moderner klinkt. De Fender klinkt warm en vol door de dubbele humbuckers . Je voelt de bas werkelijk trillen bij het spelen . Bij de Ibanez daarentegen komt alles van de pickups . Ga denk ik veel plezier beleven van mijn Modern Player , ook al komt hij uit een land wat qua kwaliteit niet goed staat aangeschreven .
Dank nog aan iedereen voor de adviezen . :-)
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Re: Fender Modern player Jazz of Ibanez RD 600

Bericht door PMJ »

Proficiat:)!

Niet kijken naar het productieland, maar kijken en luisteren naar de bas in je handen. Daar gaat het om. Bovendien komen er ook gewoon mooie spullen uit China, zo blijkt met de modern players.

Veel plezier ermee!
Laatst gewijzigd door PMJ op 28 mei 2017, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Fender Modern player Jazz of Ibanez RD 600

Bericht door badastronaut »

Goeie keus! Er wordt natuurlijk een hoop meuk in China gemaakt maar die Fender modernplayers zijn dikke prima. Ik heb het idee dat er trouwens steeds meer kwaliteit uit dat soort landen komt. Niet verkeerd!
Plaats reactie