Dure Fender of Sire : de blinddoektest

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Re: Dure Fender of Sire : de blinddoektest

Bericht door nangyala »

in de snelheid van kijken even gemist denk ik, zal nog eens kijken
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22641
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Dure Fender of Sire : de blinddoektest

Bericht door wombatboter »

Ik hoorde een soort laag bij de Sire dat ik niet associeerde met de Fender..
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Dure Fender of Sire : de blinddoektest

Bericht door basloze fret »

Bij bas 2 hoor je bij het slappen op het eind wel de snaar tegen de pickup doodslaan. kwestie van de pickup hoogte afstellen, veel bassen hebben hier last van. Ik vraag me trouwens wel af of hij de Sire ook passief had staan? ik weet niet of je deze passief kan schakelen?...
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3030
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Re: Dure Fender of Sire : de blinddoektest

Bericht door Britsie »

Ik had het fout. Ik vond de sound van de fingerstyle het lekkerst op de Sire en de sound van de slap op de Fender het lekkerst.
(Gelukkig voor mijn portemonnee slap ik nooit) :mrgreen:
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7647
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

Re: Dure Fender of Sire : de blinddoektest

Bericht door Maarten_E »

Ik had ze verkeerd om, vond de Fender bij fingerstyle een warmte hebben die ik niet achter de Fender had gezocht.
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Re: Dure Fender of Sire : de blinddoektest

Bericht door Freddy Lee »

wombatboter schreef: 10 jun 2017, 14:38 en 3000 dollar waard :-)
Voor de purist en/of beroepsmuzikant wellicht wel. De afwerking van de CS is een stuk beter en ik neem aan dat er betere materialen zijn gebruikt.
Voor mij persoonlijk is het het verschil van 3000 dollar niet waard. Dan ga ik voor de Sire. :jaaaaa:
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23327
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Dure Fender of Sire : de blinddoektest

Bericht door rich13 »

Rieno schreef: 10 jun 2017, 15:11 Had 'm goed, maar dit laat inderdaad prachtig zien dat je met een beperkt budget echt geen genoegen hoeft te nemen met een slecht geluid :D
Ik zeg niks...... :dance:
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Re: Dure Fender of Sire : de blinddoektest

Bericht door didi »

Bij de Sire hoor ik iets meer de Marcus Miller- sound zoals ik die ken van de oorspronkelijk MM-jazzbass die ik eens had. Ik had het goed dus geraden.
Ik blijf het jammer vinden ondanks de aantrekkelijke prijs dat die headstock zo lelijk is anders had ik aanschaf overwogen.
sergio71
Berichten: 219
Lid geworden op: 17 feb 2015, 16:09

Re: Dure Fender of Sire : de blinddoektest

Bericht door sergio71 »

nangyala schreef: 10 jun 2017, 15:29 En waar zie je dan welke bas de juiste is?
Dat is nog nergens vermeld .... Velen kiezen bas 1 en de pleuris zal uitbreken als blijkt dat het de MM is van 500 dollar.

Hoe je het ook wend of keert, het verschil van 3000 dollar kan je echt niet rechtvaardigen vwb het geluid :rock2:
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Dure Fender of Sire : de blinddoektest

Bericht door zomnius »

Bij het slappen dacht ik aan bas 1. Klinkt wel echt bijna hetzelfde. Goede marketing actie dit.
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1654
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Re: Dure Fender of Sire : de blinddoektest

Bericht door Rodi »

Ik vond nummer 1 echt lekkerder klinken. Overigens vond ik het duidelijker bij het slappen als bij fingerstyle. Bas nummer 2 klinkt iets kunstmatiger in het hoog en met wat opgepompt laag. Maar de verschillen qua geluid zijn klein. Ik verwacht dat qua deel er toch echt wel een wezenlijk verschil moet zijn. Op het podium moet de overige apparatuur echt van topkwaliteit zijn en de akoestiek top om het verschil dan te horen. Ik ben wel benieuwd als hij ook een squier en een Fender pro series in het vergelijk zou bespelen. En ik vraag me af of hij de bassen zelf goed afstelt, want in de winkel is dat meestal wat mankeert...
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Re: Dure Fender of Sire : de blinddoektest

Bericht door VanderVeen »

Sergio, op het einde van het filmpje word er gezegd welke bas nummer 1 is.
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Dure Fender of Sire : de blinddoektest

Bericht door zomnius »

Ik vind die sire eigenlijk echt k klinken. :finger:
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
elrinden
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 okt 2008, 11:11

Re: Dure Fender of Sire : de blinddoektest

Bericht door elrinden »

Juist gekozen, maar alleen op basis van zijn "bassface". Hoor (ook) verschil, voor mij zou het geluid om het even zijn..
André van der End Custom JB5 - Fender P+J Frankenstein - Fender Precision Bass Lyte (2x) - Spector NS-2A - Squier Jazz Bass Vintage Modified

Vanderkley 210MNT - TC Electronic RS 212 - 2x GR Bass ONE 350 - Green Audio BassBall
sergio71
Berichten: 219
Lid geworden op: 17 feb 2015, 16:09

Re: Dure Fender of Sire : de blinddoektest

Bericht door sergio71 »

VanderVeen schreef: 10 jun 2017, 20:34 Sergio, op het einde van het filmpje word er gezegd welke bas nummer 1 is.
Hm, is me niet opgevallen ... kijk zelden clips helemaal uit.
Jammer, want ik dacht dat hij het stil zou houden en mensen de tijd zou geven om in de comments hun keuze te laten vermelden en er dan later in een vervolg clip erop terug te komen.
Plaats reactie