Raad mij een basgitaar aan

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Raad mij een basgitaar aan

Bericht door SpcMnk »

Afbeelding
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Raad mij een basgitaar aan

Bericht door Strabel »

Nee, jullie zijn subtiel?
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Raad mij een basgitaar aan

Bericht door BassAgent »

O wauw! Leeftijd equals ervaring! Die is nieuw. Not.

Kijk, dat jij vindt dat je minimaal 800 euro moet uitgeven voor een basgitaar voordat het een goeie is, dat is jouw mening. Daar ben ik (en zo te zien een enorme hoop andere mensen) het niet mee eens. Er zitten op dit forum een heleboel bassisten met 15+ jaar ervaring (waaronder ondergetekende) die een enorme hoop instrumenten in hun handen hebben gehad, en dus echt wel weten waar ze het over hebben. Dan kun je nog steeds die mening toebedicht zijn, dat is aan jou. Geen probleem. Maar op het moment dat je een forumlid beticht van het bouwen van "goedkope gelijmde basgitaartjes" heb je twee dingen mis: 1. Je hebt géén idee wat deze man bouwt, hoeveel geld erin zit en wat de kwaliteit is. Ga dat maar eens bekijken. 2. Je hebt geen enkel benul van formulering en hoe je mensen benadert.
Je beschuldigt mensen van het niet kunnen omgaan met kritiek en vervolgens ga je op zo'n kinderachtige manier in op kritiek die mensen op jóuw taalgebruik hebben. Als je daar niet tegen kan, ga dan lekker op GeenStijl zitten.

Hoe dan ook, ANDY! Jouw basje
Neck through is heel gaaf, maar een goeie neck through is meestal wel wat prijziger. Je zou eens naar Ibanez en de duurdere LTD's kunnen kijken, maar die zullen qua feel enzo niet heeeeel erg verschillen van je huidige.
Ik zou, zoals al door meerdere mensen aangehaald, eens bij Yamaha BB's, Sires en Mexicaanse Fenders gaan kijken. Vooral: HEEL VEEL uitproberen. Maar dat wist je zelf ook vast al.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Re: Raad mij een basgitaar aan

Bericht door VanderVeen »

Strabel schreef: 12 jun 2017, 13:05 Die ongegronde zaken moet je dan wel benoemen.
Ik zie dat jij 23 bent en ik midden 50 dus als ik uit ervaring spreek zit er nog al een gat tussen jouw en mijn ervaring
Kijk,als jij vind dat er geen verschil is met duurdere bassen is dat jouw ervaring. (dat was mijn insteek)
Iets met gelijmde basjes.

Zodra je leeftijd erbij betrekt heb je een internetdiscussie sowieso al verloren, hé. :)
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Raad mij een basgitaar aan

Bericht door Strabel »

Advies geven in algemene zin heeft niks temaken met dat je dat dan ook moet doen.
De basbouwer refereerde zichzelf naar goedkope bassen toe Dus 1+1=....
Jullie hebben iedergeval mijn 1e post slecht gelezen.PUNT.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Raad mij een basgitaar aan

Bericht door blablas »

Nog een reactie dan: Waar refereerde ik mijzelf naar goedkope bassen toe?? Enige wat ik heb gedaan was een technisch aspect van de werking van stem mechanieken wat verduidelijken.
Daarna begon jij gelijk met op je pik getrapt te reageren.

En nog even je geleuter over leeftijd, je verwacht respect voor al je jaren ervaring maar doet dat zelf niet bij anderen, ik zit in toevallig dezelfde leeftijdsgroep als jij!
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Re: Raad mij een basgitaar aan

Bericht door viersnaar »

Off-topic... is het nodig om het nieuwe lid strabel zo te bashen, met z'n allen tegelijk?
Wees blij dat zich nieuwe leden aanmelden, en geef ze een beetje respijt, anders zijn ze ook weer zo weg.
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Re: Raad mij een basgitaar aan

Bericht door VanderVeen »

Maar VS, dit soort leden hoeven van mij niet te blijven hoor. Genoeg leuke leden die zich aanmelden. :)
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Raad mij een basgitaar aan

Bericht door Strabel »

@ Blablas.
Ik heb je een prive bericht gestuurd en excuses aangeboden voor mijn ongefundeerde uitspraak.
Een puntje hier op dit forum is wel,zodra je iets zegt uit ervaring ,leeftijd of in"algemene zin" er een soort apathie ontstaat die wat mij betreft
niet terecht is.
Ik luister of hoor graag wat mensen hun ervaringen zijn en zoek daar ook niet altyd wat achter.
En een mening hebben is geen synoniem voor afzijken.
Discussie voeren is geven en nemen.(soms loopt het wat uit de hand).
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Raad mij een basgitaar aan

Bericht door Strabel »

Oh ja.
@Andie
Spijtig van dit topic,maar ik hoop dat je de juiste bas vind.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
WahWow
Berichten: 179
Lid geworden op: 25 nov 2011, 20:27

Re: Raad mij een basgitaar aan

Bericht door WahWow »

basloze fret schreef: 12 jun 2017, 12:54 Verder zou ik eens een Yamaha BB proberen, is binnen je budget en veel bang for the buck.
Yamaha is sowieso een merk dat goede kwaliteit levert voor een zacht prijsje. Ik heb het idee dat veel mensen vergeten dat Yamaha goed spul maakt.
Basses: Yamaha TRB5-II / Fender Precision Nate Mendel Signature
Effects: EBS MultiDrive / MXR MXR M288 Bass Octave Deluxe / Dr. J. Sparrow
Amp: Eden E10
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23318
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Raad mij een basgitaar aan

Bericht door rich13 »

Strabel schreef: 12 jun 2017, 12:13 Ach,ach.
Weet je,dit is gewoon een verhaal uit ervaring en in algemene zin bedoeld advies.
Dan zijn er mensen die op details gaan reageren.(de werking van het hout(hals)word genegeerd)
Dit is geen aanval op goedkopere bassen maar in mijn ervaring wel het verschil in kwaliteit.
Mijn Fernandes APB5 heeft me tweedehands € 300 gekost. Menig forumlid (waaronder meesterbouwer Peter) vond m een van de beter vijfsnaren die ze ooit hadden bespeeld. Het is ook jarenlang de vaste keus van Robert Trujillo geweest. Mijn Musicman, ook goedkoper. Mijn PRS, ook goedkoper. Mijn Aria dan weer niet 😀

En weet: het gaat ook om hoe je het brengt. Een mening of ervaring is iets anders dan een absoluut feit.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23318
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Raad mij een basgitaar aan

Bericht door rich13 »

SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Raad mij een basgitaar aan

Bericht door Strabel »

@ Rich Ja,prima dan toch?
Maar ik noemde 3 criteria die mee kunnen spelen voor iemands keuze en nogmaals,in algemene zin.
In algemene zin durf ik te beweren dat duurdere bassen wel wat beter zijn dan goedkopere,maar dat wil toch niet zeggen dat
je onder 500€ geen juweeltje kan vinden.
Duurdere basgitaren (let wel,niet altijd)) vaak:kwartiergezaagde halzen + x-tra versteviging
betere electronica
beter hout
etc,etc
Allemaal voorwaarden die een basgitaar "stabieler"maken.
Ik begon in begin jaren 80 op een TOKAI .Prima ding .gluid goed ,bespeelbaarheid ok,maar zodra er temperatuurverschillen waren (op podium)
Wat een takke ding.(gaan nu ook voor 6 a 800 euro)Evenzo met een FOUNDER basgitaar.
Heb nog steeds mijn Ibanez MC924 alfonso uitvoering (half fretloos)Na 2jaar in de hoek nog steeds goed gestemd.
Dus als je 2d hands goedkoper een pro merk kan kopen die goed bevalt en zeg 200€ duurder is ,ga ervoor.
En als deze stelling bij jouw als feit overkomt.SO WHAT.Dat is mijn mening.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23318
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Raad mij een basgitaar aan

Bericht door rich13 »

ik ga er maar even niet meer op in.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Plaats reactie