Expertise gevraagd

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Re: Expertise gevraagd

Bericht door tjoepatjoep »

Met een bult kennis kun je je er vaak geen bult aan vallen als je voor een goede prijs af en toe kunt kopen en weer verkopen (als het niks is)...

En ik denk dat voor velen de zoektocht naar het topexemplaar misschien nog wel toffer is dan het hebben ervan....
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8242
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Expertise gevraagd

Bericht door Mach1 »

Ik denk dat het zo zit: een Customshop is altijd een goede bas. Een oude is niet per definitie goed. Maar je kunt er pareltjes tussen vinden die dan ook veel beter klinken en nog lekkerder spelen.

De zoektocht is geweldig leuk, je erin verdiepen en vervolgens veel proberen. Bijzonder vond ik dat de kleinste details eenmaal in de bandmix veel verschil maakten!

Het vinden vond ik nog leuker; datgene tegenkomen wat je lang in je hoofd hoorde maar niet kon geloven dat het ook echt bestond. Geldt w.m.b. ook voor versterkers!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Cookymonster
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 nov 2017, 23:03

Re: Expertise gevraagd

Bericht door Cookymonster »

basloze fret schreef: 05 nov 2017, 10:07 Jesus wat een geld. Voor dat bedrag zou ik dan liever drie Fender custom shops kopen. Maar als je het ziet als belegging is het beter om een oude te kopen wellicht. De vraag is een beetje of de prijzen blijven stijgen of wanneer de grens bereikt is. Ik zou bang zijn om zoiets mee te nemen naar een optreden.
Ja, dat is inderdaad de vraag.
De markt is blijkbaar wat wisselend.
Maar op de lange termijn denk ik dat ik voor mijn kinderen iets moois kan achterlaten.
Ik zou die bas nooit meenemen naar een optreden.
Ik zou er uiteraard thuis veel op spelen.
tjoepatjoep schreef: 05 nov 2017, 11:41 Eens. Als belegging denk ik dat het écht geen slechte keuze is. En custom shops zijn denk ik dan ook wat minder waardevast (want meer productie).
Maar indien het enkel voor het spelen was, dan zou ik inderdaad kiezen voor een goede recente (custom shop of zo).
Het is meer dan dat.
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Re: Expertise gevraagd

Bericht door Sanders »

Als het als investering naar de toekomst is, moet je gaan voor een zo origineel mogelijk instrument. Een refinish is dan een grote no-no. En dan bij voorkeur eentje waar alles bij zit (covers, koffer (juiste koffer), hangtags, riem, kabel,... originele Custom-colours (lees: alles wat geen sunburst is), heeft een behoorlijke meerwaarde.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
LemmyNL
Berichten: 6144
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:58

Re: Expertise gevraagd

Bericht door LemmyNL »

Rieno schreef: 04 nov 2017, 07:24 Dat onderschrijf ik volkomen..als je een soort Fender 'rain man' (zoek maar op) zoekt, is William je man. Een heel doosje laten vallen en hij vertelt niet alleen hoeveel Fenders er op de grond liggen, maar ook de potmetercodes en de naam van de man die de hals bijschaafde en dat het toen licht regende.
'Will Man'?
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Re: Expertise gevraagd

Bericht door tjoepatjoep »

Mach1 schreef: 05 nov 2017, 18:15 Ik denk dat het zo zit: een Customshop is altijd een goede bas. Een oude is niet per definitie goed. Maar je kunt er pareltjes tussen vinden die dan ook veel beter klinken en nog lekkerder spelen.
Mijns inziens: amen.
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Plaats reactie