Yamaha BB NE2 Nathan East -ervaringen, bevindingen..?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sandrow
Berichten: 265
Lid geworden op: 24 dec 2005, 11:06

Yamaha BB NE2 Nathan East -ervaringen, bevindingen..?

Bericht door Sandrow »

Ik vind ze er gruwelijk goed uitzien en solide klinken op de youtubes, maar hoor ook over krappe stringspacing waardoor de bespeelbaarheid wellicht benadeeld wordt?

M'n Stingray 5 heb ik om die reden verkocht. Wat ik er lekker vind spelen is Lakland (5502, JO) en m'n Sandberg California.

Zou deze Yamaha bij me passen? :dance:
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Yamaha BB NE2 Nathan East -ervaringen, bevindingen..?

Bericht door Unlord »

Dat laatste kan ik niet beoordelen. Wel weet ik dat Yamahas totaal andere bassen zijn dan de Lakland waar je op doelt. Ik heb nu een BB3000 en een BB1100 en voorheen een 55-02, 55-94 en DJ. Snaarafstand kan een ding zijn, maar ook het feit dat de hals gelakt is. Daarnaast is de bas denk ik een tikkie zwaarder. En de BB NE2 heeft een ebben toets wat ook weer anders aanvoelt. Ik ben altijd een groot fan geweest van Lakland, maar de Yamaha’s hebben wat mij betreft iets meer identiteit. Allebei de merken zijn enorm allround, maar totaal op hun eigen manier. De vraag is of je 1400 euro overhebt om hem serieus te proberen...
Gebruikersavatar
Sandrow
Berichten: 265
Lid geworden op: 24 dec 2005, 11:06

Re: Yamaha BB NE2 Nathan East -ervaringen, bevindingen..?

Bericht door Sandrow »

Kan op Yamaha site niets vinden over de stringspacing, maar die is krapper dan de Lakland dus? Wat bedoel je met identiteit?
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Yamaha BB NE2 Nathan East -ervaringen, bevindingen..?

Bericht door Unlord »

Identiteit is voor mij het fenomeen dat de bas en unieke combinatie heeft van geluid, looks en feel. Een lakland DJ heeft veel weg van een Fender en heeft wat mij betreft minder identiteit dan een Yamaha BB.
Gebruikersavatar
Sandrow
Berichten: 265
Lid geworden op: 24 dec 2005, 11:06

Re: Yamaha BB NE2 Nathan East -ervaringen, bevindingen..?

Bericht door Sandrow »

Dank voor de hulp- ik ga em eens bepotelen.
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Re: Yamaha BB NE2 Nathan East -ervaringen, bevindingen..?

Bericht door VanderVeen »

Unlord schreef: 05 nov 2017, 18:59 Dat laatste kan ik niet beoordelen. Wel weet ik dat Yamahas totaal andere bassen zijn dan de Lakland waar je op doelt. Ik heb nu een BB3000 en een BB1100 en voorheen een 55-02, 55-94 en DJ. Snaarafstand kan een ding zijn, maar ook het feit dat de hals gelakt is. Daarnaast is de bas denk ik een tikkie zwaarder. En de BB NE2 heeft een ebben toets wat ook weer anders aanvoelt. Ik ben altijd een groot fan geweest van Lakland, maar de Yamaha’s hebben wat mij betreft iets meer identiteit. Allebei de merken zijn enorm allround, maar totaal op hun eigen manier. De vraag is of je 1400 euro overhebt om hem serieus te proberen...
1400? De NE2’s zijn nieuw ruim 3600 euro... Als je de afschrijving bedoelt, zeg ik heel zachtjes kopen bij Bax en terugsturen als ‘t niks is :mrgreen:
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Yamaha BB NE2 Nathan East -ervaringen, bevindingen..?

Bericht door Unlord »

Er staat er eentje op MP voor vraagprijs 1400.
Gebruikersavatar
Sandrow
Berichten: 265
Lid geworden op: 24 dec 2005, 11:06

Re: Yamaha BB NE2 Nathan East -ervaringen, bevindingen..?

Bericht door Sandrow »

Heb em geruild tegen een van mn laklands. Gaaf basje, maar heel erg wennen met alle knoppen. Donderdag met de band testen, ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Yamaha BB NE2 Nathan East -ervaringen, bevindingen..?

Bericht door Unlord »

Yes. Ben benieuwd hoe ie je bevalt. Laat weten als het niet zo is en je hem weer weg doet :)
Gebruikersavatar
Sandrow
Berichten: 265
Lid geworden op: 24 dec 2005, 11:06

Re: Yamaha BB NE2 Nathan East -ervaringen, bevindingen..?

Bericht door Sandrow »

Will do. Eerste indruk: superstrakke B, nog steeds veel knoppen, heel mooi in de mix, stringspacing voor mij goed te doen (krapper dan Lakland, ruimer dan Stingray 5).
Gebruikersavatar
Sandrow
Berichten: 265
Lid geworden op: 24 dec 2005, 11:06

Re: Yamaha BB NE2 Nathan East -ervaringen, bevindingen..?

Bericht door Sandrow »

Hi Unlord, ik weet niet zeker of de bb bij me past, erg veel knoppen en mogelijkheden, ik pak weer vaker mn Sandberg. Heb je nog interesse?
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Yamaha BB NE2 Nathan East -ervaringen, bevindingen..?

Bericht door Unlord »

Sandrow schreef: 13 jan 2018, 08:17 Hi Unlord, ik weet niet zeker of de bb bij me past, erg veel knoppen en mogelijkheden, ik pak weer vaker mn Sandberg. Heb je nog interesse?
Kijk aan. Wellicht wel. Waar woon je? Dan kan ik kijken of ik binnenkort even langs kan komen.
Gebruikersavatar
Sandrow
Berichten: 265
Lid geworden op: 24 dec 2005, 11:06

Re: Yamaha BB NE2 Nathan East -ervaringen, bevindingen..?

Bericht door Sandrow »

Amsterdam centrum, hoor wel als dat lukt!
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Yamaha BB NE2 Nathan East -ervaringen, bevindingen..?

Bericht door zomnius »

34" scale, 18 mm bridge spacing, not bad.
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
Sandrow
Berichten: 265
Lid geworden op: 24 dec 2005, 11:06

Re: Yamaha BB NE2 Nathan East -ervaringen, bevindingen..?

Bericht door Sandrow »

Hij staat op marktplaats, even de animo peilen.

https://link.marktplaats.nl/m1244162922
Plaats reactie