welke high tension snaren voor 25" short scale bas?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
kjiratsiekoedel
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2017, 14:17

welke high tension snaren voor 25" short scale bas?

Bericht door kjiratsiekoedel »

Ik ben gitarist en heb een basgitaar voor de lol erbij gekocht. 't Is een Quest Vantage bas, dus nogal short scale 25".

Nu zit er een willekeurig set snaren, op, maar die geven nog veel fretbuzz. Ook nog omdat ik doorgaans alles in Eb stem. Iemand tips welke snaren hier goed op gaan klinken?
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Re: welke high tension snaren voor 25" short scale bas?

Bericht door Archibald »

Hallo kjiratsienoedel,

ik was onlangs ook op zoek naar gelijkaardige snaren, er stond een 26 inch scale basje te koop met maar één snaar op.
Niets gevonden (ook niet in het "welke snaren-topic"), dus de bas dan maar niet gekocht.
Ik vond wel dat shortscale-snaren zouden moeten werken. En misschien dan voor flatwounds gaan gezien deze een hogere spanning hebben?

Heb je trouwens wat foto's van die basgitaar? Enkele jaren geleden (ik ben een fervente Vantage-fan :) ) was ik op zoek naar zo eentje, maar nooit gevonden...
Dus ik ben erg benieuwd om die van jou te zien :D
kjiratsiekoedel
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2017, 14:17

Re: welke high tension snaren voor 25" short scale bas?

Bericht door kjiratsiekoedel »

Dat van de flatwounds is een goede tip! die zitten er un ook op, maar dan niet shortscale... (had ik nog geen erg in)

foto zal ik eens doen
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: welke high tension snaren voor 25" short scale bas?

Bericht door badastronaut »

Shortscale GLS supersteel flatwounds zijn erg prettig, wellicht is dat een idee? Alhoewel ik wel een beetje bang ben dat zelfs de shortscale snaren te lang zullen zijn.....
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Re: welke high tension snaren voor 25" short scale bas?

Bericht door padawatje »

Wombatboter had zo'n extreem-shortscale basje en had daar gewoon een setje snaren voor een vijfsnarige bas opgelegd en de B als E gestemd (en zo verder natuurlijk ...)
Plaats reactie