Toch maar eens onderzoeken wat nu de Fodera, de Fodera maakt. En ook een van de allerduurste merken denk ik. Aanleiding is een headless bass op Basschat, en de bijzonder goede bouwkwaliteit die de foto's laat zien. Altijd veel Fodera's gezien tegen enorme bedragen, dat wel. Natuurlijk Victor Wooten zijn home brand. En ook wel andere zeer goede bassisten zoals Anthony Jackson. Maar verder heeft het me nooit echt de aandacht getrokken eigenlijk tot nu wegens die basschat adv. Dus ik duik er even in voor de leuk. Want oei die Fodera's zijn prijzig. Mod: Als er al een topic bestaat, kan deze verwijderd worden, ik kon het zo gauw niet vinden.
We hebben het over 1983, waarbij een reeds bekende luthier Vinny Fodera samen met Joey Lauricella Fodera startte. Een jaar met Ronald Reagan, space shuttles die gelanceerd werden, en midi een grootse introductie kende. Joey is een prof bassplayer, wat de kwaliteit ten goede zal komen. (bron Fodera website)
Ze willen een bas maken die zo goed is dat je hem niet meer neer wil leggen......