Draadloos bassen met een actieve basgitaar

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
klaasvaak
Berichten: 725
Lid geworden op: 14 okt 2006, 15:25

Re: Draadloos bassen met een actieve basgitaar

Bericht door klaasvaak »

Thanks! Mijn Stageclix heeft het begeven en ik ben me aan het orienteren wat er op de markt is. Dit hlept enorm bij mijn zoektocht.
Bas, gitaar is niets voor jouw. Pak toch snel de 4 snaar!!!
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Draadloos bassen met een actieve basgitaar

Bericht door Muziekschuur »

Ik ken een professionele bassist die al enkele jaren met smooth hound werkt. Hij is erg enthousiast.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14280
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Re: Draadloos bassen met een actieve basgitaar

Bericht door gilles »

Er is met die Smoothound toch alleen iets als je met effecten speelt? Dan moet je iets laten omdraaien ofzo iets? Ik heb geen effecten, maar er staat me iets van bij dat iemand zoiets eens opgenoemd had...
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 907
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Re: Draadloos bassen met een actieve basgitaar

Bericht door Galvanized »

Daarvoor kun je voor 5 euro een verloopkabeltje kopen bij BassMatters
MUSIC MAN STINGRAY 5
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Draadloos bassen met een actieve basgitaar

Bericht door Sjtevel 1984 »

gilles schreef: 30 jan 2018, 18:10 Er is met die Smoothound toch alleen iets als je met effecten speelt? Dan moet je iets laten omdraaien ofzo iets? Ik heb geen effecten, maar er staat me iets van bij dat iemand zoiets eens opgenoemd had...
Dat is de voeding. Normaal is die bij pedalen centre negative en bij de smoothhound centre positive. Bij elk ietwat duurdere voeding zit hier het juiste kabeltje voor bij.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Slashhead
Berichten: 440
Lid geworden op: 04 jan 2006, 08:31

Re: Draadloos bassen met een actieve basgitaar

Bericht door Slashhead »

Ik heb 4 actieve bassen daarop werken de Line6 G10 en G70 uitstekend. Geen drop outs. Kwalitatief (tone) vind ik de G70 vele malen beter, maar die is ook een stuk duurder. Let wel op dat je met de G10 geen kanalen kunt instellen, dit kan een probleem zijn on stage met meerdere Wifi bronnen. Met de G70 kan je kanalen instellen en die Wifi is zo sterk dat ie al het andere wegdrukt :D

De G10 heeft wel een dikke behuizing waardoor het een probleem kan zijn deze te plaatsen in een bas waarbij de insert verzonken ingebouwd zit (bijvoorbeeld bij Yamaha TRB 6P bassen). Dus de insert van de bas moet rondom vrij zijn zoals bij Fenders.

Voor de volledigheid:
Op een passieve bas werkt de G10 en G70 ook goed.
Op een passieve piezo (bijvoorbeeld van een upright) werkt de G10 prima maar de G70 werkt niet goed vanwege de te lage ingangsimpedantie.
Jan-ArendBlok
Berichten: 120
Lid geworden op: 12 mei 2009, 21:36

Re: Draadloos bassen met een actieve basgitaar

Bericht door Jan-ArendBlok »

Smoothhound is een prima systeem:

IMG_2001.jpg
IMG_2001.jpg (1.17 MiB) 984 keer bekeken
Ibanez Musicians, Ibanez Studio's.
Journey Instruments en Ohana akoestische bassen
Gebruikersavatar
4$
Berichten: 1342
Lid geworden op: 22 dec 2005, 19:27

Re: Draadloos bassen met een actieve basgitaar

Bericht door 4$ »

Ik stem voor de Line6 Relay G10. Ik houd niet van beltpacks en de auto-mute functie voorkomt knallen/ploppen tijdens het eventueel wisselen van bas. Snel, safe en simpel. Mocht de accu uiteindelijk stervende zijn koop je alleen een nieuwe transmitter voor 8 tientjes maar voordat dat gebeurt heb je met de smoothhound een vergelijkbaar bedrag uitgegeven aan batterijtjes. Maar beide lijken mij een goede en goedkope manier om wireless te gaan.
Ik ben een buitengewoon beperkt bassist, maar in mijn beperkingen ben ik wel heel goed!

Chowny SWB-1 TB passive
YAMAHA BB425X(te koop)
CORT GB75(te koop)
Plexibass
TC Electronic BG250-208
TC Electronic RS112
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Draadloos bassen met een actieve basgitaar

Bericht door Erelid »

In de Smoothhound gaan natuurlijk gewoon oplaadbare Eneloop batterijtjes en de lader is er een die meteen meldt als een accu niet meer goed is.
Gebruikersavatar
4$
Berichten: 1342
Lid geworden op: 22 dec 2005, 19:27

Re: Draadloos bassen met een actieve basgitaar

Bericht door 4$ »

En wat kosten de lader en laten we zeggen minimaal zes batterijtjes?
Ik ben een buitengewoon beperkt bassist, maar in mijn beperkingen ben ik wel heel goed!

Chowny SWB-1 TB passive
YAMAHA BB425X(te koop)
CORT GB75(te koop)
Plexibass
TC Electronic BG250-208
TC Electronic RS112
Plaats reactie