Sire Marcus Miller M7, iemand?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Brinkmeister
Berichten: 4274
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:16

Re: Sire Marcus Miller M7, iemand?

Bericht door Brinkmeister »

Mooie bas, zeg. Zeker een optie als ik er ooit een snaar bij wil.
Green Goblin schreef: 06 nov 2019, 18:02 Kopen. Morgen loop je onder een bus of zo.
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Re: Sire Marcus Miller M7, iemand?

Bericht door Charlie »

Hah, ik zie toch menig plakrandje in het lakwerk. En de brug en zadels zijn ook niet "je-van-het" zo te zien.
Die naturel uitvoering straalt overigens toch wat meer klasse uit. Is het gelukkig toch niet alleen maar "hoe is het mogelijk voor dat geld". :wink:
Riposa il giorno per dormire la notte.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Sire Marcus Miller M7, iemand?

Bericht door wombatboter »

Het is natuurlijk een compromis en echt vakwerk kan je moeilijk verwachten voor 390 euro maar het ding inspireert en voor die prijs kan ik me eens terug aan vijfsnarig wagen zonder er veel geld aan te verliezen als het me weer tegenvalt.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10750
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Re: Sire Marcus Miller M7, iemand?

Bericht door Joey »

Die zwarte pole-pieces wil ik vaker terugzien bij andere modellen
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Sire Marcus Miller M7, iemand?

Bericht door wombatboter »

Gisteren de stoute schoenen aangetrokken en voor het eerst in jaren de vijfsnarige Sire meegenomen naar een optreden zonder te veel na te denken over die extra snaar.
Ter plaatse bleek het toch wel plotseling héél prettig om zo'n lekkere lage D, C en B te hebben om bvb een ballade op te smukken en daar spaarzaam mee om te gaan..
Heel verslavend alleszins, het gaat raar zijn om weer naar viersnarigen over te schakelen want sinds mijn aanschaf heb ik op niks anders meer gespeeld.
Heel tevreden trouwens met de Sire, klonk heel pittig op het podium en de klanken waren bruikbaar zonder veel problemen met die equalising.
Wel een bijkomend nadeel ontdekt : het heeft niet veel zin om een 24-fret hals te maken wanneer je daar in het hoog niet echt aan kunt..
Maar ik blijf enthousiast..misschien valt het ding binnenkort uit elkaar maar tot zo lang is het een bron van vermaak.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2896
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Sire Marcus Miller M7, iemand?

Bericht door Spaghettihout »

wombatboter schreef: 07 jan 2019, 16:08 Gisteren de stoute schoenen aangetrokken en voor het eerst in jaren de vijfsnarige Sire meegenomen naar een optreden zonder te veel na te denken over die extra snaar.
Ter plaatse bleek het toch wel plotseling héél prettig om zo'n lekkere lage D, C en B te hebben om bvb een ballade op te smukken en daar spaarzaam mee om te gaan..
Heel verslavend alleszins, het gaat raar zijn om weer naar viersnarigen over te schakelen want sinds mijn aanschaf heb ik op niks anders meer gespeeld.
Heel tevreden trouwens met de Sire, klonk heel pittig op het podium en de klanken waren bruikbaar zonder veel problemen met die equalising.
Wel een bijkomend nadeel ontdekt : het heeft niet veel zin om een 24-fret hals te maken wanneer je daar in het hoog niet echt aan kunt..
Maar ik blijf enthousiast..misschien valt het ding binnenkort uit elkaar maar tot zo lang is het een bron van vermaak.
Mooi dat je er toch enthousiast over bent, ik heb de viersnaar al een jaartje, de 1e gen. dan.
De aktieve stand is inderdaad eh...nogal aanwezig en bruut op zijn tijd ja, maar af en toe is dat wel eens lekker..
Dat van de hogere fretjes kan ik onderstrepen, je kunt er amper bij, dat was echt een ontwikkelingsfout.
Daarbij, voor de rest speelt dat ding als boter en ik heb er nog geen enkel probleem mee gehad.
Geniet ervan wombat!!
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Sire Marcus Miller M7, iemand?

Bericht door wombatboter »

Ik denk dat het tien jaar geleden was dat ik nog vijfsnarig had gespeeld op een podium en gisteren zonder voorbereiding het ding meegenomen naar het optreden zonder het repertoire thuis al eens te hebben doorgespeeld.. Speciale sensatie toch maar gelukkig zat de klank goed en kreeg ik genoeg middentonen van de bas om me uiteindelijk toch te amuseren.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Sire Marcus Miller M7, iemand?

Bericht door wombatboter »

Het is een beetje sneu maar ik ga de bas terug sturen...Heel jammer want ik vind 'm echt prima en het ding bevalt me enorm maar er zit een haar in de boter.
Ik had er al gewag van gemaakt maar de G-snaar ligt echt dicht tegen de rand van het fretboard en op één of andere manier duw ik de snaar regelmatig quasi over de rand waardoor er gekke dingen gebeuren en je kan de zadeltjes niet aanpassen in de breedte.
Het gebeurt niet wanneer ik op mijn techniek let en dat heb ik gedaan tot de zoveelste keer dat ik weer eens de mist in ging en toen bedacht ik dat ik me niet aan de bas moet aanpassen op dergelijk gebied maar dat de bas zich naar mij moet plooien. Toch wat pijn in het hart want ik vind 'm echt uitstekend voor die prijs en ik kan met wat mankementen leven maar dit bleek toch te ingrijpend om de mantel der liefde boven te halen..
Ik zat zelfs nog te twijfelen toen ik de doos gisteren terug dichtplakte maar het is gewoon verstandiger om deze beslissing te nemen.
Zal ik opnieuw naar iets gelijkaardigs op zoek gaan want ik heb de smaak wel wat te pakken.
what fools these mortals be
amb1975
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mar 2019, 10:18

Re: Sire Marcus Miller M7, iemand?

Bericht door amb1975 »

Ola! Ben ook in de markt voor de 2nd gen MM m7 (Swamp Ash). Heb nu een 4 snarige Yamaha TRBX 504. Ik wilde eerst de Yamaha TRBX 605, maar mijn oog viel op deze MM m7. Kleine 100 euro meer, maar gezien de info die ik ervan gevonden heb een goeie/ mooie prijs- kwaliteitsverhouding.

Echter de opmerking van de G snaar zo dicht bij de rand (en met mijn 1,5 jaar oude techniek) is een minpuntje. Zijn er verder nog ervaringen met deze bas? Of misschien alternatieven in deze prijsklasse. Is natuurlijk open deur, maar stel hem lekker toch :D

Ik heb enkel de Thomann site gevonden waar hij te bestellen is. Bax heeft hem niet in hun assortiment. Verder te bestellen bij Anderton's (UK) voor zover ik kon vinden, dus zelf spelen en ervaren wordt lastig... Of heeft iemand nog een 'adresje' ?
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Sire Marcus Miller M7, iemand?

Bericht door wombatboter »

Ik heb gisteren in een winkel op een viersnarige M7 gespeeld 2nd generation en die vertoonde dat probleem niet...noten goed toegankelijk en goeie klank. Mooie bas ook in dat blauw, aanrader.
what fools these mortals be
amb1975
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mar 2019, 10:18

Re: Sire Marcus Miller M7, iemand?

Bericht door amb1975 »

wombatboter schreef: 18 mar 2019, 14:43 Ik heb gisteren in een winkel op een viersnarige M7 gespeeld 2nd generation en die vertoonde dat probleem niet...noten goed toegankelijk en goeie klank. Mooie bas ook in dat blauw, aanrader.
Ok thx!, maar wilde juist een 5 snarige bas, dus moet zelf even ervaren dus... Hadden ze bij deze winkel enkel de 4 snarige? En zo ja, waar zit deze winkel dan :?:
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Sire Marcus Miller M7, iemand?

Bericht door wombatboter »

Was in West Vlaanderen...met de vijfsnarige versie had ik toch mijn bedenkingen omdat het gewoon niet mogelijk was om op de hoogste fretposities te spelen (als je dat tenminste wil)
Best zelfs eens proberen, je kan altijd bestellen en terugsturen als het je niet bevalt (heb ik toch ook moeten doen)
what fools these mortals be
amb1975
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mar 2019, 10:18

Re: Sire Marcus Miller M7, iemand?

Bericht door amb1975 »

Ok thx... Beetje ver rijden vanuit Amsterdam om alleen even te testen... Maar inderdaad ik moet het ervaren, maar dank voor je kritische opmerking. Ik hoorde/ las niets dan goeds... en dat geeft je ook te denken! Er moet toch iets zijn... :wink:
amb1975
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mar 2019, 10:18

Re: Sire Marcus Miller M7, iemand?

Bericht door amb1975 »

Flinke pricedrop bij Andertons UK (-74 GBP, ongeveer 85 EUR)...

:facepalm:

Levertijd onbekend echter...
Plaats reactie