Sire Marcus Miller M7, iemand?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Owjeej
Berichten: 403
Lid geworden op: 20 okt 2006, 18:47

Sire Marcus Miller M7, iemand?

Bericht door Owjeej »

Heeft iemand deze bas in huis? Of ergens geprobeerd?

Ik hoor er eigenlijk alleen maar goeds over.

Ik ben opzoek naar een dergelijk 5-snaar in deze prijscategorie.
Kom uit op de M7, of SR's... iemand nog andere goeie tips?
Fender Custom Shop Limited Edition NOS '62 Precision Bass
Fender American Vintage Reissue ‘63 Precision Bass
Fender MIJ Jazz Bass
Ibanez SRSC805
Dean Playmate, my first love.
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3682
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: Sire Marcus Miller M7, iemand?

Bericht door aap »

Over het algemeen allemaal maar goeie dingen over de Sire. Ik vond het mwah. Nadelen voor mij waren de iets bolle toets en de preamp was in verhouding met mijn J-retro niet gelijkwaardig. Ik had de rooie en de kleurstelling van toets (maple) en body was tevens zeer mwah.

Als ik nu het geld had liggen en een goeie vijfsnaar zou willen zou ik gaan voor een nieuwe yamaha BB, maar de Sire is zeker een goeie optie voor het geld.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13349
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Sire Marcus Miller M7, iemand?

Bericht door LeftyJ »

De M7 is niet het Jazz-model. Volgens mij heeft die een moderner halsprofiel. En we hebben het over een bas met een nieuwprijs van twee J-Retro's :wink:
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22554
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Sire Marcus Miller M7, iemand?

Bericht door wombatboter »

Nooit bespeeld maar een maat van me heeft er eentje gekocht en onmiddellijk weer te koop gezet, hij vond het een miskoop maar ik moet 'm nog vragen waarom ..
what fools these mortals be
Owjeej
Berichten: 403
Lid geworden op: 20 okt 2006, 18:47

Re: Sire Marcus Miller M7, iemand?

Bericht door Owjeej »

Bedankt voor deze reacties... weinig ervaring met deze bassen tot zo ver dus
aap schreef: 05 feb 2018, 03:02 Als ik nu het geld had liggen en een goeie vijfsnaar zou willen zou ik gaan voor een nieuwe yamaha BB, maar de Sire is zeker een goeie optie voor het geld.
Een BB735a heb ik toegevoegd aan m’n shortlist, al denk ik dat ik met een SR of M7 net iets meer/breder uit de voeten kan.

Jammer dat Thomann de enige dealer in de buurt is. Ik vind kopen zonder spelen zo’n gok.

Goed, suggesties blijven meer dan welkom!
Fender Custom Shop Limited Edition NOS '62 Precision Bass
Fender American Vintage Reissue ‘63 Precision Bass
Fender MIJ Jazz Bass
Ibanez SRSC805
Dean Playmate, my first love.
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Re: Sire Marcus Miller M7, iemand?

Bericht door zomnius »

Jouw bas lijkt best wel op een......
Owjeej
Berichten: 403
Lid geworden op: 20 okt 2006, 18:47

Re: Sire Marcus Miller M7, iemand?

Bericht door Owjeej »

zomnius schreef: 05 feb 2018, 20:16 Hier een V7, is dat wat?

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en- ... ousPage=lr
‘T is een V7, ik kijk naar de M7. :wink:
Fender Custom Shop Limited Edition NOS '62 Precision Bass
Fender American Vintage Reissue ‘63 Precision Bass
Fender MIJ Jazz Bass
Ibanez SRSC805
Dean Playmate, my first love.
Gebruikersavatar
OlympicB
Berichten: 114
Lid geworden op: 10 jul 2013, 19:37

Re: Sire Marcus Miller M7, iemand?

Bericht door OlympicB »

https://www.facebook.com/TMAbenelux/pho ... =3&theater

The music alliance, groothandel in Hedel (Brabant) heeft de M7 inmiddels op voorraad. Ik verwacht dat ze dus binnenkort ergens in een Nederlandse winkel te krijgen zullen zijn.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22554
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Sire Marcus Miller M7, iemand?

Bericht door wombatboter »

wombatboter schreef: 05 feb 2018, 09:26 Nooit bespeeld maar een maat van me heeft er eentje gekocht en onmiddellijk weer te koop gezet, hij vond het een miskoop maar ik moet 'm nog vragen waarom ..
En ik heb 'm in bruikleen nadat ik zijn Fodera teruggaf en ik vind 'm "beter" dan de Fodera...ik kon het ding niet uit mijn handen laten gaan en hij zag hoe enthousiast ik was. Toen ik aan hem vroeg of hij geblinddoekt zou kunnen geloven dat dit de Fodera was moest hij me gelijk geven. Hij verkoopt 'm eigenlijk omdat het hem stoort dat er onderaan de G snaar op de body een smal gleufje loopt waar de hals in werd gemonteerd en dat voelt hij tijdens het "plukken" (ik heb dat probleem niet).
Ik heb 'm meegekregen naar huis (hij vermoedt dat ik 'm ga kopen maar misschien koop ik wel een andere in een leuker kleurtje of de nog goedkopere M2) en het is een feest.
Heel veel bruikbare klanken (ik begrijp de toonregeling nu wat beter) en het hifi geluid dat ik graag hoor, het klinkt alleszins niet goedkoop (ik had iets gestuurd naar een maat van me en hij zei : "het ding doet me aan een Ken Smith denken". Ik ben dus absoluut fan, ik ga me er ééntje kopen (vermoedelijk de M2 voor 285 (..) euro)
Afbeelding
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2896
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Sire Marcus Miller M7, iemand?

Bericht door Spaghettihout »

Ik moet zeggen dat ik al heel lang de M7 wilde, zowel om de looks, als om de bas zelf, heb al lange tijd de V7 en ik ben fan van de Sire serie...
Nu is mijn M2 onderweg, puur op basis van de specs en het YouTube filmpje van Anderton's, wat een materiaal voor die prijs zeg.
Moet wel erbij zeggen; mijn enige vergelijk is met een verbouwde Squier en een Harley Benton, verder niet, maar zeker voor het geld kun je niet miskopen.

Heb wel van professionele spelers gehoord, dat het eigenlijk te gek voor woorden is dat zo'n geweldige bas gemaakt kan worden voor die prijs.
Maar ach, je houd altijd lovers en haters......
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 907
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Re: Sire Marcus Miller M7, iemand?

Bericht door Galvanized »

Ik vind die m7 echt een prachtige bas! Heb m laatst op de gitaarbeurs in Groesbeek nog getest. Ik speel ook nog steeds met veel plezier op mijn v7. Ook al heb ik er een rickenbacker bijgekocht.. nog steeds krijgt de v7 voldoende speeltijd. Ik vind het prachtige en goed klinkende instrumenten. Ik weet niet hoe de goedkoopste serie klinkt. Dus als jullie er een testen, hoor ik graag hoe het beviel.
MUSIC MAN STINGRAY 5
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2896
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Sire Marcus Miller M7, iemand?

Bericht door Spaghettihout »

Galvanized schreef: 26 mar 2018, 17:22 Ik vind die m7 echt een prachtige bas! Heb m laatst op de gitaarbeurs in Groesbeek nog getest. Ik speel ook nog steeds met veel plezier op mijn v7. Ook al heb ik er een rickenbacker bijgekocht.. nog steeds krijgt de v7 voldoende speeltijd. Ik vind het prachtige en goed klinkende instrumenten. Ik weet niet hoe de goedkoopste serie klinkt. Dus als jullie er een testen, hoor ik graag hoe het beviel.
Als het goed is, is ie er einde van de week, zal hier wel even mijn nederige opinie neerplempen, ben heel benieuwd!
Mooi, een Rick erbij, de V7 is een topper in mijn ogen, zijn toch appels en peren zal ik maar zeggen.....

Edit: Ik denk niet dat hij er einde van de week is....we wachten nog steeds met smart op witte rook uit het oosten......
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22554
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Sire Marcus Miller M7, iemand?

Bericht door wombatboter »

Ik was nogal enthousiast over de M serie van Sire en ik heb lang getwijfeld maar toch uiteindelijk de knoop doorgehakt toen ik een vijf begon te missen voor een bepaald repertoire..
Het is sinds héél lang dat ik nog eens een nieuwe bas gekocht heb maar ik heb de M2 2nd generation gekocht en eigenlijk geen spijt van..
Goeie bruikbare klanken waarbij ik de uitgebreide eq eigenlijk niet gebruik (de basboost is zo grotesk dat je die niet nodig hebt) en die geeft hele inspirerende hi-fi basklanken..Doen me soms wat aan de Tobias bassen denken en voor iets minder dan 400 euro mag je niet klagen..
Hals voelt prettig aan en ik vond blauw mooi genoeg want ik hou niet zo van zwarte of witte bassen..
Wat minpuntjes maar die begin ik te vergeven : de dots langs de zijkant zijn me te klein en ik mis dots op de toets zelf ook, het mag wat duidelijker voor oude ogen.
Verder vind ik de string spacing aan de kant van de G-snaar wat kantje boordje, ik moet soms opletten dat ik de snaar niet van de toets duw wanneer ik bvb tapping toestanden doen. Ik moet er wel nog dunnere snaren opzetten en laten afstellen (al valt het nu meer dan goed mee) dus misschien lost dat zichzelf dan op.
De pick ups zijn ook niet noisy en de eq is overzichtelijk wanneer je er aan begint te draaien maar zoals gezegd veel doe ik er niet mee...De klanken op zichzelf zijn vrij "natuurlijk", misschien moet ik zelfs eens met de passieve modus experimenteren.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Sire Marcus Miller M7, iemand?

Bericht door Rieno »

Ik krijg er toch altijd een enorm "hoe doen ze het voor het geld"-gevoel bij. Het ziet er allemaal een stuk luxer uit dan het prijskaartje doet vermoeden.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13349
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Sire Marcus Miller M7, iemand?

Bericht door LeftyJ »

Ziet er ontzettend goed uit voor die prijs, en eigenlijk ook los van de prijs. Fraaie kleur ook, zo transparant met die faux-binding eromheen. Oogt alleen daardoor al een klasse rijker. Veel plezier ermee!
Plaats reactie