Is dit het eind voor het legendarische Gibson?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Is dit het eind voor het legendarische Gibson?

Bericht door Rieno »

zomnius schreef: 05 mei 2018, 22:42 Ze Killen in ieder geval het audio merk PHILIPS waar ze zich een paar jaar geleden aan verslikt hebben...
Die merknaam wordt vast wel weer opgekocht; is nog veel te veel waard bij generaties met geld. Waren ze een paar jaar later geweest, dan had het niks meer opgeleverd denk ik.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
joostone
Berichten: 412
Lid geworden op: 15 sep 2004, 13:55

Re: Is dit het eind voor het legendarische Gibson?

Bericht door joostone »

Afgelopen zomer was ik nog in de Gibson fabriek te Memphis.
Kan me haast niet voorstellen dat Gibson zal verdwijnen.
Het lijkt me zeer waarschijnlijk dat ze al die andere bedrijven weer vekopen: Philips, Tascam, Cakewalk, Onkyo en Wurlitzer.
Met dat geld zou je toch even gered moeten zijn. En dan mogen ze zich weer richten op gewoon goede gitaren maken. En dus niet die crap die ze de afgelopen 10-15 jaar gebouwd hebben.
Volgens mij kan je serieus beter een dure Epiphone kopen dan een Gibson instapper....
Als je ze uberhaubt vinden kunt. Je vindt Gibson/Epiphone in bijna geen enkele winkel meer.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18615
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Is dit het eind voor het legendarische Gibson?

Bericht door Pedullist »

Cakewalk was het eerste wat verkocht werd. :) Is nu gekocht door Bandlab, die het meteen gratis aanbood.
Gebruikersavatar
LemmyNL
Berichten: 6142
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:58

Re: Is dit het eind voor het legendarische Gibson?

Bericht door LemmyNL »

Sanders schreef: 04 mar 2018, 13:31 Dat komt doordat copyrights in Amerika anders werk(t)en dan hier. Daar wordt verwacht dat, als je een copyright/patent hebt, je actief dat gaat beschermen, en zelf achter inbreuken gaat, geruggesteund door het wettelijk apparaat. Fender (en Gibson) hebben dat vertikt, met als gevolg een absolute wildgroei aan merken die dezelfde modellen uitbrachten, vaak 1/1 kopies. Toen er naar de rechtbank gestapt werd om daar paal & perk aan te stellen, zei die rechter ook "ja, allemaal goed en wel, maar jullie hebben het nagelaten om jullie rechten zelf te beschermen, en intussen zijn er zoveel imitaties dat jullie designs verworden zijn tot publiek domein". Rickenbacker had dat wel door dat je actief moest & moet optreden, met als gevolg dat je amper Rickenbacker-kopies gaat vinden, en zelfs weinig instrumenten met typische Rickenbacker kenmerken (traanvormige slagplaat, driehoekige trussrodcover,...)
Joepie! Daar wordt m'n Aria alleen maar bijzonderder van... :cheer:
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Plaats reactie