Flatwound snaren gezocht

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Fay1811
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2018, 14:41

Flatwound snaren gezocht

Bericht door Fay1811 »

Beste Allemaal,

Ik ben op zoek naar flatwound snaren voor een short scale bas (Hofner Ignition Violin Bass) om deze uit te proberen.
Iemand die deze toevallig te koop (tweede hands) aanbiedt?

Groetjes Fay
Gebruikersavatar
Blueszeppelin
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 mar 2018, 09:38

Re: Flatwound snaren gezocht

Bericht door Blueszeppelin »

Dat is toevallig, ik heb dezelfde vraag voor mijn precision bass, en zat er ook over te denken een dergelijke oproep te plaatsen.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Flatwound snaren gezocht

Bericht door Hans58 »

Ik heb ook een Höfner Ingnition vioolbas en heb daar de Pyramid Golds op liggen.
Deze dus, geweldig als je de echte Höfner-flatwound-vibe wilt hebben.

Voor de Precision zijn er veel mogelijkheden, afhankelijk van wat je wilt. Ik heb 3 P's; op 2 daarvan liggen LaBella's en op eentje D'Addario Chromes. In het verleden heb ik ook Rotosound Monel Flatwounds gebruikt. Sommigen zweren bij Thomastik. Zoveel bassisten, zoveel smaken. :)
We hebben overigens een speciaal snarentopic waar je ook heel veel informatie kunt vinden.
Succes!

EDIT: ik zie nu dat je ze gebruikt zoekt, om te proberen. Dat zal lastig worden voor die Pyramids, voor long scale flats voor een P wil dat nog wel lukken. Plaats een oproep in de Aangeboden/Gezocht sectie, die is daarvoor.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Plaats reactie