EMG J Pickups

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: EMG J Pickups

Bericht door Strabel »

Oh ja,waar is de balance potm of schakelaar?
Op dat losse printje is alles doorverbonden met draad bruggen.
Je kan een balance potm (lees toggle switch) aansluiten maar hij heeft het doorverbonden. :?
Correctie; in het schema praten ze zelfs over een "toggle style" schakelaar,dus er is ook geen potm aansluiting want er word ook nergens een
waarde (ohm) aangegeven.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13369
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: EMG J Pickups

Bericht door LeftyJ »

Ik zie het nu ja. Ik had de schakelaar in het schema aangezien voor een pot, en had niet gezien dat die niet was ingebouwd.
Aratron
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 jun 2009, 20:47

Re: EMG J Pickups

Bericht door Aratron »

Opgelost! De draadjes van EMG hebben een extra draadje binnenin zitten en ik had deze aan elkaar gesoldeerd.
Een gitaarwinkel in Vlaardingen heeft het allemaal weer in order gebracht en de bas weer afgesteld.
Klinkt weer goed zo, niet zo grommend als de originele MEC elementen, maar deze EMG's zijn ook zeker niet verkeerd.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10777
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Re: EMG J Pickups

Bericht door Joey »

Niks aan de hand dus!
Goed spul hoor, EMG worden vaak weg gezet als rommel door de 'puristen', maar dat heb ik zelf nooit zo begrepen.

Ik heb hier zelf nog een EMg pickup liggen voor mijn Warwick F.N.A, tijd om die er eens in te gooien.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: EMG J Pickups

Bericht door basloze fret »

Fijn dat het opgelost is!
Wat ik niet snap is waarom je de MECs hebt vervangen? Zeker niet als je zegt dat je die nu eigenlijk beter of meer grommend vindt klinken dan de EMGs. Ik ben zelf geen held in elektronica dus zelf zou ik hem allang naar iemand hebben gebracht die er wel verstand van heeft. Maar respect voor degene die zelf aan de gang gaan.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: EMG J Pickups

Bericht door blablas »

Als je het niet probeert, weet je het niet! ;)
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: EMG J Pickups

Bericht door basloze fret »

Dat klopt, maar ieder zijn vak.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: EMG J Pickups

Bericht door blablas »

Ik doelde meer op het EMG/MEC verschil, niet op of iemand het zelf probeert of uitbesteed - want zoals je zelf al zegt, ieder zijn vak. :)
Plaats reactie