Stingray voor Jazz en Funk

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
bassplayer
Berichten: 93
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:18

Bericht door bassplayer »

Dies heel erg lelijk ! 8)
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Tja........ik vind het nu wel weer meevallen....in het begin zag ik liever een riool van binnen....maar hij begint me toch over te halen :roll:
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

zo'n stingray heeft absoluut een uniek geluid maar om daar nou zo'n bak pleuro's voor neer te leggen,...nee. ik ga voor de bas die van alle markten thuis is. dan zullen jullie wel denken 'daar hebben we willem warwick weer' maar warwick is echt een van de weinige bassen voor een redelijke prijs waar je bijna elke sound uit kan krijgen die je wil. funk, jazz, rock, blues alles. en echt niet van alles een beetje dus geen karakter, met alles karakter!

groeto
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Bo
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 dec 2003, 19:25

Bericht door Bo »

klopt roberto, daarom heb ik die ook 1 :wink:
Gebruikersavatar
bassplayer
Berichten: 93
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:18

Bericht door bassplayer »

Jeh joa.... tis maar welk geluid je mooi vindt. Zo vindt ik bijvoorbeeld geen ruk aan Warwick, k heb er al eens een keer ene geleend.
Maarja.... smaken verschillen gelukkig, anders werd het ook zo saai in basgitaarland :D
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

nou bassplayer, dan moet jij mij maar es uitleggen waarom je er geen ruk aan vindt.
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Gebruikersavatar
bassplayer
Berichten: 93
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:18

Bericht door bassplayer »

Omdat ik het een vlak geluid vindt , gewoon niet 'mijn' sound ! Dus vandaar, ik heb diverse Warwicks geprobeerd en ik vindt er gewoon niks aan.
Is overigens niet mijn bedoeling om Warwick af te zeiken (mocht je dit zo opvatten). Nogmaals, smaken verschillen !!! 8)
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

nee hoor bassplayer, ieder z'n meug. jij vind het nix, klaar.
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

De meeste mensen die Warwick nix vinden.....zeggen dat ze teveel onbruikbaar laag geven......ik persoonlijk vind Warwick wel koel....en MM iets minder....
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

ik vind ze beiden gruwelijk.

alleen gaat mijn voorkeur denk uit naar warwick, omdat die veel warmer zijn...

en juist zodra ik RHCP ofzo speel, zou ik eigenlijk wel een MM willen,
omdat die een parametische EQ met mid heeft.. en dat missen sommige warwicks... vooral als je eens hard slappen door een gitaarmuur wil rossen...

vandaar dat ik eind van de maand me bankrekening gaat plunderen, waarschijnlijk met een warwick thuiskom...EN met een parametisch eq pedaal... voor in sommige situaties, dat ik er ff meer mid intrap

peace! :lol:
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Als ik zo'n kneuterige plank in mijn handen heb, waar Warwick op staat heb ik het idee dat er nog twee kilo aan moet. Een vierkante meter extra oppervlakte zou ik ook niet erg vinden. Ik vind ze gewoon veel te klein, weinig body hebben, daardoor een beetje 'te electronisch geluid'. Idd smaken verschillen. MM ben ik ook niet echt gek op, maar die Bongo zou ik wel eens aan de tand voelen. Mede ontworpen door iemand bij BMW toch? Auto's... daar zit muziek in. Haha. Dat model vind ik gewoon erg stoer en een echte eyecatcher...

Weten jullie welke ik echt graag zou willen hebben? To die for, zullen we maar zeggen.... Dit is de Lincoln Goines Imperial 5, maar de Emperor is ook niet te versmaden.

https://www.fodera.com bij 'Gallery'.

Afbeelding
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Clunk
Berichten: 1363
Lid geworden op: 26 dec 2003, 19:06

Bericht door Clunk »

wauw.. heb je weleens een thumb in je handen gehad?

die dingen schijnen zo heavy te zijn, niet normaal.. met zon kleine body.. ja

maarreh.. een warwick die me niet zo beviel was de corvette..
daar had ik ook dat idee bij, maar gelukkig heb je ook PASSIEVE warwicks... en ook andere series die WEL een goed gewicht, en een vette vastige volle, warme toon hebben/.//

oK?


die fodera;s lijken me ook wel vet,.. maar dat is iets heeeeeeel anders.
helder... mooi....
ehehe.. maar dat zijn ook geen dingen die je ff in je hand krijgt.. die kosten zon 6000 euro.. wacko..
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Die Bongo is inderdaad vet.. Alleen zn body mocht iets minder bol zijn...
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Clunk schreef:ik vind ze beiden gruwelijk.

alleen gaat mijn voorkeur denk uit naar warwick, omdat die veel warmer zijn...

en juist zodra ik RHCP ofzo speel, zou ik eigenlijk wel een MM willen,
omdat die een parametische EQ met mid heeft.. en dat missen sommige warwicks... vooral als je eens hard slappen door een gitaarmuur wil rossen...

vandaar dat ik eind van de maand me bankrekening gaat plunderen, waarschijnlijk met een warwick thuiskom...EN met een parametisch eq pedaal... voor in sommige situaties, dat ik er ff meer mid intrap

peace! :lol:
Wauw, ik wou dat ik mijn bankrekening kon plunderen.............das nu nl. niet echt zinvol :cry:
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
arabesque-bass
Berichten: 577
Lid geworden op: 15 okt 2003, 08:31

Bericht door arabesque-bass »

Bassisten,

Dat een Warwick niet goed is ben ik het niet mee eens. Die goedkope lijn met name Rockbass zijn naar mijn mening ook niet geweldig, maar daar is de prijs ook naar. Ik heb een Streamer Stage II uit ´88 en die is te gek!!! Mijn tip voor de collega die zich er een wil kopen is dan ook KOOP NIX van VOOR 1992. Als je goed zoekt vind je er wel een. Dan moet je er misschien een stuk voor rijden maar dan heb je ook wat. Het is ook een kwestie van smaak. Ik heb zelf al heel wat in mijn handen gehad maar wat de een te gek vindt vind de ander niks... Als je een 5-snarige Thumb bass zoekt, weet ik misschien iemand die er een verkoopt. Mail me dan maar als je die wilt of een prive bericht. Bij bassconnection staat een mooie 4 snarige steamer stage I. Een Stingray moet je dus ook niet blind bestellen maar eerst op spelen.

Die Fodera is super maar die zal wel 7000 dollar kosten en dan issie nog niet in Nederland..... Tel maar op een Euro of 8000....

Als je een vette multifunctionele en altijd goed klinkende bas zoekt, F-Bass!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Teg gek voor alle stijlen. Ook prijzig maar dan heb je echt wat!! Bij Bassmatters staat een 2e hands F-Bass BN5. Hij ziet er niet te gek meer uit maar wel nog goed en netjes. Ik heb de zelfde en ik heb nog nooit klachten over mijn sound gehad. Je hebt dan ook nog de meest fantastische B snaar die ik ooit gehoord heb. Je schrikt je kapot als je die de eerste keer aanslaat. :shock: en dan :D Tja,ik heb veel gehad en geprobeerd maar helaas................ niets kon daar aan tippen.

Wat je ook zoekt/koopt, als je jouw bas vindt en je bent er happy mee, is het goed. De ene vindt een Ibanez van een knaak 50 te gek en de ander is nog niet tevreden met die Fodera. Ik heb helaas een dure smaak :cry:
Plaats reactie