Gibson RD liefhebbers opgelet

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
sickpunk

Bericht door sickpunk »

hbe 1 keer een stoner bandje(geen idee meer hoe ze heten, kwamen uit alkmaar) gezien waarvan de bassist op zo'n gibson speelde... WAT EEN GELUID! echt heerlijk! zo'n esp zal wel minder/anders zijn lijkt mij... wat jammer is
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

sickpunk schreef:WAT EEN GELUID! echt heerlijk! zo'n esp zal wel minder/anders zijn lijkt mij... wat jammer is
De Gib was anders ook in een Standard = passieve uitvoering te krijgen. Over het algemeen ben ik goed te spreken over ESP spullen. Denk / hoop dat ze wel hun best gedaan hebben er een zo authentiek mogelijke sound uit te krijgen.......

mazzel,
Martin
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Ja, maar de electronica erin maakte het geluid........ passief zou ervoor onderdoen ;)
sickpunk

Bericht door sickpunk »

die gozer had de actieve uitvoering... en als ESP het niet zo heeft, dan is alleen het uiterlijk leuk... en het geluid maybe ook wel,. maar niet zoals het moet...
Gebruikersavatar
Led Zeppy
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 apr 2006, 16:04

Bericht door Led Zeppy »

The Bassman schreef: het heeft wel wat van een T-bird :D
ESP is dan ook bedreven in het kopiëren van epiphone/gibsons
The good ones die young, that's why I'm still around.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26341
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Dat heeft er niet zoveel mee te maken. De RD en de T-Bird zijn aparte op zich staande modellen. En deze witte exemplaren zijn gebaseerd op de RD. Het is dus geen poging om iets na te maken dat op een Gibson T-Bird moet lijken :wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Led Zeppy
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 apr 2006, 16:04

Bericht door Led Zeppy »

Hans58 schreef:Dat heeft er niet zoveel mee te maken. De RD en de T-Bird zijn aparte op zich staande modellen. En deze witte exemplaren zijn gebaseerd op de RD. Het is dus geen poging om iets na te maken dat op een Gibson T-Bird moet lijken :wink:
Deze wel ja, maar als ik de ESP catalogus doorblader moet ik elke keer weer op de voorkant kijken of et echt geen Epiphone/Gibson catalogus is.
Ze hebben ook wel eigen modellen. Maar dat zijn dan bijvoorbeeld SG-Fender Jazz versmeltingen. Alhoewel dat bij deze niet het geval is.
The good ones die young, that's why I'm still around.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26341
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

We bedoelden bijna hetzelfde... :wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Infant
Berichten: 54
Lid geworden op: 21 dec 2005, 22:44

Bericht door Infant »

Oh ja, kom ik ff een paar maanden niet op het forum, staat ineens dit er...

Ik heb zelf een originele RD Artist uit 1979 en het is voor mij echt het ultieme instrument. De sound is GEWELDIG en het uiterlijk vind ik zo mogelijk nog veel beter. Hij speelt als een zonnetje. Ik heb hem nu bijna een jaar (9 maanden) en nog steeds iedere keer dat ik hem zie, hoor, of bespeel wordt ik er wel zo intens gelukkig van dat het gewoon eigenlijk niet grappig meer is.

Ik vind het dus zeker tof dat er weer kopieën van op de markt zijn maar ik vind het wel een beetje schraal dat ESP er mee komt. (zie dit vooral niet als een persoonlijke aanval op wie dan ook, ik persoonlijk hou niet van ESP.)Had liever gezien dat Gibson zelf of Epiphone ermee was gekomen, dan was het voor mij wat natuurlijker geweest. Kan trouwens de bas op de site van ESP niet vinden, maar dat zal wel aan mij liggen :oops: . Zoek nog even verder...

edit: Ik heb me net nog subtiel uitgedrukt met mijn mening over ESP, ik hoe zelf namelijk totaal niet van metal, en als je de ESP site opent en ze zetten gewoon schaamteloos Children of Bodom aan ben ik er persoonlijk behoorlijk klaar mee. Erg jammer dat zij ermee moeten komen.
-- Halfwitt -- Give me a chance to shine and I'll blind the world! -- Infant --
Gebruikersavatar
The Fourth Horsemen
Berichten: 1985
Lid geworden op: 27 apr 2006, 17:43

Bericht door The Fourth Horsemen »

Da voelt precies lijk een schup in ouw kl***n :twisted:

ESP kan ook gebruikt worden voor andere stijlen dan metal, ze hebben zich gewoon (met veel succes) op de metalwereld gestort. Op de site van Orange zetten ze ook gewoon schaamteloos underoath op. Als een gearmerk een band endorsed mag het die toch ook promoten. Ik snap niet waarom je je zo opwindt. Mss moet ge maar gewoon blij zijn dat iemand het doet, want gibson zelf... :roll:



:wink: :P
Gebruikersavatar
Infant
Berichten: 54
Lid geworden op: 21 dec 2005, 22:44

Bericht door Infant »

Ben ook blij, wind me ook niet op. Heb alleen een beetje weinig met het betreffende merk. Natuurlijk is het maken van deze bas alleen maar een pluspunt voor het merk. (ai ai ai, wat lul ik me daar weer zwak onderuit :wink: )
-- Halfwitt -- Give me a chance to shine and I'll blind the world! -- Infant --
Gebruikersavatar
The Fourth Horsemen
Berichten: 1985
Lid geworden op: 27 apr 2006, 17:43

Bericht door The Fourth Horsemen »

tis niks hoor, ieder zijn ding en recht op kritiek.
Gebruikersavatar
Vaze
Berichten: 1287
Lid geworden op: 01 mar 2006, 23:11

Bericht door Vaze »

ach, als epiphone hem had uitgebracht zaten er waarschijnlijk P/J elementen op ofzo, kijk maar naar hun nieuwe ripper
edit: ik vind het dus beter dat esp hem heeft uitgebracht...
Plaats reactie