Als je maar één basgitaar mocht houden...

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: Als je maar één basgitaar mocht houden...

Bericht door dr. Bassvibes »

Eenzijdig en dynamisch tegelijkertijd...? :)

Moeilijke beslissing trouwens. Denk dat het toch mijn Kramer 450B met Darkstars moet gaan zijn. 8)
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Als je maar één basgitaar mocht houden...

Bericht door Erelid »

Dynamisch... eh.. Dat een Stingray nogal door de mix heen prikt. Ik vind het lastig om iets mellows te spelen op dat ding. Daar pak ik dan toch wat anders voor. Maar dat kan ook aan mijn onkunde liggen natuurlijk :roll:
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Re: Als je maar één basgitaar mocht houden...

Bericht door Droombolus »

JohnBoy schreef: 05 jul 2018, 13:55 Yep, de B&ch tele (of is het Bach?) heb ik ook, heerlijk shortscale (of was het medium?) en dikke klanken! Momenteel de bas die ik in het bandje gebruik. Wel zwaar, trouwens, voor een shorty. Maar zeker 1 van de kandidaten om te houden als de bassenpolizei komt.
Het zijn echte sjorties hoor. En ik moet bekennen dat ik er wel wat aan heb zitten knutselen. ik heb de 2 PUPs versie waarvan ik heb de brug PUP vervangen heb door een echte Sjienese T-Bird PUP. Dat was de ingreep van het jaar ( 2016 ) .......... ik heb er alle CD opnames van vorig jaar mee gedaan.

Afbeelding
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Als je maar één basgitaar mocht houden...

Bericht door JohnBoy »

Mooi! Ik ben wel blij met de originele brugpup, lekker agressief... en de mijne hep een slagplaat. Ga wel de pots vervangen die zijn k*t...
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Als je maar één basgitaar mocht houden...

Bericht door basloze fret »

Erelid schreef: 05 jul 2018, 19:50 Dynamisch... eh.. Dat een Stingray nogal door de mix heen prikt. Ik vind het lastig om iets mellows te spelen op dat ding. Daar pak ik dan toch wat anders voor. Maar dat kan ook aan mijn onkunde liggen natuurlijk :roll:
Treble knop wat meer dicht en niet te wild aanslaan?
Ik vind een Stingray prachtig maar met de treble knop te ver open kan hij ook lelijk en schel worden.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Als je maar één basgitaar mocht houden...

Bericht door Erelid »

Op bijvoorbeeld een Fender kun je de toon aan laten zwellen, afhankelijk hoe je 'm aanslaat. Op de Stingray is het altijd meteen BOM, hard of zacht. En da's lekker, maar niet altijd.
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Re: Als je maar één basgitaar mocht houden...

Bericht door we tigers »

Mijn Rickenbacker.
Afbeelding
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Re: Als je maar één basgitaar mocht houden...

Bericht door Basvarken »

Wel geinig dat er enkele van die BaCH shortie Telebasjes genoemd worden.
Ik heb het destijds als een beetje een losse flodder geopperd aan BaCH dat ze een shortscale Telecaster bas zouden moeten maken. Wat voorbeelden gestuurd van bassen die mensen zelf gebouwd hadden. En plots hadden ze een serietje gebouwd. Dat spalted maple hadden ze zelf bedacht. Zou mijn keuze niet zijn geweest. En die humbucker bij de brug was door BaCH bedacht. Dat was wel een goede zet. Ik heb er zelf toch aardig veel op gespeeld. Was een fijn ding!


Afbeelding
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
Skajhopper
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 feb 2018, 14:38

Re: Als je maar één basgitaar mocht houden...

Bericht door Skajhopper »

Basvarken schreef: 06 jul 2018, 14:23 Wel geinig dat er enkele van die BaCH shortie Telebasjes genoemd worden.
Ik heb het destijds als een beetje een losse flodder geopperd aan BaCH dat ze een shortscale Telecaster bas zouden moeten maken. Wat voorbeelden gestuurd van bassen die mensen zelf gebouwd hadden. En plots hadden ze een serietje gebouwd. Dat spalted maple hadden ze zelf bedacht. Zou mijn keuze niet zijn geweest. En die humbucker bij de brug was door BaCH bedacht. Dat was wel een goede zet. Ik heb er zelf toch aardig veel op gespeeld. Was een fijn ding!
Alle lof voor jou, dan Basvarken. De mijne is gewoon natural, geen spalted-gedoe.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Als je maar één basgitaar mocht houden...

Bericht door basloze fret »

Erelid schreef: 06 jul 2018, 09:47 Op bijvoorbeeld een Fender kun je de toon aan laten zwellen, afhankelijk hoe je 'm aanslaat. Op de Stingray is het altijd meteen BOM, hard of zacht. En da's lekker, maar niet altijd.
Ik snap het niet helemaal. Is het niet gewoon een kwestie van afstellen? Hoe doe je dat aanzwellen dan?
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Als je maar één basgitaar mocht houden...

Bericht door BassAgent »

Ik vind het ook een eigenaardige theorie.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Als je maar één basgitaar mocht houden...

Bericht door Sjtevel 1984 »

Bij mij zou de Ric blijven, volledig vergroeid met dit beestje en (nog steeds) verliefd op het geluid.
67AC2EEF-D9BC-4C73-8568-B716689F5E5A.jpeg
67AC2EEF-D9BC-4C73-8568-B716689F5E5A.jpeg (198.21 KiB) 920 keer bekeken
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Buster
Berichten: 1509
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:22

Re: Als je maar één basgitaar mocht houden...

Bericht door Buster »

Mijn BassLine Buster.
Is al jaren mijn vaste bas, en heeft andere bassen zien komen en gaan. De bas heeft een kleine en lichte body, en dat maakt hem heell comfortabel.
Cort >>(ZOOM B3) Nemesis/TC electronic+FMC/Eden.. Novation Bass Station II .... AKG-K&M-Klotz-Neutrik
Gebruikersavatar
ejp
Berichten: 838
Lid geworden op: 24 mar 2014, 14:13

Re: Als je maar één basgitaar mocht houden...

Bericht door ejp »

Absoluut mijn Ibanez sr800
( ik heb geen dure bas)

Alle klanken mogelijk
Super licht
Snelle slanke hals!


Ej
Bijlagen
Screenshot_20180706-184426_Gallery.jpg
Screenshot_20180706-184426_Gallery.jpg (1.95 MiB) 895 keer bekeken
Fender Precision Players lefty
Maruszczyk Elwood 4 p lefty
Markbass LM 250 Black
Box TCE BG250-115
Box Eden 15 inch
Hartke HD25
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Als je maar één basgitaar mocht houden...

Bericht door Erelid »

basloze fret schreef: 06 jul 2018, 17:02
Erelid schreef: 06 jul 2018, 09:47 Op bijvoorbeeld een Fender kun je de toon aan laten zwellen, afhankelijk hoe je 'm aanslaat. Op de Stingray is het altijd meteen BOM, hard of zacht. En da's lekker, maar niet altijd.
Ik snap het niet helemaal. Is het niet gewoon een kwestie van afstellen? Hoe doe je dat aanzwellen dan?
Ik heb er flatwounds op, dat scheelt misschien ook maar een Stingray "bonkt" veel meer overal doorheen.
Plaats reactie