Upgrade OLP MM2 of Fender MIM Jazz Bass kopen

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.

Upgrade OLP MM2 of Fender MIM Jazz Bass kopen

Peiling eindigde op 25 jul 2019, 12:01

Upgrade OLP voor €300-€400!
3
19%
Investeer in een Fender MIM Jazz Bass..
13
81%
 
Totaal aantal stemmen: 16

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 784
Lid geworden op: 20 jan 2009, 16:28

Re: Upgrade OLP MM2 of Fender MIM Jazz Bass kopen

Bericht door Heinz »

De Sire bassen liggen onderhand in redelijk veel winkels. Tweedehands kun je ze tussen 350-400 makkelijk vinden. Lijkt mij persoonlijk de beste optie qua prijs/kwaliteit. De Sire's zijn kwalitatief vergelijkbaar met MIM bassen, maar klankmatig wel wat anders vanwege gebruikte pickups en de actieve elektronica. Ook hier geldt, vooral zelf proberen en vergelijken.
The eyes in the room are all lookin' at the star, but the butts are all shakin' to the bass guitar...

Band: SoulMachine | Youtube channel: Bassguitarvideo
Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 784
Lid geworden op: 20 jan 2009, 16:28

Re: Upgrade OLP MM2 of Fender MIM Jazz Bass kopen

Bericht door Heinz »

Dit is misschien ook wat voor je. Ben je in één keer klaar :-)
https://link.marktplaats.nl/m1306118283
The eyes in the room are all lookin' at the star, but the butts are all shakin' to the bass guitar...

Band: SoulMachine | Youtube channel: Bassguitarvideo
Martijn92
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jul 2018, 11:50

Re: Upgrade OLP MM2 of Fender MIM Jazz Bass kopen

Bericht door Martijn92 »

Heinz schreef: 26 jul 2018, 16:07 Dit is misschien ook wat voor je. Ben je in één keer klaar :-)
https://link.marktplaats.nl/m1306118283
Apart dat ik die niet gevonden heb :o. Wel gezocht op linkshandige fenders. Ik zal René eens aan de tand voelen over zijn bas. Lochem, wel een eind rijden zeg (2 uur heen).
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Re: Upgrade OLP MM2 of Fender MIM Jazz Bass kopen

Bericht door rensbass »

....terug waarschijnlijk ook
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2342
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Re: Upgrade OLP MM2 of Fender MIM Jazz Bass kopen

Bericht door MaartenV »

Je moet het écht uitproberen, die maten (breedte van de topkam en de radius) zeggen niet zo veel over de bespreekbaarheid.

Zelf heb ik niet zulke grote handen, ik vind jazz-halzen “dus” heel prettig. Maar ook MM-achtige halzen. En de hals op mijn Sting Precision is behoorlijk fors, maar toch comfortabel en snel. Ik had ooit twee andere Precisions die ook dikke halzen hadden en voor mijn niet lekker speelden. En mijn Ibi BTB780 had een vrij platte/ondiepe hals met een heel brede toets. Die hebben daardoor het huis mogen verlaten.

Veel uitproberen is dus echt de beste optie, eventueel via Marktplaats.

EDIT: Zie nu pas dat er al veel andere reacties zijn. Sorry!
Het is makkelijker als je denkt.
Martijn92
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jul 2018, 11:50

Re: Upgrade OLP MM2 of Fender MIM Jazz Bass kopen

Bericht door Martijn92 »

Heinz schreef: 26 jul 2018, 16:07 Dit is misschien ook wat voor je. Ben je in één keer klaar :-)
https://link.marktplaats.nl/m1306118283
Ik ga blijkbaar naar Lochem. Het wordt dus toch een Fender MIM Jazz Bass, voor een goede prijs. Misschien post ik de uiteindelijke prijs als ik hem opgehaald heb. Maar ik zal de Sire onthouden voor als ik over een paar jaar een PJ bass wil :P

Iedereen dank voor de adviezen, en vooral Heinz voor de marktplaats link (die ik zelf niet kon vinden omdat markplaats zoektermen zuigen. Linkshandig vindt ie niet, maar linkshandige wel. Jazz Bass niet, Jazzbass wel, -_-).
Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 784
Lid geworden op: 20 jan 2009, 16:28

Re: Upgrade OLP MM2 of Fender MIM Jazz Bass kopen

Bericht door Heinz »

Mooi, ben benieuwd..
The eyes in the room are all lookin' at the star, but the butts are all shakin' to the bass guitar...

Band: SoulMachine | Youtube channel: Bassguitarvideo
Martijn92
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jul 2018, 11:50

Re: Upgrade OLP MM2 of Fender MIM Jazz Bass kopen

Bericht door Martijn92 »

Nu de conclusie van deze thread:

Ik heb een gloednieuwe Fender std Jazz Bass gekocht van René uit Lochem. Geen kras, snaren nog niet ingespeeld. Heeft er twee keer op gespeeld sinds hij hem in april kocht. René is al 40 jaar gitarist en dacht dat hij ons werk ook wel over kon nemen :P. Hele aardige gast. We wisten allebei dat hij er te weinig voor vroeg, maar hij wilde hem kwijt denk ik. Hij had het bonnetje nog, €720 had hij betaald. Ik heb hem voor €450 overgekocht. Met gratis versterker, tas, en snoer. Als ik geen student was had ik wat erop gelegd, want nu voel ik me toch wel schuldig. Maar gelukkig heeft hij nog 10 gitaren liggen dus hij zal geen honger lijden.

En de Fender Jazz Bass speelt geweldig. Hele fijne hals, goed afgesteld. En toen ik hem onversterkt wat bespeelde voelde/hoorde ik meteen dat de sound heel anders was. Alle componenten van betere kwaliteit dan mijn OLP. Uiteindelijk gaat het om de sound, maar het vingergevoel wil ook wat :).
Nu zoek ik dus een gitaar-hanger voor op de muur, anders krijg ik schuldgevoelens tegenover mijn OLP, die nu zielig in zijn tas zit..

Nogmaals dank voor al jullie advies, ik wens jullie nog vele lage noten toe.
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Re: Upgrade OLP MM2 of Fender MIM Jazz Bass kopen

Bericht door rensbass »

Ha! Proficiat met je aankoop. Lijkt me een erg mooie deal. De hercules muurhangers die automatisch vergrendelen vind ik erg prettig.
Veel plezier met je nieuwe bas!
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Upgrade OLP MM2 of Fender MIM Jazz Bass kopen

Bericht door JohnBoy »

Martijn92 schreef: 02 aug 2018, 08:01 Ik heb een gloednieuwe Fender std Jazz Bass gekocht
Dan stem ik nu ook! Op de Jazz natuurlijk. Gefeliciteerd! :cheer:
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2342
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Re: Upgrade OLP MM2 of Fender MIM Jazz Bass kopen

Bericht door MaartenV »

Van harte! En je hebt helemaal gelijk: uiteindelijk gaat het om de sound, maar hoe je instrument voelt, kan veel verschil maken.

Geniet ervan en geniet af en toe ook van je OLP. Ik heb de mijne ooit verkocht en mis hem nog regelmatig.
Het is makkelijker als je denkt.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Upgrade OLP MM2 of Fender MIM Jazz Bass kopen

Bericht door Hagen »

Foto!
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8238
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Upgrade OLP MM2 of Fender MIM Jazz Bass kopen

Bericht door Mach1 »

Proficiat hoor!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Aspiradora
Berichten: 261
Lid geworden op: 16 okt 2013, 09:49

Re: Upgrade OLP MM2 of Fender MIM Jazz Bass kopen

Bericht door Aspiradora »

Ik heb jaren geleden mijn olp geupgrade met een Seymour Duncan element en cts potmeters. Dat heeft hem ook geen kwaad gedaan en het blijft een leuke bas
Bassist bij Californicated, flea fanboy
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Re: Upgrade OLP MM2 of Fender MIM Jazz Bass kopen

Bericht door Ken »

Gefeliciteerd fellow-lefty! Goeie keuze vind ik, en een mooie prijs voor de set. Veel plezier ermee!
Plaats reactie