Upgrade OLP MM2 of Fender MIM Jazz Bass kopen

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.

Upgrade OLP MM2 of Fender MIM Jazz Bass kopen

Peiling eindigde op 25 jul 2019, 12:01

Upgrade OLP voor €300-€400!
3
19%
Investeer in een Fender MIM Jazz Bass..
13
81%
 
Totaal aantal stemmen: 16

Martijn92
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jul 2018, 11:50

Upgrade OLP MM2 of Fender MIM Jazz Bass kopen

Bericht door Martijn92 »

Hallo Bassmannen en Bassvrouwen,

Optie 1:
Ik speel al jaren op mijn OLP MM2, en het is duidelijk dat sommige onderdelen aan vervanging toe zijn vanwegen slijtage en lage kwaliteit.
Ik moet sowieso de stemmechanieken in de kop vervangen, samen met de topkam. Die zijn versleten/stuk door lage kwaliteit. Ik wilde meteen wat upgraden. Voornamelijk de pick-up samen met de bedrading enz.
Mijn wensen komen samen uit op €300-€400. Dit is rond dezelfde prijs als ik mijn OLP gekocht heb jaren geleden.

Optie 2:
Ik speel al een tijd met de gedachte om een Fender MIM Jazz Bass te kopen. €750 in mijn lokale winkel. Ik heb gehoord dat de sound erg flexibel is, en wel bij mij past.

Wat informatie over mij:
Ik heb vroeger in een coverbandje gespeeld, niets bijzonders. Daarna vooral thuis gespeeld voor mezelf. Ik ben misschien van plan om met mijn vrouw een zang+bass duetbandje te maken. Misschien wat small time gigs te doen. Hierbij zou de Jazz goed van pas komen denk ik.

Mijn vraag dus:
Moet ik mijn geld stoppen in het upgraden van mijn OLP MM2, of is het beter te investeren in een Fender MIM Jazz Bass.
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2342
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Re: Upgrade OLP MM2 of Fender MIM Jazz Bass kopen

Bericht door MaartenV »

Allereerst: heb je die Jazz al geprobeerd? "ik heb gehoord dat" klinkt eerder als een verhaal van iemand anders, dan je eigen speelervaring. Testen dus!

De vraag kun je het best zelf beantwoorden, want: