Groot volume verschil tussen pickups; te fiksen?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Groot volume verschil tussen pickups; te fiksen?

Bericht door blablas »

:stupid:

Bij mij was de tweede ook pas goed, ik heb die eerste gewoon teruggestuurd met de mededeling hij deugt niet en ik wil wel een andere bas (met wat uitleg wat er naar mijn mening mis mee was).
Dit heeft Thomann zonder problemen ook gedaan.


Laats ook een akkefietje gehad met een Sire M2, de trekstang moer was kapot gedraaid af fabriek/Thomann.
Thomann beweerde toen hij terug was dat de moer goed was maar stuurde wel een nieuwe bas op.

Die moer was echt wel rot, ik ben ook techneut en gebruik alleen kwaliteits-gereedschap, het bijgeleverde inbus sleuteltje draaide gewoon al door en mijn eigen sleutel pikte maar net, heb er maar geen kracht op gezet want dan zou het laatste restje zeskant er ook aan gaan.
Dus ook de afstel/reparatie techneuten bij Thomann heb ik hierdoor ook niet zo hoog staan!
Gebruikersavatar
Aronimo
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 aug 2018, 08:08

Re: Groot volume verschil tussen pickups; te fiksen?

Bericht door Aronimo »

Ik zou het bijna vergeten, maar het verhaal is opgelost: een paar week geleden heb ik de bas teruggekregen van Thomann, nadat ze de brug pickup hebben vervangen. Ik dacht even dat ze een foutje gemaakt hadden aangezien het probleem in de neck pickup zat, maar tot mijn verbazing (en blijdschap) was het euvel wel degelijk opgelost! Hij is 2x terug gegaan naar Thomann, maar uiteindelijk is het goed afgerond. Misschien toch een probleempje in de bedrading geweest...??
Muse/Kings of Leon/INXS//Lynyrd Skynyrd/Queen/U2/Keane/Kensington/...
Marcus Miller P7, Alder AWH lefty
Marshall MB150
:jam:
Plaats reactie