Groot volume verschil tussen pickups; te fiksen?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Aronimo
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 aug 2018, 08:08

Re: Groot volume verschil tussen pickups; te fiksen?

Bericht door Aronimo »

Ik heb het verhaal bij de klantenservice van Thomann neergelegd. Die vroegen me een video van de klacht te maken en die te mailen. Vond ik apart, maargoed het is 2018 dus waarom ook niet. Video gemaakt en gemaild, ik vond zelf al dat het volumeverschil in het fimpje veel minder hoorbaar was dan in real-life en Thomann laat dan ook weten dat een klein beetje volumeverschil 'kan' en dat ik maar wat met de hoogte van de elementen moet doen. Maar die staan prima, en de neck-pickup kan ook echt niet hoger. Dus, probleem vooralsnog niet opgelost. Dan maar verder drammen totdat ze eindelijk het ding willen nakijken, want dit gaat echt niet.
Muse/Kings of Leon/INXS//Lynyrd Skynyrd/Queen/U2/Keane/Kensington/...
Marcus Miller P7, Alder AWH lefty
Marshall MB150
:jam:
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Groot volume verschil tussen pickups; te fiksen?

Bericht door basloze fret »

Gewoon terug sturen als hij nog binnen de 30 dagen omruil garantie valt en zeggen dat je een andere wilt of je geld terug, dan mogen ze kiezen.
Gebruikersavatar
frieteboer
Berichten: 588
Lid geworden op: 21 aug 2008, 12:57

Re: Groot volume verschil tussen pickups; te fiksen?

Bericht door frieteboer »

:stupid:

| Human Base basses | EBS amplification |
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Groot volume verschil tussen pickups; te fiksen?

Bericht door JohnBoy »

:stupid:
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Aronimo
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 aug 2018, 08:08

Re: Groot volume verschil tussen pickups; te fiksen?

Bericht door Aronimo »

Nou, ik heb de bas teruggekregen van Thomann en na een paar week vakantie nu de tijd gehad om te testen. Thomann heeft alleen de hoogte van de neck pickup bijgesteld en het volumeverschil is bijna weg, maar het geluid bevat nog steeds véél minder laag dan de brug pickup. Wel zo erg dat je bij bandrepetities niet zomaar kunt switchen want dan ben je weg. Is dit normaal voor J en P combi's? Of moet ik gewoon blijven drammen? Want ook dit gaat em niet worden, tenzij het normaal is....
Muse/Kings of Leon/INXS//Lynyrd Skynyrd/Queen/U2/Keane/Kensington/...
Marcus Miller P7, Alder AWH lefty
Marshall MB150
:jam:
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: Groot volume verschil tussen pickups; te fiksen?

Bericht door dr. Bassvibes »

Zou juist verwachten dat het halselement meer laag geeft dan het brugelement! Terugsturen die hap, ik zou persoonlijk niet moeilijk doen en mijn geld terug vragen.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Groot volume verschil tussen pickups; te fiksen?

Bericht door JohnBoy »

:stupid:
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2896
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Groot volume verschil tussen pickups; te fiksen?

Bericht door Spaghettihout »

Ik sta een beetje te kijken van wat ik hier op het forum tegenkom over de mankementen aan de Sire's..
Zelf ben ik in het gelukkige bezit van 3 fantastische exemplaren: V3, V7 en M2, geluk gehad, of sommige anderen gewoon pech?

Heb er bij Thomann ook nooit problemen mee gehad, op wat licht pielwerk aan de trussrod, pups hoogte en de brug na, kwamen ze prima bespeelbaar uit de doos.


Maar ik zou het idd gewoon hard spelen en terugsturen, als je niet tevreden ermee bent, gewoon je geld terug en doorselecteren… Een ontevreden bas speler leid tot een onbespeelde stofhapper…..
Gebruikersavatar
FC Spoiler
Freak space cadet
Berichten: 4433
Lid geworden op: 24 jul 2006, 12:12

Re: Groot volume verschil tussen pickups; te fiksen?

Bericht door FC Spoiler »

Misschien staan de coils van de P pickup uit fase? Je kan dit controleren met een kompas en door de bedrading te checken:



Bij deze bas had het ene pickup een zuidpool magneet en de andere een noordpool magneet, wat resulteerde in een basloos dun geluid bij gebruik van beide elementen tegelijk.
You say you're a doctor of minds, don't stick that syringe in my arm.
"It's just medication to help you calm down, it really won't do any harm".


Damaged Justice, Dutch 'tallica tribute: Website, Facebook, Youtube

Alembic en Mesa junkie
Haico

Re: Groot volume verschil tussen pickups; te fiksen?

Bericht door Haico »

rensbass schreef: 07 aug 2018, 12:38 Wel jammer, je hoort zo vaak dat sire de hemel in geprezen wordt, nu begin ik er toch wat aan te twijfelen.

Ik denk dat veel bassisten blind waren voor de Koreaanse merken totdat Marcus Miller ze zichtbaar maakte.
De kwaliteit en QC is gewoon wat je ervan kan verwachten.

Voordat je de bassen onder de noemer Sire Marcus Miller kon kopen, stonden ze te koop ondereen andere naam. En zoals ik 3 jaar geleden al zei:
Dat neemt niet weg dat het leuk bas kan zijn! Alleen verwacht ik niet dat een DAME Sanctus met de naam van een bekende bassist opeens een héle andere bas is. En dat dit de kwaliteit naar superhoog niveau zal tillen...
Haico

Re: Groot volume verschil tussen pickups; te fiksen?

Bericht door Haico »

Rieno schreef: 07 aug 2018, 12:20 Je zou er ook vanuit mogen gaan dat de QC bij Sire dit soort dingen er wel uitpakt..maar daar hebben ze dus ook nog wel wat te leren.
Ik gok dat Sire "gewoon" wordt gemaakt door Cort of Samick. Daar hebben ze jarenlange ervaring. Ik denk dat het leerpunt wat je benoemt een bewuste afweging is geweest.

Naargelang de productie van het model opgeschaald wordt, verplaatst de productie van Korea naar Indonesië naar China.

(Voorspelling: Over 2 jaar heeft niemand het meer over Sire. En een paar jaar daarna begint de zoektocht naar de modellen met bepaalde serienummers die nog in Korea gemaakt werden. Die krijgen dan dezelfde status een Squier JV, Tokai Hard Puncher/J-Sound, Ibanez Lawsuit, etc. Dan staan ze tijdelijk weer voor 600-700 Euro op Marktplaats. Etc. History repeats.
Gebruikersavatar
Aronimo
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 aug 2018, 08:08

Re: Groot volume verschil tussen pickups; te fiksen?

Bericht door Aronimo »

FC Spoiler schreef: 17 sep 2018, 15:55 Misschien staan de coils van de P pickup uit fase? Je kan dit controleren met een kompas en door de bedrading te checken:



Bij deze bas had het ene pickup een zuidpool magneet en de andere een noordpool magneet, wat resulteerde in een basloos dun geluid bij gebruik van beide elementen tegelijk.
Ik heb dit even geprobeerd maar dat bleek OK. Ik heb Thomann maar weer gemaild, to be continued...
Muse/Kings of Leon/INXS//Lynyrd Skynyrd/Queen/U2/Keane/Kensington/...
Marcus Miller P7, Alder AWH lefty
Marshall MB150
:jam:
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: Groot volume verschil tussen pickups; te fiksen?

Bericht door dr. Bassvibes »

Stuur dat ding nou gewoon terug joh, ben je in één keer van het gedoe af. Bestel je daarna een nieuwe, als 'ie voor de rest wel goed bevalt. :)
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Groot volume verschil tussen pickups; te fiksen?

Bericht door JohnBoy »

:stupid:
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: Groot volume verschil tussen pickups; te fiksen?

Bericht door dr. Bassvibes »

Zeker gezien je hem al eens na hebt laten kijken... Naar hún mening was het volume verschil geen probleem. Naar jóuw mening echter wel. Het product voldoet dus niet aan je verwachtingen, dan mag je het naar mijn mening gewoon retourneren.
Plaats reactie