help!

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Silent G
Berichten: 150
Lid geworden op: 31 mei 2004, 10:32

help!

Bericht door Silent G »

dat bovenste dingetje bij mn bas waardoor de snaren op hun plek gehouden worden, de eerste fret zeg maar ofzo ik weet niet hoe het heet maar ik hoop dat jullie weten wat ik bedoel,
nou in ieder geval dat rare ding zit opeens los bij mij en bij mn elektrische gitaar heb ik dat ook ooit gehad en toen zeiden ze dat het 80 euries koste omdat te maken(gitaar licht nu ergens weg te rotten op zolder), maar nu hoor ik allemaal dat je dat gewoon kan lijmen enzo, dus ik vroeg me af of iemand hier iets op weet want het is mn eerste bas en ik heb hem gehad, dus als het te duur word zoek ik liever een nieuwe niet te dure bas
Gebruikersavatar
superbas42
Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:49

Bericht door superbas42 »

dat kan je gewoon lijmen, alleen weet niet welke lijm het beste houd, zullen er meerrdere zijn.
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Wij hebben een keer op de vrijemarkt in Hammond Achel (BE) van zo'n gast superlijm gekocht, is een soort secondenlijm, maar deze lijmt echt alles kei vast... ik heb wel ergens het nummer van die gast als je hem wilt bellen voor n potje?
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Bouwmarkt/ supermarkt voor wat lijm....zo klaar.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Re: help!

Bericht door Q. »

80 euro vragen om de topkam vast te lijmen?? Ik zou niet zo snel mijn spullen naar zo'n zaak wegbrengen... Zelf lijmen is idd goed te doen, gebruik maar heel weinig lijm trouwens, de snaren drukken het toch wel goed aan. Wel opletten dat de kam echt goed recht zit.
Gebruikersavatar
Marcello
Berichten: 598
Lid geworden op: 07 okt 2003, 20:57

Bericht door Marcello »

Het ding heet een topkam, en lijmen kan je zelf...
Maar 80 euro om het te laten repareren :shock:
Ik heb er 20 euro voor betaald en kreeg een compleet nieuwe !
Best wel, eigenlijk.
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

gewoon lijmen, als je in de doe-het-zelf zaak even vraagt welke lijm goed hout aan kunstof lijmt dan zit je goed. 8)
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Silent G
Berichten: 150
Lid geworden op: 31 mei 2004, 10:32

Bericht door Silent G »

hij zit al weer vast bedankt voor de hulp, en 80 euro was voor bij een gitaar en die gast van de muziek winkel hier(zowieso afzetter) zei toen dat er een nieuwe in moest en dat dat veel werk was etc. etc. maar hij heeft een maat van mij ook een keer een stemapparaat van 40 euro aangesmeert, merk onbekend, hij ging stemmen al voor dat dat ding de goede toon aangaf sprong zn snaar, en bij de andere moest ie ook keiver draaien, dus wij ander stem apparaat proberen, bleek dat ie al veel te hoog stond, maargoed das bij zaak hij is gewoon een afzetter
Plaats reactie