Het kleine grote Sire hoekje

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Spaghettihout »

Concorde schreef: 22 jan 2019, 00:14 Vanavond ermee gerepeteerd! Wát een vette sound zeg!
Nu in een nieuwe oefenruimte, dus het was nog even zoeken, maar door een Hartke 3500 en een Warwick 410 klonk 'ie prima!
Volgende keer m'n eigen Markbass Big Bang top meenemen, ben benieuwd hoe 'ie dan klinkt. Ik kan nooit zo vriendjes worden met die Hartkes. (maar da's persoonlijk.... :wink: )
Ik speel 'm vooral op het halselement 100/0 tot 75/25%, en draai de bass op 3/4, actief uiteraard...
Het feit dat de hals hoogglans is, is nog iets waar ik aan moet wennen. Ik weet dat ik met scotch-brite er iets aan kan doen, maar da's wel praktisch onomkeerbaar.... Misschien wen ik er wel aan.
De B-snaar is geweldig! De hals is lekker dik, gelijk ook de reden dat de vorige eigenaar 'm wegdeed. En qua looks.... :worship: i love it!
Heel toevallig ook Comfortly nomb gespeeld vanavond! Jam-momentje!
Die Scotch brite is er bij mij wel over gegaan, kan ik je aanraden..
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Concorde »

Best sneu voor m'n Borjes....
Ik speel alleen nog maar op m'n Miller...
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Spaghettihout »

Concorde schreef: 10 feb 2019, 15:58 Best sneu voor m'n Borjes....
Ik speel alleen nog maar op m'n Miller...
Ik wist het wel.... ik speel zelf ook het liefste op de Sire, maar helaas ben ik nu met een nummer bezig waar ik een precision voor nodig heb, verdikkeme, ik heb de v7, v3, m2 en moet nu op de Squier, dat is wel ff wennen hoor...
Misschien toch nog de P7 in de toekomst…..
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Concorde »

Staat nog een hele mooie 5-snarige P7 op MP.
Met koffer voor €400,-
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Spaghettihout »

Ik had m gezien ja, helaas 5 snaren, heb ik me nog nooit aan gewaagd en ga ik ook nog niet doen...
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door BassAgent »

Ik heb net even (akoestisch) op een nieuwe V7 zitten spelen bij Bax. Goeie bas enzo, de hals is echt heel goed en ik snap dat mensen deze bassen kopen. Maar: ZEVEN knoppen op de preamp? ZEVEN?! Ik snap waar ze voor zijn, maar for real, zeven? Ik vind de driebands EQ op mijn Dingwall al een beetje veel. Wat ik me afvraag: hoe vaak draai je nu écht aan al die knoppen als je zo'n ding hebt? Hoe vaak staat-ie neutraal? Hoeveel speel je (zeker in bandverband) nou met die midfrequentie?

En vooral: wanneer komen de passieve Sires? Ik snap echt niet dat ál die bassen zulke (IMO) ingewikkelde electronica moeten hebben. Tuurlijk, je kan hem passief schakelen, maar waarom zou ik betalen voor een preamp die ik waarschijnlijk altijd uit heb staan?

Zoveel vragen. Zeven knoppen. Zoveel knoppen.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Martijnn
Berichten: 458
Lid geworden op: 13 jan 2019, 20:53

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Martijnn »

Ik moet bekennen dat ik mijn V7 ook vrijwel alleen passief speel... :rock2:
Squier FSR CV 60's Precision Bass Sonic Blue
SX-Fender-Squier 62 stacked knob parts Jazz Bass
Squier Affinity Jazz Bass V Olympic White
Squier Affinity Jazz Bass Burgundy Mist
Markbass Micromark 801
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 437
Lid geworden op: 05 jul 2006, 22:17

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Rob66 »

BassAgent schreef: 12 mar 2019, 13:30 Ik heb net even (akoestisch) op een nieuwe V7 zitten spelen bij Bax. Goeie bas enzo, de hals is echt heel goed en ik snap dat mensen deze bassen kopen. Maar: ZEVEN knoppen op de preamp? ZEVEN?! Ik snap waar ze voor zijn, maar for real, zeven? Ik vind de driebands EQ op mijn Dingwall al een beetje veel. Wat ik me afvraag: hoe vaak draai je nu écht aan al die knoppen als je zo'n ding hebt? Hoe vaak staat-ie neutraal? Hoeveel speel je (zeker in bandverband) nou met die midfrequentie?

En vooral: wanneer komen de passieve Sires? Ik snap echt niet dat ál die bassen zulke (IMO) ingewikkelde electronica moeten hebben. Tuurlijk, je kan hem passief schakelen, maar waarom zou ik betalen voor een preamp die ik waarschijnlijk altijd uit heb staan?

Zoveel vragen. Zeven knoppen. Zoveel knoppen.
Dat vraag ik mij ook af: waarom zoveel knoppen? überhaupt een pre-amp, ik heb hem ook in mijn Fender Jazz maar ik kan er niets mee, en die heeft nog minder knoppen dan de Sire MM. Ik speel nu het liefst op mijn Harley Benton V met PJ configuratie. Moest nog wel het een en ander aan gebeuren maar is nu een dijk van een bas. Maar zou ook een passieve Sire willen proberen, ze voelen goed maar waar zijn ze? en ik wil geen aktieve met aan uit schakelaar want dan zit ik weer met zo'n lading knoppen :(
Fender American DeLuxe V Jazz bas
Pearl Jazz bas
Contrabas
Harley Benton PJ-75 OW Vin­tage Series bass
Markbass CMD 121p combo
Markbass LM tube
2 x Ampeg SVT210av
Zoom MS-60b
Roland Micro Cube RX
Fender FXA2 in-ear monitor
Shure PSM300 wireless
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Dommel'd »

BassAgent schreef: 12 mar 2019, 13:30 Ik heb net even (akoestisch) op een nieuwe V7 zitten spelen bij Bax. Goeie bas enzo, de hals is echt heel goed en ik snap dat mensen deze bassen kopen. Maar: ZEVEN knoppen op de preamp? ZEVEN?! Ik snap waar ze voor zijn, maar for real, zeven? Ik vind de driebands EQ op mijn Dingwall al een beetje veel. Wat ik me afvraag: hoe vaak draai je nu écht aan al die knoppen als je zo'n ding hebt? Hoe vaak staat-ie neutraal? Hoeveel speel je (zeker in bandverband) nou met die midfrequentie?

En vooral: wanneer komen de passieve Sires? Ik snap echt niet dat ál die bassen zulke (IMO) ingewikkelde electronica moeten hebben. Tuurlijk, je kan hem passief schakelen, maar waarom zou ik betalen voor een preamp die ik waarschijnlijk altijd uit heb staan?

Zoveel vragen. Zeven knoppen. Zoveel knoppen.
Wat je aangeeft is voor mij de voornaamste reden waarom ik er nog geen gekocht heb (buiten het al hebben van een goede jazz).

Ik ben zowiezo bijna helemaal overgestapt naar passief , actief maakt me ook weinig uit in een bas als hij bevalt maar ik merk dat ik altijd de knoppen hetzelfde heb staan en enkel alleen af en toe blend tussen brug en hals element. Voor de rest wissel ik alleen met mijn manier van aanslaan.

Heerlijk passief , meer hoeft het niet te zijn :D
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Concorde »

Je hebt een punt Hidde, 7 knoppen is wel veel.
Ik gebruikte de mid-tuning niet (alles neutraal), alleen volume, blend hals/brug-element en bass (en die was VET!)
In tegenstelling tot m'n voorgangers speelde ik wel bijna altijd actief; nét een tikkie vetter!
M'n Börjes is actief, en m'n Stingray 5 ook...
De V7 heb ik inmiddels verkocht, hoewel het een superfijn ding was. Maar ik heb er een geweldige Stingray voor terug. :dance:
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door BassAgent »

Ik zou echt serieus in de markt zijn voor een Sire als ze die dingen passief zouden maken, dan zouden ze echt goeie concurrentie zijn voor Squier VM, Fender MIM...
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2897
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Spaghettihout »

Concorde schreef: 12 mar 2019, 20:58 Je hebt een punt Hidde, 7 knoppen is wel veel.
Ik gebruikte de mid-tuning niet (alles neutraal), alleen volume, blend hals/brug-element en bass (en die was VET!)
In tegenstelling tot m'n voorgangers speelde ik wel bijna altijd actief; nét een tikkie vetter!
Ik sluit me hier helemaal bij aan, de V3 met flats en V7 pups speel ik passief, de V7 met CS pups speel ik meestal passief, maar de M2, man, die moet gewoon aan staan, beest dat het dan is....
Neemt niet weg dat de keuze er is, en ik snap natuurlijk wel het verhaal van het "waarom zou ik een preamp kopen als" maar hij is er nu eenmaal en ik denk niet dat ze hem zonder gaan verkopen, gewoon omdat het schakelbaar is...
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door BassAgent »

Dat vrees ik ook. Overigens: vind je die M2 niet lekker klinken zonder preamp aan? Dan is er iets mis met de bas lijkt me...
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Concorde »

BassAgent schreef: 13 mar 2019, 16:24 Ik zou echt serieus in de markt zijn voor een Sire als ze die dingen passief zouden maken, dan zouden ze echt goeie concurrentie zijn voor Squier VM, Fender MIM...
De kwaliteit is echt goed, En dan sleutel je er toch een passief setje in? :wink:
Andere controlplate erop.... klaar! :wink: Heb je een topbas! :dance:
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door BassAgent »

Hahahaha ja dat is ook weer zo :) Als ik 'em echt nodig had gehad had ik dat wel gedaan. Maar er moet nog steeds een push-pull in mn Blade om hetzelfde te bereiken (passief switch).
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Plaats reactie