Het kleine grote Sire hoekje

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18696
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Pedullist »

Ze zijn niet slecht, maar was er niet van overdonderd. Iets in de afwerking was wat...lomp voor mijn gevoel. Alsof er een te dikke laklaag op zat. Fretjes hier en daar beetje onregelmatig. Ik had echt goede hoop en goede verwachtingen, maar het was een beetje jammer. Heb er iets van 5 of 6 geprobeerd op een beurs. Dat zijn niet de beste condities, dat geef ik toe. En het was niet de V7.
Gebruikersavatar
Muller
Berichten: 334
Lid geworden op: 09 okt 2006, 22:34

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Muller »

Ik hoorde afgelopen weekend een bassist spelen op een 5-snarige P7 (Ash) - dat klonk echt zeer prettig hoor! En het zag er ook uit alsof hij er prima mee uit de voeten kon: qua speelgemak bedoel ik dan. Ik kreeg er spontaan GAS van. Nou heb ik dat wel vaker...

Fender American Professional Precision Bass
MusicMan Stingray Special V
MarkBass LMT800 / Vanderkley 112MNT
MXR Bass Compressor M87 - MXR M81 Bass PreAmp - MXR Bass fuzz - MXR Octaver - MXR Bass Envelope Filter - Boss OC-5
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18696
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Pedullist »

Die V7 is het luxe model denk ik dan?
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2898
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Spaghettihout »

De V10 is het luxe model tegenwoordig, de V serie is jazz, de P is P/J, de M is humbucker.
Ik zeg niet dat het de beste instrumenten zijn, de dikke laklaag op de hals heb ik ook licht geschuurd, maar verder niets, de satijnen hals op de V3 is dan wel weer masterlijk.
Het grote verschil tussen de V3 en de V7 kan ik ook niet echt vinden in kwaliteit, maar wel in de pickups, die heb ik vervangen in de V3.
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2898
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Spaghettihout »

Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door basloze fret »

Spaghettihout schreef: 03 jul 2019, 17:10
basloze fret schreef: 03 jul 2019, 17:04 Als het een wereld van verschil was zou hij toch wel gewoon zijn 77er pakken denk ik.

Ik vind alleen die headstock van de Sire jazz bassen erg lelijk. Ik snap niet waarom ze niet gewoon een Fender achtige headstock maken aangezien de rest ook gewoon hetzelfde er uit ziet.
Dat is misschien meer omdat ze echt anders zijn, ik houd persoonlijk weer niet van die van Fender, ik heb weer meer met de arendsnavel van Sire
Het hele concept is toch overduidelijk een Fender jazz clone dan is het toch vreemd dat je alles exact na maakt behalve de headstock? zal waarschijnlijk om een licentie gaan, niet vanwege esthetische redenen..

over de dikke laklaag: volgens de specs hebben de 2nd gen een satin finish op de nek....
Ik heb zelf pas op 1 examplaar gespeeld (1st gen V7). Ik vond hem niet verkeerd maar ook niks speciaals. Met name de de elektronica vond ik beter kunnen, ik vond hem erg schel in het hoog. Zoals dat ook vaak bij Squiers is. Wellicht zijn de 2nd gen beter? qua prijs ook weer wat hoger volgens mij...

Waar staat die V trouwens voor?
Laatst gewijzigd door basloze fret op 03 jul 2019, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2898
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Spaghettihout »

basloze fret schreef: 03 jul 2019, 18:34
Spaghettihout schreef: 03 jul 2019, 17:10

Dat is misschien meer omdat ze echt anders zijn, ik houd persoonlijk weer niet van die van Fender, ik heb weer meer met de arendsnavel van Sire
Het hele concept is toch overduidelijk een Fender jazz clone dan is het toch vreemd dat je alles exact na maakt behalve de headstock?

over de dikke laklaag: volgens de specs hebben de 2nd gen een satin finish op de nek....
Ik heb zelf pas op 1 examplaar gespeeld (1st gen V7). Ik vond hem niet verkeerd maar ook niks speciaals. Met name de de elektronica vond ik beter kunnen, ik vond hem erg schel in het hoog. Zoals dat ook vaak bij Squiers is. Wellicht zijn de 2nd gen beter? qua prijs ook weer wat hoger volgens mij...

Waar staat die V trouwens voor?
De V? letterlijk geen idee, de P snap ik, de M ook, maar de V is aan komen waaien denk ik.
Wbt. de electronica, die is te tweaken tot je je eigen favo sound gevonden hebt, daar zijn talloze mogelijkheden, maar dan nog kan het natuurlijk zijn dat het je smaak niet is. Van de 2nd gen weet ik niet, maar die zijn alom met gejuich ontvangen dus dat zal wel goed zitten. Wel een hogere prijs ja, ik had de mijne voor 444, de V7 Swamp ash is nu 570, dus er is al een aardige prijs bovenop gekomen, marketing zeg maar...
Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 784
Lid geworden op: 20 jan 2009, 16:28

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Heinz »

Ik heb mijn Sire P7 vorig jaar verkocht vanwege de net iets te gladde plakkerige hals en net iets te kleine radius, dat voelde op den duur toch niet zo lekker. Vorige week heb ik voor het eerst de 2nd gen uitgeprobeerd, en was toch wel onder de indruk van de verbeteringen. Vooral de aan de zijkant mooi afgeronde toets (rolled edges) voelde echt geweldig aan. Alsof je een heel dure hals vast hebt. Ook de toets is nu van ebben wat er mooi uitziet voor dat geld, en de achterkant van de hals inderdaad mat gelakt. Marketingtechnisch doen ze het gewoon heel slim, ze luisteren goed naar wat de markt wil en leveren veel kwaliteit voor het geld. Die nieuwe V7 versies met de oude fender kleurtjes en matching headstock zien er ook weer fraai uit. Knap voor dat geld.
The eyes in the room are all lookin' at the star, but the butts are all shakin' to the bass guitar...

Band: SoulMachine | Youtube channel: Bassguitarvideo
Haico

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Haico »

Spaghettihout schreef: 03 jul 2019, 17:08 Het is vanaf het begin al duidelijk; Haico heeft niet veel op met Sire, en sommige beweringen kan ik ook onderstrepen, zoals van het gehele marketing gebeuren bijvoorbeeld, maar ik denk Haico, dat je toch eens langs moet komen, ik heb er 3 staan en dan mag je eens los gaan.
Bedankt voor de uitnodiging. Ik geloof wel dat het goede instrumenten zijn hoor.

De opzichtige marketingstrategie werkt bij sommigen. Andere negeren het volledig. En bij mij valt het toevallig in het verkeerde keelgat. Dat slappe geouweneel... ik zou het zelf verzonnen kunnen hebben. :D

Maar goed. Leuk dat ik eens een bakkie mag komen doen in huize pastaplank. 8)
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2898
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Spaghettihout »

Haico schreef: 03 jul 2019, 23:43
Spaghettihout schreef: 03 jul 2019, 17:08 Het is vanaf het begin al duidelijk; Haico heeft niet veel op met Sire, en sommige beweringen kan ik ook onderstrepen, zoals van het gehele marketing gebeuren bijvoorbeeld, maar ik denk Haico, dat je toch eens langs moet komen, ik heb er 3 staan en dan mag je eens los gaan.
Bedankt voor de uitnodiging. Ik geloof wel dat het goede instrumenten zijn hoor.

De opzichtige marketingstrategie werkt bij sommigen. Andere negeren het volledig. En bij mij valt het toevallig in het verkeerde keelgat. Dat slappe geouweneel... :D

Maar goed. Leuk dat ik eens een bakkie mag komen doen in huize pastaplank. 8)
Absoluut, het zou mij een eer zijn :worship:
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door basloze fret »

Ik begrijp Haico wel. Ik heb een beetje hetzelfde en het houdt me een beetje tegen om er eentje te kopen. Dat soort sneaky marketing strategieën zie je steeds vaker, bijvoorbeeld bij Behringer.
Die V9 en V10 vind ik wat minder. Met name de V10 ziet er wat lomper uit. Maar kan ook komen omdat hij 5 snarig is. Ook de finishen vind ik niet echt mooi. En het lijkt ook alsof de randen van de body minder afgerond zijn. Met een prijs van 1200 euro kom je ook aardig in de buurt van Fender usa en Lakland skyline bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2898
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Spaghettihout »

basloze fret schreef: 04 jul 2019, 11:05 Ik begrijp Haico wel. Ik heb een beetje hetzelfde en het houdt me een beetje tegen om er eentje te kopen. Dat soort sneaky marketing strategieën zie je steeds vaker, bijvoorbeeld bij Behringer.
Die V9 en V10 vind ik wat minder. Met name de V10 ziet er wat lomper uit. Maar kan ook komen omdat hij 5 snarig is. Ook de finishen vind ik niet echt mooi. En het lijkt ook alsof de randen van de body minder afgerond zijn. Met een prijs van 1200 euro kom je ook aardig in de buurt van Fender usa en Lakland skyline bijvoorbeeld.
Voor mij is het gewoon een kleine upgrade van de V7, zowel de V9(iets duidelijker een hele kleine upgrade voor meer geld) als de V10, natuurlijk heeft die wat chiquere upgrades meegekregen, maar bv de preamp is nog steeds dezelfde als die van de V3/V7/V9/M2/M3/M7..noem maar op.En daar wringt mij de schoen, dan zou ik ook inderdaad eerder voor de Fender of de Lakland gaan.
Gebruikersavatar
bazz59
Berichten: 3724
Lid geworden op: 09 jul 2007, 23:26

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door bazz59 »

raar statement van de marketing van Sire hebben jullie , gaat het niet om het product ? als het goed is dan is het goed punt , en wat maakt het uit wat voor marketing ze voeren .
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Haico

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Haico »

Wat een dooddoener. :D Wat maakt jou het uit welke bassen ik wel/niet zou kopen en wat daar mijn beweegredenen daarvoor zijn?

Deze discussie bloeide op toen ik BassAgent corrigeerde dat SIRE geïnitieerd zou zijn door Miller. Dat is namelijk niet zo. Hij is gevraagd om zijn naam eraan te verbinden. Zegt 'ie zelf in een filmpie. :)
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door basloze fret »

bazz59 schreef: 04 jul 2019, 13:20 raar statement van de marketing van Sire hebben jullie , gaat het niet om het product ? als het goed is dan is het goed punt , en wat maakt het uit wat voor marketing ze voeren .
Ik vind het persoonlijk wel belangrijk dat ik op een instrument speel van een bedrijf waar ik achter sta. Plofkip is ook best lekker maar toch koop ik liever wat anders. Niet dat ik Sire daarmee wil vergelijken, maar het gaat om het idee.

Nu heeft ieder bedrijf natuurlijk zijn marketing strategie en er gebeurt ook veel waar je geen weet van hebt maar het gaat om het gevoel dat je er bij hebt.
Laatst gewijzigd door basloze fret op 04 jul 2019, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie