Het kleine grote Sire hoekje

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door blablas »

basloze fret schreef: 13 jul 2019, 09:10 Bedankt voor de info. Hebben ze ook dezelfde toets?
Nee, VV7 is maple en V7 is rosewood, maar dat verschil is zo marginaal dat ga je in 'real life' nooit waarnemen.

Heb dat verschil ooit uitvoerig getest op een G&L L-2000 met twee halzen met beiden types toets.... ja, er is een klein beetje verschil, maar alleen als je er echt op let.
Rosewood klinkt ietsjes helderder.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22644
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door wombatboter »

Ik heb de knoop doorgehakt en heb me de viersnarige V7 2nd generation besteld in sherwood green met matching headstock (bij Andertons) (14 pond voor verzending)
https://www.andertons.co.uk/sire-versio ... wood-green
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door basloze fret »

Ok tof. Laat even weten hoe hij bevalt. Ik ben benieuwd!
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door JohnBoy »

wombatboter schreef: 13 jul 2019, 17:02 Ik heb de knoop doorgehakt en heb me de viersnarige V7 2nd generation besteld in sherwood green met matching headstock (bij Andertons) (14 pond voor verzending)
https://www.andertons.co.uk/sire-versio ... wood-green
Ziet er goed uit!
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 917
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Galvanized »

blablas schreef: 13 jul 2019, 13:18
basloze fret schreef: 13 jul 2019, 09:10 Bedankt voor de info. Hebben ze ook dezelfde toets?
Nee, VV7 is maple en V7 is rosewood, maar dat verschil is zo marginaal dat ga je in 'real life' nooit waarnemen.

Heb dat verschil ooit uitvoerig getest op een G&L L-2000 met twee halzen met beiden types toets.... ja, er is een klein beetje verschil, maar alleen als je er echt op let.
Rosewood klinkt ietsjes helderder.
Ik ben wel van mening dat de combinatie alder&rosewood heel anders klinkt dan de ash/maple versie. De ash/maple is veel feller met meer sprankelend helderheid. De alder/rosewood klinkt weer veel warmer. Voor mij de reden om de ash/maple te nemen. Past het best bij de muziekstijl die ik speel (rock/metal) Ik heb ze beide naast elkaar getest.
MUSIC MAN STINGRAY 5
HX STOMP

DAD VIBES - LIMP BIZKIT TRIBUTE
Instagram.com/dadvibes_bizkit
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2899
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Spaghettihout »

Galvanized schreef: 14 jul 2019, 09:14
blablas schreef: 13 jul 2019, 13:18
Nee, VV7 is maple en V7 is rosewood, maar dat verschil is zo marginaal dat ga je in 'real life' nooit waarnemen.

Heb dat verschil ooit uitvoerig getest op een G&L L-2000 met twee halzen met beiden types toets.... ja, er is een klein beetje verschil, maar alleen als je er echt op let.
Rosewood klinkt ietsjes helderder.
Ik ben wel van mening dat de combinatie alder&rosewood heel anders klinkt dan de ash/maple versie. De ash/maple is veel feller met meer sprankelend helderheid. De alder/rosewood klinkt weer veel warmer. Voor mij de reden om de ash/maple te nemen. Past het best bij de muziekstijl die ik speel (rock/metal) Ik heb ze beide naast elkaar getest.
Klopt helemaal, ik hoor dat verschil bij de mijne ook duidelijk, ash/maple klinkt echt heerlijk fel! De alder/ rosewood heb ik flats op gelegd om dat warmere er nog meer uit te laten komen.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22644
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door wombatboter »

wombatboter schreef: 13 jul 2019, 17:02 Ik heb de knoop doorgehakt en heb me de viersnarige V7 2nd generation besteld in sherwood green met matching headstock (bij Andertons) (14 pond voor verzending)
https://www.andertons.co.uk/sire-versio ... wood-green
Beetje sneu maar vandaag krijg ik een mailtje van de winkel dat de bas niet in stock is en pas vanaf de 25ste juli beschikbaar is..
Indien ik me goed herinner stond dit nergens vermeld op de website want anders had ik niet zo lang gewacht en iets anders gezocht dat misschien wel voorradig is.
Ben echt teleurgesteld want die bas was goed geweest om mijn hoofd en handen momenteel bezig te houden wegens wat muizenissen.
Ben me aan het afvragen of ik die teleurstelling zou laten blijken bij Anderton's of niet..waarschijnlijk ben je daar maar een nummer.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2899
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Spaghettihout »

wombatboter schreef: 15 jul 2019, 19:15
wombatboter schreef: 13 jul 2019, 17:02 Ik heb de knoop doorgehakt en heb me de viersnarige V7 2nd generation besteld in sherwood green met matching headstock (bij Andertons) (14 pond voor verzending)
https://www.andertons.co.uk/sire-versio ... wood-green
Beetje sneu maar vandaag krijg ik een mailtje van de winkel dat de bas niet in stock is en pas vanaf de 25ste juli beschikbaar is..
Indien ik me goed herinner stond dit nergens vermeld op de website want anders had ik niet zo lang gewacht en iets anders gezocht dat misschien wel voorradig is.
Ben echt teleurgesteld want die bas was goed geweest om mijn hoofd en handen momenteel bezig te houden wegens wat muizenissen.
Ben me aan het afvragen of ik die teleurstelling zou laten blijken bij Anderton's of niet..waarschijnlijk ben je daar maar een nummer.
Zuur Geert, heel zuur, maar misschien kan dit je blijer maken:
https://www.souman.nl/merk/marcus-miller/
Lijkt me dat je er eentje morgen op kunt halen als je wil.....
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22644
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door wombatboter »

Bedankt voor de tip..ik heb ze gemaild met de vraag of mijn bestelling kan geannuleerd worden..Even kijken wat ze antwoorden en in het beste geval ga ik jouw link gebruiken.
Denk dat het iets duurder is maar ik heb het er voor over.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2899
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Spaghettihout »

wombatboter schreef: 15 jul 2019, 19:54 Bedankt voor de tip..ik heb ze gemaild met de vraag of mijn bestelling kan geannuleerd worden..Even kijken wat ze antwoorden en in het beste geval ga ik jouw link gebruiken.
Denk dat het iets duurder is maar ik heb het er voor over.
Het zal niet heel veel schelen denk ik, Anderton's verscheept ook niet gratis naar het vaste land, dat zal ook wel aardig wat kosten.
Denk dat je ongeveer hetzelfde kwijt zult zijn..
Asat77
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 jan 2014, 18:13

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Asat77 »

Thomann heeft ze ook (staan alleen nog geen afbeeldingen bij): https://www.thomann.de/nl/4-snarig_j-ba ... pg=2&ls=25
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22644
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door wombatboter »

Zijn die dat die met de matching headstock ? (en liefst met een maple toets en dat sherwood green of eventueel burgundy mist)
what fools these mortals be
Asat77
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 jan 2014, 18:13

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Asat77 »

Ze zijn pas sinds afgelopen vrijdag binnen, en het zijn de nieuwe kleuren zo te zien dus het lijkt me van wel. Voor de zekerheid kun je het in de live chat aan een medewerker vragen (weet niet of je daarvoor ingelogd moet zijn). Het gewicht is in ieder geval minder dan de 1e gen. bassen, dat heb ik gevraagd;).
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22644
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door wombatboter »

Bedankt !
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Len »

In Breda bij Dijkmans hangt ook zo'n groene V7, wellicht kan je daar terecht. klik

Ik heb de naturel uitvoering gekocht van die 2de generatie. Soundwise heb ik alleen nog met koptelefoon gespeeld. Qua karakter vind ik het wat steriel. De sustain is goed. Afstelling voortreffelijk! Superlaag zonder buzz. De sinds de 2de generatie geïntroduceerde afgeronde zijkantjes van de hals was ik erg benieuwd naar maar mis ik niet als ik m'n andere bas pak. De hals is satijn aan de achterkant maar wel gelakt op de toets. De locatie van de jackplug vind ik naast de headstock de grootste minpunten. De kerncentrale aan potmeters is even schrikken als je altijd passief speelt en het voelt ook niet echt robuust aan. Toch is de passieve stand wat mij betreft overbodig, die mist net dat beetje extra van de actieve elektronica. Ik hoop wel dat je in de passieve stand kan blijven spelen wanneer de batterijtjes het begeven.

Heb ook nog een Squier classic vibe 70's jazz en 60's precision geprobeerd van de 2019 lichting en die zijn beide binnen een dag retour gegaan. Beroerde afstelling, stroeve stemmechanieken, niet inspirerend. De Sire scoorde punten over de gehele linie en was simpelweg het leukste om op te blijven spelen. Heb alleen de Sterling ray24 niet geprobeerd.

Als alle Sire's zo zijn denk ik dat Marcus z'n verkooppraatje voor betaalbare en degelijke instrumenten wel legitiem is. Met die naam op de headstock voel ik me echter wel verplicht een porkypie hoedje te dragen :roll: :wink:.
And the silence that followed was louder than a cannon.
Plaats reactie