Het kleine grote Sire hoekje

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Krommenek
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:13

Het kleine grote Sire hoekje

Bericht door Krommenek »

Hi,


iemand ervaring of iemand die speelt met Sire Markus Miller V 7 of V7 Vintage 4 snaar?

Zou je de ervaringen en plussen en minnen willen delen?

Hee het internet staat vol met alleen maar bijna positieve dingen over deze bassen. Bijna te mooi om waar tw zijn voor de prijs van deze bassen.


ik hoor het graag van jullie.

Greetrrrrzzzzz,
I'm getting older, everything is going worse everyday, But forgetting is going better everyday !!!
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Rieno »

Hier op het forum staan een aantal reviews van deze bassen (de V & M series) met positieve en ook kritische noten :) Met de zoekfunctie kun je al best wat vinden. Het schijnen voor het geld leuke instrumenten te zijn, maar ook niets bijzonders.

Zoek dan wel op 'Marcus' en niet 'Markus'..het is geen Duitser :mrgreen:
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2896
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Spaghettihout »

Hallo Krommenek,

Ik ben in het gelukkige bezit van een Sire M2, V7 Swamp ash en V3.

Ik ben zeer tevreden over vooral de V7, die gebruik ik nu ongeveer 2 jaar en tot nu toe is het mijn beste bas ooit.
Het grootste pluspunt is de pre amp, die is top, vooral de veelzijdigheid ervan, heerlijk. Het minste punt is de hardware, de tuners zijn niet al te best, de brug is wel oke, de pickups heb ik vervangen voor Fender CS 60's, en dat was een fantastische zet. Maar die kosten dan ook bijna de helft van wat de hele bas destijds kostte.....

De andere twee bassen onderscheiden zich in iets goedkoper materiaal vooral, maar met een goede afstelbeurt heel goed te handelen, vooral om dezelfde pre amp als in de V7. Het grootste nadeel van deze bassen is dat de trussrod niet helemaal doorloopt in de hals, waardoor er een scheve verhouding in de nek komt, maar dit is met een goede afstelbeurt goed te verhelpen, ik kon dit helaas niet zelf...

Vooral voor het geld heb je hier een goed, degelijk en mooi product voor... maar dat is natuurlijk mijn bescheiden mening...

Probeer het zelf gewoon eens uit, ga ergens eens op zo'n ding spelen en kijk zelf wat je ervan vindt, je weet tenslotte zelf wat je fijn, mooi en prettig vindt...
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door blablas »

Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2896
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Spaghettihout »

Tja....Wat blablas zegt..... ik kan er niets meer aan toevoegen, laat staan een speld tussen krijgen:-)
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Erelid »

Het zit 'm in kleine dingen. Toen ik de brugzadels wilde afstellen bleek er geen inbussleutel fatsoenlijk in te passen. 6kantjes zaten ook niet allemaal in het midden van het boutje. Meteen die boutjes maar vervangen door goede. Er wordt dus bezuinigd op de hardware. Tuners waren ook niet overtuigend vond ik.
En waarom die bassen de fabriek verlaten met zoveel afstand onder de knoppen is mij een raadsel. Blablas heeft dat netjes opgelost maar het maakt dat de bas er meteen goedkoop uit ziet.
Dit en het feit dat ik nog een Fender en een Sandberg Jazz heb hangen ook maakte dat ik hem weer verkocht heb.
Maar het blijven puike bassen voor het geld, dat wel maar ik kon er niet echt warm voor lopen.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door blablas »

Erelid schreef: 31 aug 2018, 09:59En waarom die bassen de fabriek verlaten met zoveel afstand onder de knoppen is mij een raadsel. Blablas heeft dat netjes opgelost maar het maakt dat de bas er meteen goedkoop uit ziet.
Helemaal mee eens, maar mijn voornaamste overweging om dit aan te passen was omdat ik het er gewoon lelijk uit vond zien. :)
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Erelid »

Ja, natuurlijk is dat lelijk..
Asat77
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 jan 2014, 18:13

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Asat77 »

Ik heb afgelopen jaar, nadat ik de Sire V7 Vintage +/- 1,5 jaar in mijn bezit had, de pre-amp moeten laten vervangen. Eerst hoorde ik een hoop gekraak als ik aan de knoppen draaide, daarna deed de bas niets meer... Het is een goedkope, fijn spelende, lekker klinkende bas maar wel een bas met goedkoop materiaal gemaakt. Dat voel je dan ook aan de bas vind ik en als je 'm opent, zie je dat aan de binnenkant ook. Ik heb in ieder geval besloten om er een andere pre-amp in te laten zetten die anders klinkt maar ook lekker en overzichtelijker is. Als het goed is, is deze pre-amp degelijker, ik vond de bas in huidige staat niet betrouwbaar genoeg ondanks dat het natuurlijk electronica blijft wat erin zit wat ook kapot kan gaan.
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5524
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Herman »

Wat zet je er in?
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2896
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Spaghettihout »

De Sire's krijgen een upgrade, ze noemen het "2nd gen"

O.a. nu met gerold fretboard, andere pick-ups, houten kapje op de batterij ipv plastic, er komt keuze voor ebony fretboard bij, niet dat je mag kiezen als je besteld, maar wel als uitgave..zullen waarschijnlijk ook een stukje duurder worden, maar daar wordt nog niet over gerept...
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7634
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door MR. LEE »

Ik heb mijn Sire M.M. V7 voorzien van een ( "custom made" ) white pearl slagplaatje.
Klein beetje moeite/geknutsel ,....maar dan heb je ook weer wat ! :wink:

Ik vind dat white pearl slagplaatje wat netter staan i.c.m. die white pearl block inlays :wink:
Bijlagen
CAM01735 (Medium).jpg
CAM01735 (Medium).jpg (149.31 KiB) 7396 keer bekeken
CAM01733 (Medium).jpg
CAM01733 (Medium).jpg (154.72 KiB) 7493 keer bekeken
Laatst gewijzigd door MR. LEE op 02 nov 2018, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
chaney
Berichten: 620
Lid geworden op: 16 jan 2006, 19:41

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door chaney »

Nice!
BaCh BJB Jazz (relic)
BaCh '54 Precision
Harley Benton mv-4 PJ
Ashdown ABM C210-300
Roland Cube Bass 30
Asat77
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 jan 2014, 18:13

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Asat77 »

Monkey schreef: 04 sep 2018, 13:47 Wat zet je er in?
ATC-2-preamp:
https://www.gitaarservice.nl/atc-2-preamp.html
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Rieno »

Maar...dat is een voorversterker voor gitaren, toch? Zit dat dan wel lekker met de regelbare frequenties?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Plaats reactie