Het kleine grote Sire hoekje

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door blablas »

MR. LEE schreef: 20 nov 2018, 03:43Met die plastic troep zul je altijd een beetje voorzichtig moeten doen.
Dat is niet voor iedereen weggelegd! :lol:
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7634
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door MR. LEE »

Nog makkelijker oplossing ( voor de ruwe slopers )

1 vierkant dekseltje maken van slagplaatmateriaal en vier inslagmoertjes in de body plaatsen. :)
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4814
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Green Goblin »

Dat is nu juist het hele punt, schroefjes er uit moeten draaien als je een batterij wil (of moet) verwisselen is waardeloos.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7634
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door MR. LEE »

Green Goblin schreef: 20 nov 2018, 10:38 Dat is nu juist het hele punt, schroefjes er uit moeten draaien als je een batterij wil (of moet) verwisselen is waardeloos.
dat is toch geen wekelijkse of maandelijkse kwestie ? :|

Je pikt er bovendien een peanuts-probleem uit ,.....een winkel- of tankstation bezoek voor een paar nieuwe batterijtjes vind ik stukken vervelender dan effe vlug een paar schroeffies los-en-vast draaien. :lol:
( bij Fender , Yamaha , Musiman , etc was het ook nooit anders en gewoon )

Een "nep-zwitsers zakmes" ( of kruis-schroevendraaiertje ) van de Action + twee reserve batterijtjes in je koffer maken je zorgeloos.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4814
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Green Goblin »

Gewoon een klepje dat je zo open kunt doen maakt je helemaal zorgeloos. Schroevendraaiertje vergeten? Geen zorgen. Schroefje valt uit je vingers en dondert ergens onder? Geen zorgen. Schroefje draait dol en je moet een hele discussie voeren op het BGF over of je wel of niet een tandenstoker mag gebruiken om het te repareren? Geen zorgen. Naar die winkel moet je in beide gevallen.

Mijn Yamaha heeft gelukkig een klepje. Net zoals een moderne Fender en een moderne Stingray. Jij zult het anders zien, maar ik ervaar batterijklepje met schroeven toch als een goedkope oplossing. En als je zegt, "het was nooit anders en gewoon", dan moet je al helemaal geen actieve bas kopen natuurlijk, Leo heeft hem niet actief ontworpen en Jaco had het ook niet nodig...
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7634
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door MR. LEE »

Fender AM Elite JB = schroeffies ( gelijk maar de prijzigste uit de normale lijn )

https://www.thomann.de/nl/fender_am_eli ... r_402658_2

Tja ,...die plastic batterij-houdertjes zijn eigenlijk allemaal een beetje slap.
Het verende lipje is op termijn gewoon voorbestemd om af te breken. ( een beetje voorzichtig mee omgaan dus )

Je kunt het er ook mee blijven doen , ....ze zijn gewoon te bestellen en kosten uiteindelijk maar een drol
Laatst gewijzigd door MR. LEE op 20 nov 2018, 13:02, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4814
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Green Goblin »

Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 437
Lid geworden op: 05 jul 2006, 22:17

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Rob66 »

De mijne heeft een kapje met twee schroefjes. Als ik hem meeneem naar hem optreden dan verwissel ik de twee batterijen voor nieuwe en het optreden stop ik de oude er weer in voor de oefenavonden, dus niet op wisselen tijdens optredens, en dat werkt voor mij prima. En anders laat je het kapje er toch gewoon af.
Fender American DeLuxe V Jazz bas
Pearl Jazz bas
Contrabas
Harley Benton PJ-75 OW Vin­tage Series bass
Markbass CMD 121p combo
Markbass LM tube
2 x Ampeg SVT210av
Zoom MS-60b
Roland Micro Cube RX
Fender FXA2 in-ear monitor
Shure PSM300 wireless
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7634
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door MR. LEE »

tja,....ik kan er ook met geen mogelijkheid een halszaak van maken :D
Gebruikersavatar
Tutu
Berichten: 741
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:45

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Tutu »

B22FA36A-EE59-4330-9120-F10D2BA8A6B9.jpeg
B22FA36A-EE59-4330-9120-F10D2BA8A6B9.jpeg (24.65 KiB) 1370 keer bekeken
:”We worden (red:zijn) erin geluisd”!!
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7634
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door MR. LEE »

ik eerst ook ,....maar die mening heb ik toch moeten bijstellen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Tutu
Berichten: 741
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:45

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Tutu »

MR. LEE schreef: 29 nov 2018, 18:56 ik eerst ook ,....maar die mening heb ik toch moeten bijstellen :mrgreen:
Dit beperkt zich bij mij dan ook niet alleen bij bassen... :oudezak:
:”We worden (red:zijn) erin geluisd”!!
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 907
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door Galvanized »

Als je niet van actief houdt, schakel je de Sire toch gewoon naar passief!?
MUSIC MAN STINGRAY 5
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7634
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door MR. LEE »

Galvanized schreef: 30 nov 2018, 10:14 Als je niet van actief houdt, schakel je de Sire toch gewoon naar passief!?
:jaaaaa: ,....ja ! ,...blijft 'ie net zo fijn spelen hoor :lol:
Gebruikersavatar
thomaskm
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 mei 2010, 11:45

Re: Sire Markus Miller V7

Bericht door thomaskm »

Ik ben sinds vandaag ook blije eigenaar van een V7 (2e generatie). Ik merk dat - als ik voor mijn computer speel - er een buzz/hum in mijn geluid komt als mijn pickups niet 50/50 staan. Dus als ik brugelement of juist halselement meer voorkeur geef. Gek genoeg gebeurt dat niet als mijn pickups dus gewoon op 50/50 staan.

Als ik de basgitaar van mijn computer wegdraai gaat de buzz/hum weg. Is dit een normaal verschijnsel? Ik ken het niet van mijn andere basgitaren..
Plaats reactie