Bas extravaganza

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
bas-extravaganza
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2004, 18:35

Bericht door bas-extravaganza »

En dan nu een berichtje van de bouwer;

voor personen die een bas willen die stoer is.. wat dacht je van een bas met een buizen voorversterker erin? lijkt me ook niet echt iets voor watjes. Ook is een nieuwe creatie helemaal van rvs gemaakt. deze zijn net op mijn geüpdate site www.bas-extravaganza.nl geplaatst.

Bas

PS nadat ik die fluffie bas had gemaakt kreeg ik inderdaad opmerkingen over ZZ Top, maar mijn echte inspiratie kwam bij de IKEA waar ik die schattige schapenvachtjes heb gekocht. De inspiratie van de rvs-bas kwam van een pannenrekje.... je kunt werkelijk door alles geïnspireerd raken 8) [/url]
Gebruikersavatar
Zubbie
Berichten: 300
Lid geworden op: 11 jul 2004, 00:00

Bericht door Zubbie »

Ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben van wat je neerzet, en dat is misschien nog wel een understatement ;)

Maak je ook linkshanidge bassen? :P
Fender JB75-105US/L CIJ
Yamaha BBN5L II
Ibanez GSR200L
ND Customized Cyclone
BCB Bass of Spades

Ashdown MAG115-300
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Deze vind ik persoonlijk echt schitterend! Met een paar EMG's en een EMG BTS-systeempje erin zou het best mijn droombas kunnen zijn!! :shock: 8)




Afbeelding
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

Bouw je voor de lol?
Yamaha RBX JM2.
regular
Berichten: 41
Lid geworden op: 28 mar 2004, 21:11

haha

Bericht door regular »

lol,

verkoop je ook somige bassen


btw die met die buis erin was echt super strak
Gebruikersavatar
rendering_rebel
Berichten: 443
Lid geworden op: 13 aug 2004, 12:27

Bericht door rendering_rebel »

Die bassen op je site zijn echt prachtig!
Geweldig gewoon!
bas-extravaganza
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2004, 18:35

Bericht door bas-extravaganza »

Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar jullie ideeën over wat echt appart zou zijn. misschien kan ik bepaalde ideeën wel weer gebruiken in nieuwe ontwerpen. Mijn inspiratie kan echt uit de vreemste hoeken komen zoals een rvs pannenrekje.

Voor een ieder die het wil weten; het is mogelijk om een bas voor je te laten bouwen; deze wordt wel op smaak gebracht dan voor jou. De foto's op de website zijn slechts mijn eigen bassen.... ik denk dat ik redelijk verwend ben. Verder bouw ik ook custom luidsprekerkasten en effectpedalen, maar hier heb ik nog geen voorbeelden van op de website gezet.

Greetings to you all!!

Bas
Gebruikersavatar
JaZ86
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 mei 2004, 16:40

Bericht door JaZ86 »

wat een vette bassen!!!! Echt super, ga zo door :D
ey, even een semi-offtopic-vraagje: heb je nou dus ook een soort van 'handeltje' in customs? Misschien is het dan een idee om een goede site in elkaar te laten zetten? Mooi ontwerp, wat interactiviteit ofzo, voor een mooi prijsje, ik kan dat namelijk voor je regelen :) Ik zal maar niet teveel in spam overgaan, maar ik zou het graag van je horen!

Veel plezier verder met je bassen 8)
Gebruikersavatar
rendering_rebel
Berichten: 443
Lid geworden op: 13 aug 2004, 12:27

Bericht door rendering_rebel »

Ik kan eventueel ook wel helpen ;)
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Whaa! Op de Bassday stonden de meeste van deze bassen. Echt superleuk om ze eens zo te zien en even vast te houden (die metalen is behoorlijk onbespeelbaar ;)) en in het echt zijn ze nog veel gaver dan op de foto's :D
Gebruikersavatar
FR5
Berichten: 737
Lid geworden op: 23 nov 2004, 17:07

Bericht door FR5 »

Ja inderdaad erg leuk om deze basjes eens in het echt te zien tijdens de Bassday. En de maker kan er ook heel enthousiast over vertellen, die komt er wel! Maar ik moet eerlijk zeggen dat de basjes in de stand ernaast (van mijn luthier Ferdinand Rikkers) mij iets meer aanspreken voor persoonlijk gebruik. Succes Bas, altijd leuk om iemand te ontmoeten die de grenzen opzoekt.

Steven
"Higher conciousness through lower frequencies"

Rikkers Bodyline 5-string fretless
Sandberg Edwin van Huik signature 5-string
Sire Marcus Miller U5 shortscale
Epifani UL502 + 210UL + 112UL
Korg AX30B
Gebruikersavatar
soulbrother
Berichten: 271
Lid geworden op: 02 mei 2004, 17:25

Bericht door soulbrother »

De bassen van Bas blijven ook mij iedere keer weer verbazen! Ik moet wel zeggen dat elk exemplaar dat "van de band rolt" steeds beter bespeelbaar is, er beter uitziet en beter klinkt dan de voorgaande. Vooral zijn nieuwe shortscale Carl Thompson look-a-like met stingray element en 2TEK brug is echt gewoon HEFTIG VET!
Op Bassday was het wel weer gezellig. Samen met Bas en Sander de Gier stond ik met welgeteld 1 bas in dezelfde hoek (ja, de flower power jazzbass). Jammer dat er relatief weinig bezoekers op kwamen dagen.

Gr, Werner.
roy
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 jan 2004, 22:01

Bericht door roy »

bas-extravaganza schreef:En dan nu een berichtje van de bouwer;



[/url]
Hee, ik heb even met je gebabbeld op de bassday, en ik vond je bassen in het echt nog gaver als op de site.En ze zijn ook nog mooi afgewerkt.De gekruiste fretjes oa tonen je vakmanschap.Je bent tevens de enige gitaarbouwer die rvs kan lassen!!!!!!!!!!De grote zebra bas is ook nog eens errug moooi!!!!!
Ga zo door,ik vind het echt prachtig wat je doet.
Tevens zeer te gekkke onderbreking op zoon lange dag van veel hetzelfde..........
Gebruikersavatar
janteert
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 jun 2004, 17:05

Bericht door janteert »

rendering_rebel schreef:Ik kan eventueel ook wel helpen ;)
In ruil voor een bas! :P
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Bas extravaganza

Bericht door SpcMnk »

Inmiddels zijn we 4 jaar na dato... en 13 jaar na de laatste post in dit topic...

Wie heeft er een bas van Bas? :) ik ben erg benieuwd naar waar al die bijzondere creaties zijn gebleven...


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Plaats reactie