MarkBass gaat basgitaren maken

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: MarkBass gaat basgitaren maken

Bericht door badastronaut »

Reverence vind ik een briljante plaat van Bona, super muzikaal en het heeft gewoon een mooie sfeer. Ik dacht dat Bona ook zo was, aardige, zachte vent, beetje Victor Wooten achtig...toch jammer...
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: MarkBass gaat basgitaren maken

Bericht door Erelid »

Dat is met Marcus Miller ook wel. Als die een noot aanslaat weet je al wat er komt.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: MarkBass gaat basgitaren maken

Bericht door basloze fret »

Ik denk dat iedere bassist zijn manierismen heeft. Heeft Jaco en Stanley Clarke of Mark King ook, om maar enkele bassisten te noemen. Dus raar om daar Bona op af te rekenen. Hij doet veel meer dan dat.
Gebruikersavatar
catab
Berichten: 216
Lid geworden op: 25 nov 2018, 14:20

Re: MarkBass gaat basgitaren maken

Bericht door catab »

Ik durf het bijna niet te zeggen ,maar ik heb wel gas voor de groene bas.(rijmt ook nog)
En Bona sympathiek of niet, bij aanschaf zal ik hem wel geen bedankje hoeven te geven.
Maar ergens hier gemeld 3000 euro is natuurlijk wel geld.Ik denk dat ik dat er bij mijn wederhelft nooit door krijg.
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2896
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: MarkBass gaat basgitaren maken

Bericht door Spaghettihout »

catab schreef: 16 jan 2019, 17:58 Ik durf het bijna niet te zeggen ,maar ik heb wel gas voor de groene bas.(rijmt ook nog)
En Bona sympathiek of niet, bij aanschaf zal ik hem wel geen bedankje hoeven te geven.
Maar ergens hier gemeld 3000 euro is natuurlijk wel geld.Ik denk dat ik dat er bij mijn wederhelft nooit door krijg.
Het ging over de bassen ja, da's waar ook :D
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Re: MarkBass gaat basgitaren maken

Bericht door Charlie »

Heel leuk filmpje van Marcus Miller met zijn Sire bass en zijn MB set.



Ik heb Marcus Miller mogen ontmoeten en het is ´n ontzettend aardige vent en totaal geen kapsones! :lol:
Riposa il giorno per dormire la notte.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: MarkBass gaat basgitaren maken

Bericht door BassAgent »

basloze fret schreef: 16 jan 2019, 17:38 Ik denk dat iedere bassist zijn manierismen heeft. Heeft Jaco en Stanley Clarke of Mark King ook, om maar enkele bassisten te noemen. Dus raar om daar Bona op af te rekenen. Hij doet veel meer dan dat.
Er is een verschil tussen manierismen (die ik ook heb, en iedere bassist neem ik aan) en belachelijk vaak in herhaling vallen. Als Bona een solo begint weet ik al exact wat-ie gaat doen, namelijk exact (maar dan ook exáct) hetzelfde wat hij al tien jaar doet. Ik kan z'n zogenaamd geïmproviseerde solo's echt meezingen inmiddels en dat vind ik voor een aan geniaal grenzend belachelijk talent als Bona getuigen van een enorme hoop luiheid en eigenlijk ook een beetje dedain naar z'n publiek.
Laatst gewijzigd door BassAgent op 17 jan 2019, 07:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: MarkBass gaat basgitaren maken

Bericht door SpcMnk »

:stupid: je vat het goed samen.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: MarkBass gaat basgitaren maken

Bericht door Erelid »

Geldt voor Miller ook vind ik.

Bij bassisten als bijvoorbeeld Pino (fretted), Anthonie Jackson, Michel van Schie ed. ligt dat toch wel weer anders vind ik. Niet direct herkenbaar op zich.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: MarkBass gaat basgitaren maken

Bericht door basloze fret »

BassAgent schreef: 16 jan 2019, 22:32
basloze fret schreef: 16 jan 2019, 17:38 Ik denk dat iedere bassist zijn manierismen heeft. Heeft Jaco en Stanley Clarke of Mark King ook, om maar enkele bassisten te noemen. Dus raar om daar Bona op af te rekenen. Hij doet veel meer dan dat.
Er is een verschil tussen manierismen (die ik ook heb, en iedere bassist neem ik aan) en belachelijk vaak in herhaling vallen. Als Bona een solo begint weet ik al exact wat-ie gaat doen, namelijk exact (maar dan ook exáct) hetzelfde wat hij al tien jaar doet. Ik kan z'n zogenaamd geïmproviseerde solo's echt meezingen inmiddels en dat vind ik voor een aan geniaal grenzend belachelijk talent als Bona getuigen van een enorme hoop luiheid en eigenlijk ook een beetje dedain naar z'n publiek.
Ik moet zeggen dat ik zijn solo's niet goed genoeg ken en ik me niet zo ver in hem heb verdiept zoals in andere bassisten. Maar gelukkig doet hij meer dan alleen solo's en wat ik zo wel eens voorbij hoor komen van zijn grooves en solo bas/zang stukken vind ik zeer fraai. Daarom vind ik het jammer dat hij op zijn solo's wordt afgerekend, dat doet de rest een beetje te niet. Ik zou hem dan ook niet lui willen noemen, aangezien hij zijn meters wel gemaakt heeft lijkt me. En de man maakt verdomd goede boter! :D
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Re: MarkBass gaat basgitaren maken

Bericht door HaveBlue »

basloze fret schreef: 17 jan 2019, 16:38 En de man maakt verdomd goede boter! :D
Margarine. Boter is een beschermd product.
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: MarkBass gaat basgitaren maken

Bericht door Erelid »

Bij boter heb ik ook hele andere associaties
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: MarkBass gaat basgitaren maken

Bericht door Erelid »

:offtopic:
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: MarkBass gaat basgitaren maken

Bericht door AmericanIdiot »

Het wachten is op iemand die zo'n bas aan de tand voelt en een review geeft. Eerder kunnen we er niet veel over zeggen behalve dat ze lelijk zijn.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: MarkBass gaat basgitaren maken

Bericht door BassAgent »

Ik wil ze ook echt wel bespelen trouwens: ik hoop dat MarkBass naar de Mannheim Guitar Summit komt met die dingen.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Plaats reactie