Fender JB Highway 1 series

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
jamie stewart
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 aug 2006, 14:41

Fender JB Highway 1 series

Bericht door jamie stewart »

Ik ben nu al bij twee luthiers geweest en beide bouwers zeggen eigenlijk dat het een RUKbas is, eigenlijk te vergelijken met een Squiertje. En inderdaad, het is een budgetbas van Fender.

Wat vinden de bassisten er hier van ? Ik ben benieuwd naar jullie eigen ervaringen met de Highway 1 Jazz Bass.

Ciao, Jamie.
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Dat vind ik ook weer wat sterk uitgedrukt. Ik heb er 1x eentje in mijn handen gehad in een muziekwinkel en er even op gespeeld, maar het miste toch de feel die mijn usa jazz wel heeft. De bas voelde me niet degelijk genoeg aan. Ik zou zelf doorsparen voor een echte usa jazz of anders voor dat geld een japanner kopen. Maar op internet lees ik vaak wel redelijk positieve verhalen over de highways hoor.
O ja, bouwers zijn over het algemeen niet zo positief over productiebassen ;), vooral niet als het een productiebas is met wat bezuinigingen.
And Button is not yet a zebra
Gebruikersavatar
Spinal Tap
Berichten: 3039
Lid geworden op: 22 jan 2005, 12:57

Bericht door Spinal Tap »

Ze hebben net de Highway 1 een upgrade gegeven
upgrades.
- grafiet in the nek
- badass bridge
- nitro-finish!
- 70'ies headstock

.....en hij is leverbaar in Daphne blue!.....
lijkt me een zeer leuke bas voor onder de 1000 euro
soapwater
Berichten: 342
Lid geworden op: 21 sep 2005, 21:25

Bericht door soapwater »

Ik heb de mijne bijna een jaar en ik ben er zéér tevreden mee. Ik ben in de winkel enkele Mexico's, USA's en HW1's gaan testen. De mexicaanse waren allemaal bagger, dan voelt mijn Jim Harley JB van €225 nog een pak beter aan. Plakkerige goedkope hals, slecht gevoel, algemeen niet tevreden. Tussen de HW1 en de gewone USA kon ik weinig verschil merken qua afwerking, op de lak na dan. De USA klonk overigens ook niet veel beter. De S1-switch kan ik zelf nog inbouwen (als ik dat wil). Ik heb in de mijne Seymour Duncan Quarterpounders gestoken maar dat had ik met een gewone USA ook gedaan. String through body zou niet zoveel uitmaken heb ik gelezen, dus dat was ook geen argument om zowat €400 meer uit te geven. Ik heb er tenslotte maar iets meer dan €600 (nieuw) voor betaald in Duitsland. Een nieuwe brug moet er ook nog opkomen en dan is ie helemaal klaar... En om ze te vergelijken met een squiertje... Dan hebben ze toch een héél goeie squier en een héél slechte HW1 in hun handen gehad...

Greetz
Gebruikersavatar
Zbass
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 feb 2006, 00:49

Re: Fender JB Highway 1 series

Bericht door Zbass »

jamie stewart schreef:Ik ben nu al bij twee luthiers geweest en beide bouwers zeggen eigenlijk dat het een RUKbas is, eigenlijk te vergelijken met een Squiertje. En inderdaad, het is een budgetbas van Fender.

Wat vinden de bassisten er hier van ? Ik ben benieuwd naar jullie eigen ervaringen met de Highway 1 Jazz Bass.

Ciao, Jamie.
Je kunt over de vergelijking met een American Standard nog wel een aardig boompje op zetten, maar om te beweren dat een Highway te vergelijken is met een Squier vind ik echt onzin, sorry hoor.
Gebruikersavatar
Laxe
Berichten: 1569
Lid geworden op: 14 dec 2005, 00:28

Bericht door Laxe »

Ik ben zeer te spreken over de bespeelbaarheid en het geluid van mijn Highway 1 Precision, maar die 'satin' lak van de body is extreem kwetsbaar (zelfs een knoopje van mijn shirt maakte al diepe krassen).
soapwater
Berichten: 342
Lid geworden op: 21 sep 2005, 21:25

Bericht door soapwater »

Laxe schreef: ...maar die 'satin' lak van de body is extreem kwetsbaar (zelfs een knoopje van mijn shirt maakte al diepe krassen).
Dat is net wat sommige mensen willen hé... (die Relic-hype toch) maar voor mij maakt het niet veel uit. De bas is om te gebruiken...
Jetsetbasje
Berichten: 495
Lid geworden op: 29 mar 2006, 11:57

Bericht door Jetsetbasje »

ik had het geld voor een usa maar de highway die ik in handen had klonk en speelde zo veel fijner en klonk echt vette.. het is denk ik maar net de mazzel hebben en uiteraard ook smaak. Alleen wanneer ik opneem hoor ik wel groot verschil tussen mijn usa precision en de highway, deze zweefde wat meer in het volume op n gekke manier, maar live was dit echt n pareltje
Fender precision / ibanez ATK ->sansamp di -> Ampeg svt classic -> ampeg 8x10 ->party!
Plaats reactie