Kopen ja of nee, advies gevraagd.

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
juju
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 feb 2019, 16:25

Kopen ja of nee, advies gevraagd.

Bericht door juju »

Beste mensen van de lage tonen, Mijn eerste post op basgitaarforum.nl!(hopelijk volgen er nog veel meer) Ik zou graag jullie ervaringen/meningen willen weten over een bas die ik maar niet uit mijn hoofd krijg. Een tijdje terug zag ik Phaedra Kwant spelen op een waanzinnig klinkende bas die ik niet herkende, achteraf bleek het een Roks Nardis te zijn https://roks-instruments.com/nardis.
Heeft iemand ervaring me dit merk/model? Ik wil eigenlijk zo veel mogelijk info verzamelen voordat ik er een ga proberen.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
jorren
moderator
Berichten: 2581
Lid geworden op: 20 jan 2015, 19:48

Re: Kopen ja of nee, advies gevraagd.

Bericht door jorren »

Morris SG bass 30”
Squier FSR (Late 50s) Precision
BassAgent schreef: 13 apr 2020, 10:21 Ik zag dat goedkopebassenfetisjist Jorren (bedoel ik niet vervelend trouwens) erop had geboden.
Gebruikersavatar
Buster
Berichten: 1509
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:22

Re: Kopen ja of nee, advies gevraagd.

Bericht door Buster »

Je vraagt in je topictitel advies.
Advies: gaan proberen. Veel ervaringen zullen er niet zijn, en dat zijn niet die van jou.
Cort >>(ZOOM B3) Nemesis/TC electronic+FMC/Eden.. Novation Bass Station II .... AKG-K&M-Klotz-Neutrik
Gebruikersavatar
catab
Berichten: 217
Lid geworden op: 25 nov 2018, 14:20

Re: Kopen ja of nee, advies gevraagd.

Bericht door catab »

wat Buster ook al schrijft, gewoon zelf proberen. Voor dat geld heb je ook een music man en andere bassen. Zelfs andere hand gemaakte bassen. Dus een aantal proberen en kritisch zijn. En natuurlijk hier vermelden wat je er wel en niet goed aan vond.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Kopen ja of nee, advies gevraagd.

Bericht door Rieno »

Het klinkt mij in de oren als 'gewoon een goede Jazz-achtige'. En zeker aangezien het een passief instrument betreft, is je keuze al gauw enorm en vind ik de prijs best wel heftig met €2900 :shock: Dan zou ik al gauw eens richting bijvoorbeeld Marusczzcczcsyck gaan kijken voor de helft van de prijs. Die levert ook Häussel elementen als je dat wilt.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Kopen ja of nee, advies gevraagd.

Bericht door badastronaut »

Helemaal met Rieno eens. Ik vind hem voor die prijs wel een beetje 'simpel'. Proberen is de enige echte manier om er achter te komen.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Kopen ja of nee, advies gevraagd.

Bericht door BassAgent »

juju schreef: 13 feb 2019, 16:46 Beste mensen van de lage tonen, Mijn eerste post op basgitaarforum.nl!(hopelijk volgen er nog veel meer) Ik zou graag jullie ervaringen/meningen willen weten over een bas die ik maar niet uit mijn hoofd krijg. Een tijdje terug zag ik Phaedra Kwant spelen op een waanzinnig klinkende bas die ik niet herkende, achteraf bleek het een Roks Nardis te zijn https://roks-instruments.com/nardis.
Heeft iemand ervaring me dit merk/model? Ik wil eigenlijk zo veel mogelijk info verzamelen voordat ik er een ga proberen.

Alvast bedankt!
Ik heb een review over die bas geschreven voor De Bassist. Het is echt een HEEL goed ding, maar €2900 is een hele hoop geld en er zijn echt hele goeie Jazzen beschikbaar voor die centen. Nu is het wel zo dat je bij Axel wel een hele hoop opties hebt. Zal even zoeken of ik 'm kan vinden (de review).

EDIT: Axel heeft 'm zelf op z'n site gezet.
Afbeelding
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1910
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Kopen ja of nee, advies gevraagd.

Bericht door CaptainSlow »

Phaedra mailen?

Ze heeft wel een endorsement van Roks, kan t oordeel beinvloeden.
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Kopen ja of nee, advies gevraagd.

Bericht door BassAgent »

Kleine aanvulling trouwens over die topkam (heb er Axel nog naar gevraagd); het is óók voor aardig. Je hoeft daardoor geen aardingsstrip meer onder je brug te hebben.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1910
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Kopen ja of nee, advies gevraagd.

Bericht door CaptainSlow »

BassAgent schreef: 13 feb 2019, 20:37 Kleine aanvulling trouwens over die topkam (heb er Axel nog naar gevraagd); het is óók voor aardig. Je hoeft daardoor geen aardingsstrip meer onder je brug te hebben.
Loopt er dan een aarddraad naar de topkam?
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Kopen ja of nee, advies gevraagd.

Bericht door Rieno »

Als het ook voor aarding is, waar zit het dan aangesloten op de elementen?

EDIT: CaptainFast was me voor!
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Kopen ja of nee, advies gevraagd.

Bericht door Hagen »

Welkom hier, juju! Helaas kan ik je niets vertellen over die bas. Wel gaaf dat je zo betoverd bent. Succes met je onderzoek.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Kopen ja of nee, advies gevraagd.

Bericht door BassAgent »

Rieno schreef: 13 feb 2019, 20:42 Als het ook voor aarding is, waar zit het dan aangesloten op de elementen?

EDIT: CaptainFast was me voor!
Geen idee, dat is wat ik onthouden heb van wat Axel me vertelde. :mrgreen:
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1910
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Kopen ja of nee, advies gevraagd.

Bericht door CaptainSlow »

Rieno schreef: 13 feb 2019, 20:42 Als het ook voor aarding is, waar zit het dan aangesloten op de elementen?

EDIT: CaptainFast was me voor!
Mwoahahaha. :lol: :lol: :lol:
Kan ik mijn forumnaam nog veranderen? :mrgreen:
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1910
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Kopen ja of nee, advies gevraagd.

Bericht door CaptainSlow »

BassAgent schreef: 13 feb 2019, 22:02
Rieno schreef: 13 feb 2019, 20:42 Als het ook voor aarding is, waar zit het dan aangesloten op de elementen?

EDIT: CaptainFast was me voor!
Geen idee, dat is wat ik onthouden heb van wat Axel me vertelde. :mrgreen:
For the record: een topkam vinnik een goed idee. Dat had Leo in zijn Musicmans en G&Ls wel standaard door mogen voeren.
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Plaats reactie