Blade B2

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
ex bassplayer
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2016, 04:07

Blade B2

Bericht door ex bassplayer »

Ik heb gisteren een "new-old-stock" Blade B2 gekocht. Geweldige bas maar de preamp begrijp ik niet helemaal.

Er zit een volume en balans pot op en een treble en bass pot. De treble en bass pot kun je indrukken en dan krijg je schijnbaar een andere frequentie die je middels een drietal trimpots kunt instellen aan de achterkant van de bas.

Is er hier iemand die een oude Blade B2 heeft uit de 90s en weet hoe het precies werkt of over documentatie beschikt? Ik heb al veel gezocht maar niemand die het me goed kan uitleggen of een handleiding heeft.
Gebruikersavatar
Treb
Berichten: 327
Lid geworden op: 23 feb 2007, 18:07

Re: Blade B2

Bericht door Treb »

Afbeelding

Heb je hier wat aan?
Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 784
Lid geworden op: 20 jan 2009, 16:28

Re: Blade B2

Bericht door Heinz »

Dat schema is voor een B4 met het kleine schakelaartje voorop, dat herken ik nog van mijn oude Blade.
De B2 heeft een andere setup dacht ik, maar de trimpots zullen waarschijnlijk dezelfde functie hebben, namelijk presets instellen voor cut/boost voor de bas, mid en treble, die je in geval van jouw B2 kan inschakelen door de tone pots in te drukken.

Je kunt het beste de positie van de trimpots waarin ze nu staat noteren en dan 1 voor 1 de trimpots testen in de uiterste stand, dan hoor je vanzelf welke trimpot wat doet.
The eyes in the room are all lookin' at the star, but the butts are all shakin' to the bass guitar...

Band: SoulMachine | Youtube channel: Bassguitarvideo
Plaats reactie