Shortscale p basses

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7209
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Shortscale p basses

Bericht door HNZ »

Mach1 schreef: 03 jul 2019, 07:55 Ik kan die nieuwe fretboards niet mooi vinden; ik houd van een donkere, bijna zwarte toets.
Here you go!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8337
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Shortscale p basses

Bericht door Mach1 »

Ja goeie!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Shortscale p basses

Bericht door Hagen »

IMG_20190714_134954.jpg
Al gezien misschien, maar ook even hier posten: mijn shortscale aanwinst. Welke snaren adviseren jullie? Iemand ervaring met flats op een gefrette shortscale?
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7209
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Shortscale p basses

Bericht door HNZ »

Ik heb Thomastik ss flats op m’n Mustang. Mijn favoriete flats, óók op een longscale.
Overweeg echter om op de Mustang LaBella Black Nylons te zetten. Die bevallen op m’n longscale bassen erg goed.
Gebruikersavatar
badastronaut
Berichten: 1596
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:25

Re: Shortscale p basses

Bericht door badastronaut »

Ik gebruik eigenlijk altijd gewoon d'addarios op mijn shortscale bassen. Zowel de flats als de rounds bevallen mij top, niet te duur en altijd kwaliteit. Meer info over bijna alle soorten shortscale snaren vind je hier, op de site van Scott Whitley:

https://www.shortscalebass.co.uk/short-s ... ng-choice/
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Shortscale p basses

Bericht door Hagen »

Dank jullie wel! Ik ga me er in verdiepen. Ik wil nl geen slappe hap erop en wel het voldiepe geluid bewaren.
Smullie
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 mar 2019, 18:58

Re: Shortscale p basses

Bericht door Smullie »

Ik heb vandaag getest:
Squier Bronco: speelde heel fijn en comfortabel, maar gaf geen voldoening op vlak van sound...
Ibanez SRMD200: verrassend qua klank en speelgenot, zeker voor dat geld! 32" vond ik veel fijner spelen dan 34", zeker ook met de 38mm nut. (30" bleek toch nog fijner voor mij... ) Vette klanken zijn zeker te bereiken, maar zelfs met de tone op minimum bleef ze iets te helder klinken. Bij gebrek aan betere verwoording zal ik het benoemen als: te hard.
Fender Am Perf mustang: puur gevoelsmatig had ik er niets mee. De nek voelde niet juist aan en ik vond de klank alsof die afgevlakt werd. Het kan in het kopje zitten, maar dat maakt het wel een probleem voor mij... Ik vond het wel heel jammer, want die auberginekleurige is wel een heel knap instrument!
Fender Vintera mustang: na een paar minuten was het voor mij duidelijk dat het deze zou worden. De klank die ik zocht, voelde direct goed aan en ik kreeg het idee dat die bas me direct beter... euhm... minder slecht deed spelen. Ik ben toch nog een tijd blijven spelen tot mijn vrouw en dochter , die voor de gelegenheid Goes city onveilig maakten, vroegen waar ik bleef. Ik was de tijd, door de bas, maar zeker ook door de versterker (combo van Markbass denk ik), een beetje uit het oog verloren... toch een kleine 2 uurtjes in dat kotje gezeten...

Het is dus deze geworden: https://www.bax-shop.be/nl/elektrische- ... met-gigbag

Thnx voor alle info die ik hier gekregen heb! Het is een zware bevalling geweest, maar ik ben een gelukkige nieuwe basouder...
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1933
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Shortscale p basses

Bericht door CaptainSlow »

Gefeliciteerd!
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Shortscale p basses

Bericht door Erelid »

En nou krijg je dat Markbass combo niet meer uit je hoofd natuurlijk :lol:
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7209
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Shortscale p basses

Bericht door HNZ »

Smullie schreef: 31 jul 2019, 21:24 ...
Het is dus deze geworden: https://www.bax-shop.be/nl/elektrische- ... met-gigbag

Thnx voor alle info die ik hier gekregen heb! Het is een zware bevalling geweest, maar ik ben een gelukkige nieuwe basouder...
Gefeliciteerd!!!

Veel plezier met je nieuwe bas!
Smullie
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 mar 2019, 18:58

Re: Shortscale p basses

Bericht door Smullie »

Erelid schreef: 01 aug 2019, 14:26 En nou krijg je dat Markbass combo niet meer uit je hoofd natuurlijk :lol:
Dat valt eigenlijk nog heel goed mee... :liar:
Smullie
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 mar 2019, 18:58

Re: Shortscale p basses

Bericht door Smullie »

Enkele foto's: Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heerlijk instrument om op te spelen, zowel klank als gevoel! :dance:
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Shortscale p basses

Bericht door JohnBoy »

Intrigerende foto! Wat zit er in die glazen en met wie ga je er op proosten?
En: laat je de zakjes om de tuners zitten? Mijn vrouw laat ook altijd zoveel mogelijk verpakking om een nieuwe aankoop zitten, heerlijk zoveel voorzichtigheid!
Het is even wennen maar ik begin hem al mooi te vinden. Speelt vast heerlijk, heel veel plezier er mee!
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8337
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Re: Shortscale p basses

Bericht door Mach1 »

Heel mooi! Vooral met die lollypops.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Spaghettihout
pastaplank
Berichten: 2899
Lid geworden op: 15 jan 2018, 18:33

Re: Shortscale p basses

Bericht door Spaghettihout »

JohnBoy schreef: 02 aug 2019, 09:51 Wat zit er in die glazen en met wie ga je er op proosten?
:facepalm: Dat noemen wij waxinelichtjes...…

On topic: schitterende bas! veel plezier ermee!
Plaats reactie