Welke is je favoriet?

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

Welke is je favoriet?

Bericht door Bornlivedie »

Voor de grootbezitters.. of wie dan ook.. Op welke bas speel je het liefst en waarom??
Bij mij is het de Thunderbird, omdat ik er nou eenmaal aan gewend ben geraakt, het voelt heel vertrouwd en het geluid is zo damn lekker. De Rickenbacker klinkt natuurlijk ook geweldig maar na de Thunderbird heb je toch het idee dat je hals is gekrompen....
Ik heb wel een haat/liefde verhouding met mijn Shergold Modulator, dat ding speelt als vanzelf en al is ie passief, hij denkt dat ie een Wal is.
Gebruikersavatar
arabesque-bass
Berichten: 577
Lid geworden op: 15 okt 2003, 08:31

Bericht door arabesque-bass »

Ik speel het liefst op mijn Sadowsky Vintage 5 maar als ik eenmaal op mijn F-Bass BN5 speel is dat ook heel fijn! Anders maar fijn. Ik heb mijn 4 favorieten in bezit :-)
F-Bass, Sadowsky, Warwick, Ibanez, TecAmp, Aguilar, Bag End, Bergantino, Reddi, Ultimate Ears
Gebruikersavatar
FC Spoiler
Freak space cadet
Berichten: 4433
Lid geworden op: 24 jul 2006, 12:12

Bericht door FC Spoiler »

M'n '83 Alembic Spoiler Koa, geen van m'n andere bassen komt erbij in de buurt. De hals is super, geweldig afgesteld. Het geluid is....tja, Alembic maar deze klinkt naar mijn mening net iets beter dan m'n andere, deze komt net wat beter door de mix (in een bandsituatie) Ik heb nog een andere '83 Koa Spoiler gehad, maar die kon niet aan deze tippen.
You say you're a doctor of minds, don't stick that syringe in my arm.
"It's just medication to help you calm down, it really won't do any harm".


Damaged Justice, Dutch 'tallica tribute: Website, Facebook, Youtube

Alembic en Mesa junkie
Gebruikersavatar
The Mule
Alembic arbeider
Berichten: 4178
Lid geworden op: 09 mei 2004, 10:10

Bericht door The Mule »

Toch m'n Benavente. In alle opzichten een feest, dat al begint als ik de softcase openrits, want visueel is het natuurlijk een fantastisch ding. Speelt heerlijk comfortabel, de lichtste bas in in mijn 'verzameling' en de klank i.c.m. m'n Glock is precies zoals een bas volgens mij moet klinken.
"Hij lachte uit de diepte waar de bassen wonen" - Simon Carmiggelt
Darell
Berichten: 633
Lid geworden op: 16 dec 2004, 07:21

Bericht door Darell »

definatly mn fame! :D
Fame Baphomet Blond 4
Squier P-Bass
Stagg BC300L
Zelfbouw fretless

Trace Elliot V-Type
Ashdown ABM410

MXR M-80
Samson Stage 5 Wireless
B69
Berichten: 179
Lid geworden op: 03 aug 2005, 10:31

Bericht door B69 »

jezus wat een rotvraag. Ik kan hier geen makkelijk antwoord op geven. Iedere keer (zowel thuis als in de oefenruimte) twijfel ik weer welke ik moet pakken.
Een duidelijke winnaar is er voor mij niet.
Fender Precision '77
Ampeg SVTII-pro
Ampeg SVT 70's
Ampeg SVT810E
Ampeg SVT810 70's
Shitload troep
https://myspace.com/jeremysrules
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3276
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Bericht door RonC »

Mijn 2 Wal's, moeilijkt een keuze te maken tussen deze 2 omdat de één gefret is en de andere fretless. Sommige periodes ben ik helemaal addicted to fretless en dan speel ik weer een hele poos gefret...
Gebruikersavatar
Denis
Berichten: 86
Lid geworden op: 28 jun 2006, 16:17

Bericht door Denis »

Op dit moment zeker mijn rickenbacker, maar het wisselt nogal eens. De fender staat op een zeer dichte 2e plaats.
Bassen: Fender Jazz Bass '62 Vintage Reïssue, Rickenbacker 4000, Gibson Grabber en oeen vintage white Fender Jaguar Bass

Gear in use: Markbass Little Mark II, Eden Nemesis NSP410, Fulltone Bassdrive, Boss TU2
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

Absoluut mijn Rikkers. Mijn Cort speelt ook wel lekker, maar indien ik een vette prijs zou winnen of als mij een andere meevaller het pad kruist wordt deze ook ingeruild voor een Rikkers. Een gefrette dan wel.
Gebruikersavatar
The Fourth Horsemen
Berichten: 1985
Lid geworden op: 27 apr 2006, 17:43

Bericht door The Fourth Horsemen »

Mijn LTD :oops: . Wordt voorlopig nog niet vervangen of vergezeld.

Ik droom wel van een Jazz en een Rick, maar alleen dromen...
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7421
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Met kop en schouders mijn Gibson Les Paul Bass aka Recording Bass uit 1969.

Door de lage impedantie humbuckers heeft ie een heel mooi evenwichtig toonspectrum. Via strakste en diepste laag naar een kristalzuiver hoog.

De dikke mahonie body met de ingelijmde hals zorgt voor een hele mooie verzadigde toon met veel sustain in het middengebied.

Door de slimme configuratie van de electronica heb je enorm veel keuze om je geluid te maken. Elke humbucker heeft drie coiltaps. Er zit een fase schakelaar op. Plus de reguliere bass en treble pots.

Het is een short scale, dus hij speelt heel licht.

Je ziet ze niet veel, dus het is ook nog eens een bijzondere verschijning...


Afbeelding
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
pseek
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 jun 2004, 13:54

Bericht door pseek »

Op dit moment mijn Fender Mike Dirnt Precision. Voor repetities heb ik geen vaste/favoriete bas, wissel ik af.
forawhile
Fender Jazz Bass, Dirnt, Hoppus en Aerodyne
Ashdown ABM500RC en ABM414T
EBS, Fulltone, Boss, Tech 21 overdrives
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Mijn Blade. Lekker geluid, speelt lekker, ziet er goed uit :)
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Jäärvjester
Berichten: 349
Lid geworden op: 14 jul 2006, 13:33

Bericht door Jäärvjester »

Ik heb geen keuze.... Maar dat geeft niet, want ik mag mijzelf de trotse eigenaar noemen van een oude warwick thumb, met een goddelijk mooi geluid en een goddelijk lage actie :worship:
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Bericht door en Adriaan »

Mijn favoriete bas is Bas #2.
Plaats reactie