Tokai Hard Puncher d'r bij!

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Frankie
Berichten: 3236
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:09

Tokai Hard Puncher d'r bij!

Bericht door Frankie »

Ik ben sinds vanavond in het bezit van een Tokai Hard Puncher van zo'n beetje halverwege de jaren tachtig (geen spaghetti logo, maar dat mag de pret niet drukken). Hij is wit met zwarte slagplaat en hij klinkt goed moet ik zeggen. Voelt lekker aan, goed solide en speelt soepel. Bij de brug kan ie wel wat afstelling gebruiken, maar dat zien we morgen wel.
Deze is ook wel eens voorbijgekomen in het gespot op Marktplaats topic en werd verkocht met een Roland Spirit 50 basversterker, ook gemaakt in Japan in de eighties met 15" speaker. Klinkt nog prima, maar denk dat ik die ga verkopen.

Hier wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er zat ook nog een setje straplocks in de gigbag die er bij zat:

Afbeelding

8) 8) :D :D
Ik heb 1 zwarte bas en 1 oranje bas, versterkt door een zwarte of een oranje versterker...

Kijk 's!
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

Grolsch straplocks? :lol:

Volgens mij mag de toets geolied worden. Verder gefeliciteerd ermee.
Gebruikersavatar
gothax
Berichten: 4088
Lid geworden op: 07 jun 2005, 13:51

Bericht door gothax »

mooimooi je begint al een aardige vintage collectie te krijgen :) maar die black on black squier... poehpoeh 8) 8) 8) 8)
Gebruikersavatar
Dees
Berichten: 360
Lid geworden op: 07 mei 2005, 16:37

Bericht door Dees »

Ziet er best wel cool uit! een precision staat ook nog op mijn verlanglijstje, maar dan een witte, maple fretboard fender met SD elementen (Steve Harris-style). ooit, ooit,.... :lol:
Gebruikersavatar
Rodi
Berichten: 1654
Lid geworden op: 13 mei 2005, 11:46

Bericht door Rodi »

Frankie: jij hebt aardig last van GAS zo de laatste tijd! :lol:

Ik ben wel benieuwd naar een nieuwe familiefoto van je schatjes! :)

p.s. hoeveel bassen heb je nu? 4?5?
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Gaaf Frankie! Gefeliciteerd man! 4 bassen, if I'm correct...?
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Frankie
Berichten: 3236
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:09

Bericht door Frankie »

4 stuks ja, 2 x P en 2 x J. Deze nieuwe P voegt op zich op het eerste gezicht weinig toe aan de P die ik al had, maar ik was te nieuwsgierig om hem te laten lopen.
Voor de familiefoto moet eerst mijn oranje bas klaar zijn, daarna zal ik hem zeker posten... :D
Ik heb 1 zwarte bas en 1 oranje bas, versterkt door een zwarte of een oranje versterker...

Kijk 's!
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26351
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Gefeliciteerd! Gaaf ding. 8)
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22186
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Mooi ding, die Tokai. Ik had hem ook gezien, en ook overwogen. 't Is bijna de P die ik wil, als er een maple neck op zat was ik er voor gegaan. Je neemt 'm toch wel mee de 23e?
Gebruikersavatar
bass.player
Berichten: 1484
Lid geworden op: 15 jan 2006, 09:50

Bericht door bass.player »

Mooie P, die wil ik ook wel eens tegenkomen :D
Basses by Fender, MusicMan and Höfner
Amplifiers and cabinets by Ampeg
Gebruikersavatar
Frankie
Berichten: 3236
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:09

Bericht door Frankie »

thx allemaal! Heb hem net even schoongemaakt, toets in de olie gezet, dus hij is weer citroentjesfris!
Ook even foto's gemaakt van de neckpocket. Kan iemand hieraan zien wat voor hout dit is? O ja, en nog een vraagje, ik heb zelf bedacht dat het stickertje met (in mijn geval) 60 op de achterkant van de hals het typenummer weergeeft (TPB60 dus), is er iemand die dat kan bevestigen?

Afbeelding

Afbeelding
Ik heb 1 zwarte bas en 1 oranje bas, versterkt door een zwarte of een oranje versterker...

Kijk 's!
Gebruikersavatar
The Mule
Alembic arbeider
Berichten: 4178
Lid geworden op: 09 mei 2004, 10:10

Bericht door The Mule »

Ik zou zeggen elzenhout (alder). De nerven zijn wat te fijn en staan te dicht op elkaar voor essen (ash).
"Hij lachte uit de diepte waar de bassen wonen" - Simon Carmiggelt
Gebruikersavatar
Lize
Berichten: 1578
Lid geworden op: 09 nov 2005, 16:17

Bericht door Lize »

Gefeliciteerd! Bij mij hetzelfde als bij Ruis, ik wil er liever één met een maple toets, anders had ik ook wel actie ondernomen...

Het lijkt me haast dat de stickertjes iets met chronologie van doen hebben. Mijn Jazzsound is ouder dan jouw HP, en bij mij zit er een stickertje met '45' op. Verder nog Tokaieigenaren met stickertjes?
Gebruikersavatar
Frankie
Berichten: 3236
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:09

Bericht door Frankie »

En als ik dan in onderstaand staatje kijk (van Tokairegistry.com), dan zie ik dat de PB60 bestaat en ook de JB45 en toen vond ik het eigenlijk te toevallig en dacht ik dus aan het modelnr. Maar idd, er zijn hier nog meer tokai eigenaren, kijken wat die voor stikkertje hebben.

Afbeelding
Ik heb 1 zwarte bas en 1 oranje bas, versterkt door een zwarte of een oranje versterker...

Kijk 's!
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Volgens mij is het ook elzen ja.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Plaats reactie