Richwood

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Nanoman
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jan 2004, 17:07

Richwood

Bericht door Nanoman »

Hallo,

Ik vroeg me af of iemand toevallig ervaring heeft met het spelen van Richwood basgitaren. Ze maken budget-kopieën van Fender, Music-Man etc. De basgitaren zijn niet duur, maar hoe is de kwaliteit?
Gebruikersavatar
Mattie
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 nov 2003, 21:20

Bericht door Mattie »

Mijn eerste bas was een richwood (Fender Precision kopie), was iets van een 200euro ofzo nieuw, klinkt lang niet zo slecht eigenlijk...
Een echte Fender precision zal sowieso wel beter klinken (tkost dan ook 5 keer meer), maar of ie nu echt 5 keer beter is, lijkt me toch wat vaag! De toonregeling is wel ruk enzo, maar er komt toch nog een redelijk precisionachtig geluid, en hij is best nog stemvast enzo ook.
Laatste jaren worden al die budgetmerken trouwens steeds beter, en nieuwe elementen kan ook al veel uitmaken in afwachting van het echte ding (al moet je soms wel geluk hebben, op 1 op tien richwoods is echt heel mooi afgewerkt, de 9 andere , ja... :? ). Gewoon een goedkoop back up basje dus, probeer er eens enkele uit zouk zeggen! (of zoek een tweedehands mexicaan als je echt een goedkope goede fender achtige bas wilt)
Het valt niet mee om te bassen in een groep met twee gitaristen die beiden denken dat ze jimi hendrix zijn ;)
Gebruikersavatar
Munkey
Berichten: 109
Lid geworden op: 06 jul 2004, 09:17

Bericht door Munkey »

voor fender copy's raad ik zelf altijd nog squier aan , vooral de jaren 80 squiers zijn zeer goed

of een mex. fender , maar die zijn vaak al een stuk duurder
Gebruikersavatar
Mattie
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 nov 2003, 21:20

Bericht door Mattie »

Moet je wel zien welke squier je in je handen krijgt, die koreaanse affinity squiers van nu zijn echt poep! vederlicht datwel, omdat het waardeloos brandhout is! Heb zelf wel nog een redelijk goede precision deluxe squier bas, met een hele dunne snelle hals (dunner dan die van een jazz!) en die speelt echt lekker! :D
Het valt niet mee om te bassen in een groep met twee gitaristen die beiden denken dat ze jimi hendrix zijn ;)
Gebruikersavatar
Mattie
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 nov 2003, 21:20

Bericht door Mattie »

euhm, dunner? smaller bedoel ik! :oops:
Het valt niet mee om te bassen in een groep met twee gitaristen die beiden denken dat ze jimi hendrix zijn ;)
Gebruikersavatar
Zubbie
Berichten: 300
Lid geworden op: 11 jul 2004, 00:00

Bericht door Zubbie »

ALL HAIL THE EDIT BUTTON!!!! :D:P
Fender JB75-105US/L CIJ
Yamaha BBN5L II
Ibanez GSR200L
ND Customized Cyclone
BCB Bass of Spades

Ashdown MAG115-300
Plaats reactie