Precision Kenners...verenigt u!...en geef mij nuttig advies

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Spinal Tap
Berichten: 3039
Lid geworden op: 22 jan 2005, 12:57

Precision Kenners...verenigt u!...en geef mij nuttig advies

Bericht door Spinal Tap »

Na de acoustische bassen...heb ik nu een beetje 'old skool' P(J) GAS!

Ik merk dat ik (voor het eerst van mijn leven) een beetje spijt heb dat ik een half jaar gelden een Tokai Hardpuncher heb verkocht,
Echt een heel vet ding, maar speelde er toch te weinig op, dus HOP! in de verkoop. Dus misschien toch maar weer aan de precision (lekker met LaBella Flatwounds).
enkele prachtige kandidaten...

Lakland Skyline Glaub
Afbeelding

Fender Japan 57 RI
Check deze site.
https://www.guitaremporium.co.uk/index.p ... uitars&a=3
Vind ze daar wel erg duur, maar zie deze bas eigenlijk nergens anders op het internet staan.
Mooi!!!
Afbeelding

Of deze (net nieuw, geen idee hoe hij te bestellen is) Fender Japan Pino Paladino.
Afbeelding

Of moet ik toch maar weer voor een Tokai Gaan?
Ervaringen, Suggesties...Laat je P-Bass zien etc.

O, ja aangezien dit een duidelijk ernstig geval is van tijdelijke-GAS wil ik vooral een tweedehands Precision. Helaas wilde de verkoper van de Lakland Glaub gisteren zijn bas niet meer verkopen..anders was die nu naar me onderwerg geweest :(
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22189
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Niet op het merk afgaan, maar op je vingers en je oren vertrouwen.
Gebruikersavatar
Spinal Tap
Berichten: 3039
Lid geworden op: 22 jan 2005, 12:57

Bericht door Spinal Tap »

+1
Ik was niet voor niets zo gek van die Tokai :D was echt een goede bas voor de prijs. Maar ben wel benieuwd of mensen ervaringen hebben met de fender Japan, en lakland P's
s.j.a.a.k.
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 mei 2005, 15:18

Bericht door s.j.a.a.k. »

Ik heb de middelste fender maar dan in de Usa uitvoering.
Ik heb er wel nieuwe elementen ingedaan, vond de fender elementen een beetje dun klinken.
De nieuwe elementen zijn van lindy fralin klinkt als een klok.
Maar als je echt wil veel laag wil moet toch echt voor de telecaster bas gaan. Wel die met de humbucker tegen de hals aan.
Ik weet dat je naar de japan uitvoering vraagt, maar mischien heb je hier wat aan.
Bogey
Berichten: 1564
Lid geworden op: 14 aug 2004, 13:26

Bericht door Bogey »

Ik wil je GAS niet verzieken maar je hebt de Tokai niet voor niks weggedaan... je bent gewoon een jazzman!

Ik heb net een mooie 77 P weggedaan klonk als een dijk echt een droge ouwe P, maar toch niet helemaal mijn ding zo' n precision. Heb jij dat ook niet?
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Ik sluit me bij RUIS aan!
Ik kan wel zeggen wat ik mooi vind, maar ik heb met geen van de door jouw getoonde bassen praktijkervaring.
Zelf zou ik gevoelsmatig (dus geen aandacht aan besteden!!) voor de 57 RI gaan, maar ik kan dat absoluut niet beredeneren. Zinloos dus. :wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Spinal Tap
Berichten: 3039
Lid geworden op: 22 jan 2005, 12:57

Bericht door Spinal Tap »

heren, wat een wijze woorden :D
Ik ben inderdaad een Jazzman (!) maar dat is wel goed voorzien. daarnaast wil ik wat anders, en wat ik al zei, is me een precision goed bevallen, maar gebruikte ik die helaas te weinig....nieuwe poging.

De nieuwe precision word de bas voor een jamsessie die ik begeleid (en waar ik mijn Celinders niet mee naartoe neem), en zo'n coole precision is gewoon erg leuk voor erbij! :D
Ik vind qua looks die rode 57RI uit Japan erg cool. maar weet niet of ik die direct kan bestellen. Bij die winkel van die site kost hij 600 GBP (900 euro!) dat moet toch goedkoper kunnen?
Gebruikersavatar
Alldirt
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 mei 2005, 21:46

Bericht door Alldirt »

"Kuch!!! Richwood Uhgg"

is wel eens een thread over geweest dacht ik...
GEARLIST
Fender Jazzbass RI 64 CIJ
Samick "Frankenstein" fretless Stingray + Bartollini MMC
Laney RBW100 12" 60watt
Hartke 2x10 XL series
Gebruikersavatar
Spinal Tap
Berichten: 3039
Lid geworden op: 22 jan 2005, 12:57

Bericht door Spinal Tap »

nah...
Heb even een Richwood jazz gehad.
Prima voor de prijs. Maar wil ik het echt gebruiken dat moet er nog best wat aan gesleuteld worden. En daar houd ik nooit zo van
Gebruikersavatar
Frankie
Berichten: 3236
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:09

Bericht door Frankie »

He, heb jij me gemaild voor mijn Tokai? Zo ja, je hebt een mail terug. :D
Ik heb 1 zwarte bas en 1 oranje bas, versterkt door een zwarte of een oranje versterker...

Kijk 's!
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22189
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Heb je je Tokai to kaip, Frankie?
Gebruikersavatar
Frankie
Berichten: 3236
Lid geworden op: 21 jan 2005, 17:09

Bericht door Frankie »

Jep
Ik heb 1 zwarte bas en 1 oranje bas, versterkt door een zwarte of een oranje versterker...

Kijk 's!
Gebruikersavatar
Spinal Tap
Berichten: 3039
Lid geworden op: 22 jan 2005, 12:57

Bericht door Spinal Tap »

he, frankie!
je hebt mail terug.
...houd die tokai in de basgitaarforum-family! :D
Gebruikersavatar
Lize
Berichten: 1578
Lid geworden op: 09 nov 2005, 16:17

Bericht door Lize »

Zit er nog steeds een rosewood toets op Frankie? Dan mag Spinal 'm inderdaad wel hebben wat mij betreft.... ;)
Gebruikersavatar
Spinal Tap
Berichten: 3039
Lid geworden op: 22 jan 2005, 12:57

Bericht door Spinal Tap »

je bent te vriendelijk :wink:
Ik had wel een vookeur voor een rosewood toets. klinkt volgens mij nog lekkerder met flatwounds. Vond mijn vorige Hardpuncher eigenlijk nog te 'funky' klinken. Deze moet absoluut geen definitie voortbrengen :mrgreen:
Plaats reactie