Tips

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Æ

Bericht door Æ »

Vraag: ik heb mijn bas erg hoog hangen (standje nerd) en daarbij 'zing' (krijsen is denk ik een betere omschrijving :P ) ik, waarbij mijn bas regelmatig tegen m'n mic komt, daarbij allerlei irritante bijgeluiden veroorzakend. Een optie zou een headset kunnen zijn, of m'n mond houden. Geen optie is m'n bas lager hangen, dan kom ik niet echt lekker bij de B-snaar (van een 6-string).
Heeft iemand anders nog een optie... ?
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 180
Lid geworden op: 18 okt 2003, 20:33

Bericht door Sander »

Je microfoonstandaard (voor een deel) met zacht materiaal behangen, beplakken, ...?
„Het ergste moet nog komen."

"Het publiek is zo onnozel, dat het liever het nieuwe dan het goede leest."

Arthur Schopenhauer
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

komt 'ie tegen de mic zelf of tegen de standaard?
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

hangt die gitaar voor je mond dan mathematical :D ?
anders zet je die mic toch net zoals lemmy van motorhead? Hoog en naar beneden gebogen?
'Let Beavis & Butthead preach to our youth about fire'
Wheezl
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 okt 2003, 13:13

Bericht door Wheezl »

Niels schreef:Zo, ze staan erop. Electro Harmonix stond er al op hoor (EHX). :D

Groeten Niels

@Wheezl: niet roken? verklaar je nader.. of bedoel je soms 'speciale' sigaretten??
Haha, nee, speciale sigaretten kunnen juist weer wel, tenzij je er teveel tabak in gooit.. Hell, speciale sigaretten zijn een groot deel van mijn gig ritueel.. (hmm, van elk ritueel eigenlijk wel)

Maarreh, om het even uit te leggen, het roken van tabak vernauwt je aderen.. Daarmee kan de bloedcirculatie in je handen wel tot 60% afnemen.. En daarmee is de kans op blessures dus veel groter... Want, geen circulatie, geen zuurstof naar je spieren.. Zelfde geld voor koffie geloof ik...

Nogmeer anti blessure tips? Niet langer dan 10 minuten inspelen, geen excersises (push ups en andere capriolen voor het giggen) Ik denk dat je daarbij ook het sjouwen van spullen kan rekenen.. Dus zorg dat je spullen redelijk ver van te voren op de juiste plaats staan..
Enne, computeren is ook niet echt goed..

Staat allemaal in een vrij oude bassplayer.. Als je er behoefte aan heb wil ik dat stukkie wel ff scannen.. Kun je hem posten.. Is voor iedereen wel nuttig denk ik..
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Ja, scan maar in en stuur maar op. Ik zal hem dan wel posten en misschien is het een idee om dat onderwerp waarin dan ook andere tips komen te staan 'sticky' te maken.

Groeten Niels
Gebruikersavatar
superbas42
Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:49

Bericht door superbas42 »

Voor de slappende bassisten onder ons : www.gazzbass.com, daar vindt je uitleg over slappen, me ... lden, enz.
Gebruikersavatar
superbas42
Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:49

Bericht door superbas42 »

foutje, dat "url" hoort er niet achter, het is gewoon: www.gazzbass.com
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

:idea: Je kan een bericht wijzigen met de daarvoor bestemde knop :D
Æ

Bericht door Æ »

RobertoEDB605 schreef:komt 'ie tegen de mic zelf of tegen de standaard?
Tegen de standaard zelf. Bekleden met een zacht materiaal is zeker een optie om over na te denken en uit te voeren.
roberto schreef:hangt die gitaar voor je mond dan mathematical :D ?
anders zet je die mic toch net zoals lemmy van motorhead? Hoog en naar beneden gebogen?
De top van m'n bas komt ongeveer tegen m'n kin. Ik weet het, geen gezicht :oops: , maar zo vind ik het het lekkerst spelen. Helaas kan ik niet blind spelen, dus omhoog kijken tijdens het krijsen is denk ik geen optie. :(
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

leer blind spelen! niet alleen handig bij het zingen. Het dwingt je ook tot een betere techniek!
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Rhinus
Berichten: 638
Lid geworden op: 07 dec 2003, 23:06

Bericht door Rhinus »

https://www.punkhardcore.com/tabs/index.cfm

Staan heel veel redelijk onbekende Punk tabs op. Echte aanrader voor de mensen die dat willen spelen.
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

superbas42 schreef:foutje, dat "url" hoort er niet achter, het is gewoon: www.gazzbass.com
Hoewel ik het een verschrikking vindt om naar Mark King te luisteren vind ik dit wel een leuke site, bedankt voor de tip.
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Ik vind dat idee van die grolschbeugelrubbers echt geweldig. Het werkt goed en bij mijn houtkleurige bas ziet het er ook uit hoor...
Gebruikersavatar
ruude
Berichten: 549
Lid geworden op: 04 jan 2004, 23:11

Bericht door ruude »

roberto schreef:ik neem altijd een xtra snoer mee, xtra snaren en een doekie.
en zorg dat je na een optreden niet hoeft te rijden :P .
Jep, als je vaker optreedt zorg dan gewoon voor een standaarduitrusting, in mijn koffertje zit altijd:

Extra Snaren,
Plectra,
Oordoppen,
Pedalen,
Tang,
Zakmes,
Schroevendraaier,
Extra batterijen,
Playlist, (+dikke stift om aan te passen).
Doek,


En natuurlijk duct-tape ....echt wereldspul kun je echt alles mee repareren....
Plaats reactie