Status S2-Classic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Status S2-Classic

Bericht door johnbob »

Ik ga waarschnlijk een Satus S2-Classic bestellen....als alles mee zit.
En ja, mocht het door gaan, dan zal ik jullie weer gaan lastig vallen met mijn GAS ende voorpret.

Ik ga er waarschijnlijk mijn Jaydee voor verkopen.
Waarom, krijg ik daar geen spijt van?
Jawel, waarschijnlijk wel maar ik moet eerlijk toegeven dat ik de laatste maanden de Jaydee nagenoeg niet meer gebruik :?
Iets dat ik nooit met andere bassen heb gehad.
En om 'm nu te houden alleen omdat ik 'm persoonlijk heb laten bouwen vind ik te ver gaan!
De Jaydee ligt wel erg veel in zijn koffer terwijl ik steeds vaker terug denk aan de souplesse van de 5 string Slapper Graphite NT die ik een aantal jaren geleden verkocht heb.
Dit blijkt toch wel de meest soepele bas te zijn geweest voor mijn style en gevoel. 8)

Dus mochten jullie binnenkort wat spul te koop zien staan van mij, dan weet je waarom hahahahaha
Mocht je interesse hebben in de Jaydee.....voor 1800 euro is ie van jou :wink:
Laatst gewijzigd door johnbob op 14 feb 2007, 07:30, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Q.
moddergegeten
Berichten: 2547
Lid geworden op: 30 nov 2003, 18:17

Bericht door Q. »

Zozo, ik weet nog wel dat je maandenlang foto's van de JayDee in-aanbouw zat te posten op het forum en dat je dolblij was toen je 'em eindelijk had :shock: . Maar ik ben nu al benieuwd naar je soundclips van de Status, dat moet zo ongeveer wel de meest betrouwbare bas ter wereld zijn.
And Button is not yet a zebra
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

weet je t zeker van je jaydee? :wink:

trouwens, dit niks voor je dan? slapper
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

staat trouwens ook een headed slapper te koop daar.
Gebruikersavatar
albi
Berichten: 3277
Lid geworden op: 25 nov 2006, 13:12

Bericht door albi »

ga je er één met of zonder head kopen?
Zien er allebij wel vet uit :)
Als ik echt eens wild zou kunnen gaan(=groot budget) dan zou ik zeker zo een headed stealth bass overwegen 8)
Fender Japan JB-62US/ Squier VM 70 CS / Squier JB Deluxe 5 =>FX=> Ashdown Little Bastard UK 25/100 + VS212

The Foreign Exchange Program
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Nee, dat type slapper vind ik dan weer lelijk qua body shape :wink:
En het moet een headless zijn 8)
Dit geeft voor mij toch de meest soepele actie.

Of ik nou een alembic, yamaha Ken Smith of Jaydee in mijn handen heb....ik blijf toch steeds die lekkere ongeevenaarde Graphite neck missen waardoor je de actie echt tot het minimum kunt beperken.
Gemakkelijk een hele set op high speed kunnen bassen zonder al te veel verzuring.
Qua sound is Status erg divers...het knort en het graaft maar het kan ook erg hifi.

Ik heb altijd al gezocht naar de ideale bas....ben wat dat betreft een beetje een zoeker, altijd al geweest.
En telkens weer kwam ik uit op de headless modellen die me het meeste aanspraken.
Of (als ik het doe) dit een blijver is, weet ik niet....maar ik word ouder :wink:
En het lijkt me dan ook langzaam tijd worden om een bas te vinden die eigenlijk niet verbeterd kan worden.
Bij elk ander type bas heb je nog al eens punten die wellicht verbeterd kunnen worden.
Dan praat ik niet uit optisch oogpunt, maar puur technisch.
En bij de beste merken waar werkelijk niets aan kan worden verbeterd...zou je toch als enige nog de hals kunnen vervangen door een stabielere, smallere, dikkere rondere hals....
Al die zaken lijken mij bij Status optimaal te zijn.
De hals van de Jaydee is super...maar het blijft hout dus is de tuning altijd wel in geringe mate onderhevig aan temperatuurwisselingen.
De ene bas heeft dit meer, de andere minder....de status heeft dit niet.
En dat is wel een van de belangrijkste zaken voor mij.

Dus wie weet zet ik het door, dan wordt het in ieder geval de headless :wink:
Ik hou van de houtfinish dus zal ik niet kiezen voor een volledig graphite uitvoering.
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 631
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:34

Bericht door Frank »

Status staat bij mij ok al jaren hoog in het aanzien. Door de hals zonder weerstand speel je zomaar een factor 2 sneller, met minder moeite.
Ook heb ik al (meer dan) eens licht kwijlend naar de Slapper geloerd die al een paar keer op marktplaats is aangeboden.
Ik ben nu aan het sparen, mocht het lang genoeg duren, en heb ik dan genoeg euri, dan wordt het toch een aanwinst. Een mooie 4-snaar (Status of Slapper) naast mijn Pedulla 5-snaar.

Dus, je snapt wel, ik beetje jaloers ben ik wel
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

hmmz een van mijn idolen zei dit ooit:

"Musicmans? Probably one of the best basses I ever played, I still play 'em very very very frequently. But Status basses ?Man, they ARE the best!",- Michael Mckeegan
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
superbas42
Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:49

Bericht door superbas42 »

Status S 2 bassen zijn zeker goed...jammer van de JD, maar het houd financieel een keer op, dat snap ik :D ....ps: ik koop em niet, heb er al een :)
let's JayDee !
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

superbas42 schreef:Status S 2 bassen zijn zeker goed...jammer van de JD, maar het houd financieel een keer op, dat snap ik :D ....ps: ik koop em niet, heb er al een :)
Jammer, ik wilde er voor jou zelfs een nieuw pakje snaren bij doen :wink:
Tja, financieel...dat probleem hebben we denk ik allemaal.
Ik kan wel een tijdje wachten en een status uit eigen beurs aanschaffen.
Maar dan zal de Jaydee zeker in zijn koffer blijven.
De vraag is om welke reden ik 'm dan nog heb.
Het is een super bas....PUNT.
Maar dat graphite headless gedoe heeft toch altijd mijn veurkeur gehad.
Al vergat ik dat zo af en toe even :wink:
Gebruikersavatar
superbas42
Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:49

Bericht door superbas42 »

Ik ben het wel met je keuze eens vanuit jou oogpunt, de status stond ook op mijn keuzelijst, samen met een Alembic....heb als belangrijkste reden voor de JD ( mijn keuze ) gekozen vanwege het onmiskenbare geluid dat typerend is, de Status is idd lekker laag (lager) af te stellen en het geluid is retestrak 8) De alembic was ook goed....maar weer 2x zo duur...vond het toch wel veel geld!
Hoop dat je snel aan het Statussen gaat 8)
let's JayDee !
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13439
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

deevit schreef:weet je t zeker van je jaydee? :wink:

trouwens, dit niks voor je dan? slapper
Die staat al best lang op eBay... Verbaast me niks, wat een wangedrocht :roll:
Ik heb ook enige tijd een Mr.Bassman gehad, van het type No Sweat (lefty, viersnarig, doorlopende hals van vijf stroken esdoorn en vier stroken palissander met ebben toets, esdoorn body wings en een bookmatched riopalissander top met nog een vlammetje lichtgekleurd core wood in het midden). Erg mooi ding (zie mijn Photobucket-album), speelde bijna vanzelf, maar vijfsnarig is toch meer mijn ding dus die moest het veld ruimen.

Mijn Mr.Bassman had overigens vermoedelijk dezelfde herkomst als deze Slapper. De halsbevestiging en vorm van de hiel verraadt enigzins dat deze is gebouwd door Siggi Jäger van Human Base. Clover bouwde ook een deel van de Mr.Bassman-productie, maar ik denk niet dat deze daarvandaan komt.
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Er zijn maar weinig mooie slappers.
En die kom je zelden tegen.
Het nadeel van die Slappers is dat de double ball end strings nagenoeg niet tekrijgen zijn.
Ze zijn allemaal ongeveer 1,5 cm te kort

ik dacht meer aan dit....maar dan een cocobolo of walnut top.

Afbeelding
8) 8) 8)

Ik ben nu in onderhandeling met een 2e hands classic....die toevallig 6 km bij mij vandaan woont....maar ik heb de bas nog niet gezien.

Voor nu hou ik het ff bij een nieuwe (als de verkoop goed verloopt) :wink:
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Ik houd niet zo van die bassen, naar niettemin gefeliciteerd als het lukt 8)
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Thanks.... :wink:
Ik bergrijp dat er veel mensen zijn die dit "koploze" ontwerp minder vinden.
Op de een of andere vreemde manier heb ik dit zelf nooit gehad.
Met of zonder kop....ik vind het alle 2 even mooi.
Het schakelt een essentieel optisch onderdeel uit dat de meeste andere bassen bezitten.
Namelijk de headstock.
Positieve keerzijde is dat je er dus ook geen mankement aan kunt krijgen :wink:

Een bas met een mooie headstock zoals Alembic of Jaydee hebben zeker "iets". 8)
Maar het is voor mij altijd puur een optische keuze geweest.
Kijk je naar de meerwaarde, dan lijk me een graphite headless beter.
Want naast de optische kant van een headstock heeft deze verder weinig toe te voegen aan de kwaliteit of de sound.
De snaarspanning achter de kam neem je bij een headstokbas ook mee als je een string bend, dat kost extra kracht...zeker bij dikkere snaren.
Een vallende bas heeft meer dan eens een beschadigde of erger nog, een afgescheurde headstock.
Snaren worden bij veelvuldig gebruik en uitkoken letterlijk gaar rond de windingen om de stemschroeven en willen nog al eens breken.
De stemming is altijd minder stabiel door het gebruik van stemmechanieken...(afhankelijk van kwaliteit natuurlijk).

Eenmaal op stemming kun je met een graphite headless bijna alles doen.
En bovenstaande risico's zijn er niet of nauwelijks.

Maar ik blijf het met je eens...de meesten vinden het idd niet mooi.
Vooral hier thuis wordt naar de status gerefeerd als "bah, lelijk ding". :lol:
Plaats reactie