De ATK is terug :)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
turtleboy84
Berichten: 179
Lid geworden op: 18 dec 2006, 00:31

De ATK is terug :)

Bericht door turtleboy84 »

My relationship with reality.. ..it comes and goes
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Oud nieuws ;)
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
turtleboy84
Berichten: 179
Lid geworden op: 18 dec 2006, 00:31

Bericht door turtleboy84 »

Neet veur mich mien vreundj :wink:
My relationship with reality.. ..it comes and goes
kadee
Berichten: 336
Lid geworden op: 06 nov 2005, 13:43

Bericht door kadee »

zijn er verschillen met de oude atk's?
Heavium

*Ibanez ATK*
*Ibanez Roadstar*
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2769
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

Ja, hier zit geen model bij met een J element en is de body "light ash", als ik me niet vergis dan was dit altijd alder. Verder de bekende super platte Ibanez toets, ben ik nogsteeds geen fan van
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13435
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Jerry schreef:Ja, hier zit geen model bij met een J element en is de body "light ash", als ik me niet vergis dan was dit altijd alder. Verder de bekende super platte Ibanez toets, ben ik nogsteeds geen fan van
Nope, de oer-ATK's zijn van oudsher altijd met een essen body verkocht, en hadden ook alleen maar de humbucker (maar met serie / halssinglecoil + phantom coil / brugsinglecoil-schakelaar). De halssinglecoil werd er pas later aan toegevoegd.

En voor een Ibanez is die toets helemaal niet zo plat, het zit een beetje tussen Stingray en Precision in qua feel, van wat ik me herinner van een paar keer op een oude ATK300 spelen.
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2769
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Bericht door Jerry »

Blijf het rot toetsen vinden :D heb op dit moment een custom gebouwde hals voor mijn TR 500 in overweging.
Haico

Bericht door Haico »

Verschillen...

Het ligt aan het bouwjaar. Mijn ATK uit 1996 heeft een behoorlijk dikkere hals dan mijn 1997 ATK. De 1996 neigt naar de Precision, terwijl de 1997 meer Jazz bass is, echt waar...

De ATK300s hadden ALTIJD een zware essen body. De 400s van na 2000 waren van "light ash".

Ik vraag me af waar ze gemaakt zijn en of ze zo sterk zijn als mijn ATK's. Voor het geld verwacht ik niet dat ze in Japan gemaakt worden.

LeftyJ -> het is toch een serie/parallel/single coil schakelaar zoals in de MM Sterling zit?!
Gebruikersavatar
Boldey
Berichten: 1118
Lid geworden op: 01 jun 2004, 03:23

Bericht door Boldey »

Wat gaan ze kosten? Vind het wel interessante basjes, die 305's...

Concert- en bandfotografie

::::Soundgear SR3005:::::
::::Richwood Precision + SD SPB-1::::
:::Richwood Jazz + SDQP:::
::Westone Spectrum series II fretless::
:::::Traynor YBA200:::::
:::HH Electronic 215BL:::
Haico

Bericht door Haico »

Boldey schreef:Wat gaan ze kosten? Vind het wel interessante basjes, die 305's...
De 305 zo rond de 550 Euro dacht ik gezien te hebben
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13435
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Haico schreef:LeftyJ -> het is toch een serie/parallel/single coil schakelaar zoals in de MM Sterling zit?!
Nope, en nooit geweest ook. Ik heb het nog even nagezocht, en zie dat ik ook fout zit. Singlecoil (rood) met phantomcoil (blauw) klopte, evenals de seriële stand, maar bij de derde ging ik fout. Zie hier:

Afbeelding
Brammibal
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 jan 2007, 17:50

Bericht door Brammibal »

voor de geintereseerden: er straat een hele mooie essen atk 305 op marktplaats.
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 858
Lid geworden op: 11 sep 2004, 09:18

Bericht door Marijn »

Vroegah had je ook een atk met een triplebucker. Zoiets in samenwerking met een metalband moet heerlijk zijn. Ik heb er 1 keer zoiets gehoord, zonder de metalband, ik stond stijl achterover. Wat een ruig ding was dat.
Haico

Bericht door Haico »

LeftyJ schreef:Nope, en nooit geweest ook. Ik heb het nog even nagezocht, en zie dat ik ook fout zit. Singlecoil (rood) met phantomcoil (blauw) klopte, evenals de seriële stand, maar bij de derde ging ik fout. Zie hier:
Dit plaatje verklaart een hoop. Ik heb er veel over gehoord. Mij leek serie/parallel/single coil ook onwaarschijnlijk... want zo klinkt het niet.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13435
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Marijn schreef:Vroegah had je ook een atk met een triplebucker. Zoiets in samenwerking met een metalband moet heerlijk zijn. Ik heb er 1 keer zoiets gehoord, zonder de metalband, ik stond stijl achterover. Wat een ruig ding was dat.
Hebben alle ATK's behalve de ATK100. Maar de drie spoelen worden nooit tegelijkertijd gebruikt, de middelste is alleen een phantom coil voor ruisonderdrukking in de singlecoil-standen. De ATK100 had dat niet, die had maar twee spoelen in de behuizing van de triplebucker.
Plaats reactie