Grafietspeler deskundige

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
mr. Pink
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 jan 2006, 23:16

Grafietspeler deskundige

Bericht door mr. Pink »

Yoooo Johnbob!! tijd geleje.....maar ik kan deze topics niet negeren! Voor diegenen die mij nog niet kennen; ik speel al 15 jaar op verschillende bouwjaren van Status, en sinds 12 jaar op andere bassen die alleen nog maar voorzien zijn van een carbon of grafiet-hals (zelfde).
De reden waarom: het speelt fijn, klinkt fijn, is onderhoudsvrij, nooit meer ontstemmen of afstellen, geen deadspots en een mooie natural sound....
Ik heb diverse Slappers gehad, een 5- en een 6 snarige, en die heb ik verkocht maar met enorm veel spijt, vooral de 5string, en die heb ik gelukkig na lang zoeken weer gevonden......en weet je.......het was de ex bas van Johnbob!!! en idd; de B-snaar is gigantisch! komt mede door het grafiet....maar nog belangrijker, door de extra-longscale van 91,5 cm!!! het vinden van snaren is geen probleem, als het maar geen double-balls zijn, en anders kan ik die altijd nog bestellen bij www.cloverbasses.com

Maar ik bezit ook een Zon legacy Elite Special 5 fretless, (gelijmde grafiet hals)en die B snaar klinkt met normale mensuurlengte ook zeer strak (die bas klinkt zowiezo waanzinnig, ook echt het proberen waard, deze zoemt en zingt daar wordt je niet goed van......)

En verder nog een Collier 5 string de luxe, klinkt in alle opzichten (ja, ook de B snaar) geweldig (gelijmde grafiethals)

Maar nu de Status bassen; mijn eerste was een prachtige 5 snarige headless series-2 uit 1989 gloednieuw bij Staffhorst vandaan, het was het laatste model waar je het grafiet helemaal door ziet lopen tot aan de brug, ook aan de achterkant is het grafiet zichtbaar. De bas klonk geweldig, de B snaar erg strak en helder.