Nieuwe bas gezocht!!!

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Plaats reactie
Bart B
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 jan 2007, 15:48

Nieuwe bas gezocht!!!

Bericht door Bart B »

Hey

Ik ben na een jaartje spelen mijn "oude" Gsr 190 wat beu en zoek een nieuw basje van rond de 500-600 euro, kent er iemand goeie bassen in deze prijsklasse??

Stijl : Rock/Metal
4 Snaren en liefst nieuw :)
Ik dacht aan de Ibanez SRX serie heeft iemand hier ervaring mee??

Merci :wink:

Greets

Bart
Laatst gewijzigd door Bart B op 10 feb 2007, 21:58, 2 keer totaal gewijzigd.
'78 Musicman Stingray
Ibanez SR 900
Trace Elliot 715
Marshall MB30


https://www.myspace.com/polskibart" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22186
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Dit is al heel vaak gevraagd en elke keer bestaat het antwoord uit vragen. Wat voor stijl, hoeveel snaren, nieuw of tweedehands enz.
Lees dit forum even door.
Bart B
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 jan 2007, 15:48

Bericht door Bart B »

RUIS schreef:Dit is al heel vaak gevraagd en elke keer bestaat het antwoord uit vragen. Wat voor stijl, hoeveel snaren, nieuw of tweedehands enz.
Lees dit forum even door.
ik denk dat het nu wel wat duidelijker is :wink:
'78 Musicman Stingray
Ibanez SR 900
Trace Elliot 715
Marshall MB30


https://www.myspace.com/polskibart" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Revenge on society
Berichten: 159
Lid geworden op: 21 mar 2004, 20:03

Bericht door Revenge on society »

Hoi, un bas is toch altijd persoonlijk...Wat voor mij werkt is zelf gewoon wat bassen testen hoe ze spelen en klinken(op een versterker die in de buurt komt van je eigenste) en daarna thuis ff wat reviews bekijken van de bassen die je wel wat lijken, aan de hand van reviews kun je kijken hoe ze qualitatief uit de bus komen.

mvg, John
Gebruikersavatar
Iris Music
Iewris
Berichten: 5384
Lid geworden op: 25 jun 2006, 14:34

Bericht door Iris Music »

Die Ibanez SRX ziet er mooi uit, maar kijk nog verder, want er zijn nog heel veel basjes te vinden rond die prijsklasse. :) Neem ook gewoon gerust een kijkje op marktplaats en struin gewoon velen muziekwinkels af... :wink: Wie weet wat je tegenkomt.

En niet je oude Ibbie wegdoen hè?
Vanzelfsprekend!
"We don't want to learn, but we hate what we don't understand"

Progbitch!

Een !
Haico

Bericht door Haico »

Veel keuze in die prijsklasse. Probeer eens wat, maar koop nou niet de eerste de best die je wel aardig vind.

Vergeet vooral niet de een nieuwe Ibanez ATK te proberen. Als ze zo goed zijn als de jaren 90 modellen ga je voor een hele lange tijd veel plezier hebben van een eventuale aankoop. Monsters van bassen voor rock, metal, funk... als het maar krachtig moet klinken.

kijk hier eens...

https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?t=9245
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Ik weet niet of je van Jazz'en houdt......ander heb ik misschien wel wat voor je! (4-snarig, en zo goed als nieuw!) :wink: PM maar mocht je interesse hebben!

Verder zijn ATK's idd erg lekker voor Rock/Funk/Metal, en kijk ook eens naar bijvoorbeeld Fame (van musicstore.com)
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
turtleboy84
Berichten: 179
Lid geworden op: 18 dec 2006, 00:31

Bericht door turtleboy84 »

Ik ken nog iemand met een mooie BTB700 die hij door omstandigheden niet zo vaak meer gebruikt :roll:
My relationship with reality.. ..it comes and goes
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

Een dikke +1 voor Fame. Een bas met een zéér gunstige prijs kwaliteit verhouding. Kost zo'n €600,- bij de Musicstore in Köln.

Afbeelding
Plaats reactie