4snaar Dream Theater Tabs

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
niek34
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 mar 2007, 18:22

4snaar Dream Theater Tabs

Bericht door niek34 »

Hallo ik vroeg me af of iemand goede Dream Theater tabs heeft het liefst 4snaar maar mag ok anders dat pas ik dan nog wel aan

ik hoor het graag :D
Gebruikersavatar
huskey
Berichten: 79
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:27

Bericht door huskey »

Als je guitar pro hebt: Klik

De eerste albums (when dream and day unite en images and words) zijn nog ingespeeld op een 4-snaar, dus die kan je zonder veel problemen uitzoeken. Voor de 6-snarige nummers is het toch een stuk lastiger, want je komt gewoon in de problemen met de lage B. Een nummer als Home kan dan wel, want daar gaat Myung niet lager dan een D (moet je natuurlijk wel drop D stemmen).
Epiphone Thunderbird
Ashdown MAG300
Gallien-Krueger Backline 410
Nobels ODR-B
Gebruikersavatar
bastaart
Berichten: 2120
Lid geworden op: 23 jan 2006, 01:12

Bericht door bastaart »

zelf uitzoeken!

is beter
Thijs
Berichten: 484
Lid geworden op: 31 aug 2006, 18:05

Bericht door Thijs »

Zelf uitzoeken is inderdaad beter. Het fijne van DT is dat bijna alles wordt meegespeeld met de gitaarlijnen. Wel een paar octaven lager natuurlijk.
Voor de rest vrees ik dat ze weinig 4 snaarig werk hebben. Wat je wel kunt doen is alleen één octaafhoger spelen. Dan speel je al aardig mee, en de vingerzetting is niet eens zo lastig. Gewoon veel doen en vooral niet gelijk op het tempo mee willen spelen!
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23335
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

en probeer t netter te spelen dan Myung :mrgreen:
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
No Class
Berichten: 201
Lid geworden op: 10 dec 2005, 18:41

Bericht door No Class »

DT zelf uitzoeken lukt mij niet hoor. Probeer bv Metropolis es zelf uit te zoeken, veels te moeilijk. Met tabs erbij is het al moeilijk zat.

Erotomania is een leuk nummer... relatief best goed te doen en 4 snarig.
Dream Theater Bass Highlights
https://www.youtube.com/watch?v=Tsu9r9bKU8c
Gebruikersavatar
niek34
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 mar 2007, 18:22

dt 4snaar tabs

Bericht door niek34 »

ja erotomania ga ik me nu denk ik maar eens op richtten als ik dat kan ben ik al best blij :D
rael_kid
Berichten: 1731
Lid geworden op: 12 apr 2005, 17:32

Bericht door rael_kid »

Sorry voor de kick, maar welke tab gebruik jij voor Erotomania?
Doodndoodit, dah, dt-dt-dah
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Net toen ik dit topic zag even Erotomania opgenomen (tot ik hem niet meer verder wist ;)). Ingespeeld op m'n Richwood Precision met de bas naar links gepanned:

Luisteren

Downloaden

Niet helemaal strak, maar hij ging best redelijk :lol:

@rael_kid: ik zou toch proberen zoveel mogelijk uit te zoeken. Qua uitzoeken valt ie best mee. Lastigste stukje is dat vanaf 2:10 tot 2:24. Losse opname van hebben?
rael_kid
Berichten: 1731
Lid geworden op: 12 apr 2005, 17:32

Bericht door rael_kid »

Hehe, goeie opname, hier heb ik wel wat aan. Ik zou graag dat stukkie willen hebben... Dit is trouwens wel tamelijk ver boven mijn niveau, daarom gaat zelf uitzoeken waarschijnlijk ook niet werken... Maar alle hulp is welkom!
Doodndoodit, dah, dt-dt-dah
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

Ik zal kijken of ik dat aankomende week even op kan nemen. Kan alle stukjes wel even apart en wat langzamer spelen, is niet zoveel moeite en leuk om te doen :D

Moet eerlijk zeggen dat ik dit soort muziek eigenlijk nooit meer luister en al helemaal niet meer speel. Heb een tijd geleden bijna al m'n Dream Theater CD's verkocht (had ze allemaal, heb de 3 favoriete gehouden).
rael_kid
Berichten: 1731
Lid geworden op: 12 apr 2005, 17:32

Bericht door rael_kid »

Zou heel vet zijn. Ik luister de laatste tijd steeds meer naar DT. Ze zijn vet 8). Maar doe rustig aan met die opnamehikmik, dat heeft geen haast..
Doodndoodit, dah, dt-dt-dah
Gebruikersavatar
Beestmens
Berichten: 1472
Lid geworden op: 27 dec 2003, 22:28

Bericht door Beestmens »

Ik ben bezig met Strange Deja Vu van hun beste album 8) Zeg ik wel eens vaker maar nu ga ik eens een nummer van begin tot eind spelen. Zit nu op de helft tot 2:40 waar het nummer van tempo wisselt. Zal 'm als de tijd rijp is eens proberen op te nemen.
Yamaha RBX JM2.
Gebruikersavatar
arjan
Berichten: 1238
Lid geworden op: 13 apr 2004, 14:30

Bericht door arjan »

Beestmens schreef:Ik ben bezig met Strange Deja Vu van hun beste album 8) Zeg ik wel eens vaker maar nu ga ik eens een nummer van begin tot eind spelen. Zit nu op de helft tot 2:40 waar het nummer van tempo wisselt. Zal 'm als de tijd rijp is eens proberen op te nemen.
you go girl! :lol:
loves a big bASS

mijn insta
mijn facebook
Veel gear... lekker boeie
Plaats reactie