Hoe vaak bassen jullie?

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!

Hoe vaak bas jij?

0-30 min. per dag
33
20%
30-60 min. per dag
57
35%
1-2 u per dag
35
21%
2-... u per dag
21
13%
2-3 keer per week
11
7%
Zo af en toe een keertje
8
5%
 
Totaal aantal stemmen: 165

Gebruikersavatar
No Class
Berichten: 201
Lid geworden op: 10 dec 2005, 18:41

Bericht door No Class »

Uur per dag denk ik, gemiddeld.

Ik zou wel eens willen dat ik de motivatie had om meer te spelen maarja.
Dat uur is wel puur oefenen... scheelt nogal als je geen repetities of optredens meer hebt.
Dream Theater Bass Highlights
https://www.youtube.com/watch?v=Tsu9r9bKU8c
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22641
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Toen ik met bas begon speelde ik heel veel maar heb ik zelden geoefend.
Vroeger heel veel dingen uitgezocht maar dat doe ik niet meer. Ik zoek nu zelf naar een mengeling van alles dat ik het beluisterd en maak zelf korte stukjes die ik soms uitbreid voor solo-opnames.
Er zijn soms dagen dat ik geen bas aanraak want het heeft geen zin om te beginnen spelen als de gretigheid of de "klik" er niet is. Als ik na enkele minuten merk dat het niet "lukt" stop ik onmiddellijk.
Ik speel veel terwijl ik naar televisie kijk (wat eigenlijk geen goed idee is want dan ben je minder gefocust)
what fools these mortals be
christiaan_01
Berichten: 883
Lid geworden op: 17 mei 2007, 15:22

Bericht door christiaan_01 »

wombatboter schreef: Ik speel veel terwijl ik naar televisie kijk (wat eigenlijk geen goed idee is want dan ben je minder gefocust)
Vind je het zo saai dan?
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22641
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

christiaan_01 schreef:
wombatboter schreef: Ik speel veel terwijl ik naar televisie kijk (wat eigenlijk geen goed idee is want dan ben je minder gefocust)
Vind je het zo saai dan?
mijn aandacht wordt heel snel afgeleid dus ook als ik speel dwaalt mijn geest af. Ik kijk liefst naar politieke programma's als ik bas speel en dan kan ik bvb rustig eindeloos bepaalde akkoorden in allerlei combinaties spelen zodat de souplesse verbetert
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

livefastdieyoung schreef:
BassAgent schreef:Toch wel een uurtje of 5 per dag, als je alles meetelt.
5u per dag?? Crap...

Ik snap het langs een kant wel, als ik er echt tijd voor had deed ik het ook...maar heb je geen school/werk/slaap nodig :D ?
Ik studeer conservatorium, dus ik moet wel, en ik tel alle repetities en lessen mee.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Didi 1.0

Bericht door Didi 1.0 »

wombatboter schreef:
christiaan_01 schreef: Vind je het zo saai dan?
mijn aandacht wordt heel snel afgeleid dus ook als ik speel dwaalt mijn geest af. Ik kijk liefst naar politieke programma's als ik bas speel en dan kan ik bvb rustig eindeloos bepaalde akkoorden in allerlei combinaties spelen zodat de souplesse verbetert
Volgens mij een uitstekende methode om het spiergeheugen te trainen. Ik denk dat je zo veel beter je intuïtie leert gebruiken dan dat je uitsluitend gefocussed speelt ( wat je ook geregeld wél moet doen).
christiaan_01
Berichten: 883
Lid geworden op: 17 mei 2007, 15:22

Bericht door christiaan_01 »

Om langdurige techniekoefeningen te spelen is de tv inderdaad wel handig. Dat doe ik ook nog wel eens als ik alleen thuis ben :)
Gebruikersavatar
livefastdieyoung
Berichten: 222
Lid geworden op: 14 jan 2008, 19:51

Bericht door livefastdieyoung »

BassAgent schreef:
livefastdieyoung schreef: 5u per dag?? Crap...

Ik snap het langs een kant wel, als ik er echt tijd voor had deed ik het ook...maar heb je geen school/werk/slaap nodig :D ?
Ik studeer conservatorium, dus ik moet wel, en ik tel alle repetities en lessen mee.
Ok, dan begrijp ik het wel :)
Ibanez GSR-200
Peavey TKO 115
Boss ODB-3
DOD Envelope Filter
Gebruikersavatar
Grainger
Koning Herrie
Berichten: 6109
Lid geworden op: 02 nov 2007, 22:18

Bericht door Grainger »

Elke keer als ik 'm zie staan, moet ik 'm ff vasthouden en er wat uitknallen.
Afscheid nemen is dan ook zeer moeilijk, ik heb hem nu in de woonkamer staan, dus loop ik er steeds tegenaan...

Komt erop neer dat ik echt dik 2/3 uur per dag aan 't bassen ben! En dat vind ik helemaal niet erg!
basbende
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 jan 2008, 00:56

Bericht door basbende »

Tja hoe veel speel je per dag... Het gaat ten slotte om de kwantiteit uiteindelijk :lol:

www.olafmeijer.nl
www.jazzsupply.nl[/quote]
christiaan_01
Berichten: 883
Lid geworden op: 17 mei 2007, 15:22

Bericht door christiaan_01 »

basbende schreef:Tja hoe veel speel je per dag... Het gaat ten slotte om de kwantiteit uiteindelijk :lol:

www.olafmeijer.nl
www.jazzsupply.nl
[/quote]

Euh, kwaliteit :?: :roll:
basbende
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 jan 2008, 00:56

Bericht door basbende »

Dat was ironisch bedoeld... maar inderdaad: beter 10 minuten goed werk dan een uur gekluns!

www.olafmeijer.nl
www.jazzsupply.nl
christiaan_01
Berichten: 883
Lid geworden op: 17 mei 2007, 15:22

Bericht door christiaan_01 »

basbende schreef:Dat was ironisch bedoeld... maar inderdaad: beter 10 minuten goed werk dan een uur gekluns!

www.olafmeijer.nl
www.jazzsupply.nl
Das waar!
Waarom typ je trouwens die twee websites steeds erbij? Daar is een onderschrift voor
Gebruikersavatar
Punch
Berichten: 69
Lid geworden op: 19 nov 2007, 21:13

oefenen oefenen oefenen

Bericht door Punch »

Ik doe een half tot een heel uur in de poll wat er op neer komt dat ik elke dag een uur probeer te bassen.

Ik zou best meer willen maar ik ben zelfstandig ondernemer en moet wel op de kleintjes letten dus ik werk meestal meer dan 40 uur per week.

Daarnaast heb ik ook andere verplichtingen thuis zoals vandaag, mijn meissie wilde nieuwe rolgordijnen en ja ze heeft net een nieuwe (2de hands) bas voor mij gekocht dus dan moet ik ook aan de bak (niet dat ik dat erg vind, maar het kost tijd).

Daarnaast spelen we allebij tenor sax, ook gemiddeld 1 uur per dag en in beide heb ik 1 uur per week les.

We zijn ook beide vervente sportduikers en nu met deze temperaturen houden we wel wat tijd over maar over een maandje verwacht ik toch ook wel minstens 1 keer per weekend in de Grevelingen of de Oosterschelde te liggen met van die stalen tanks op mijn rug.....

Er zou 48 uur in een dag moeten zitten i.p.v. 24.
Maar mocht ik ooit een grote prijs winnen in de staatsloterij dan beloof ik plechtig dat er een paar uur per dag aan bas oefenen bij komt....
Obi Speelt met: * Daytone LMH (4-string) * Warwick Corvette Proline 5 * Audio Technica ATW 1400 wireless pack * Korg DTR 1000 * Hartke 115BXL * Park Bass GB 15-10 * Maxtone Tenor Saxofoon * https://www.promict.nl
Gebruikersavatar
Bigfoot414
Berichten: 370
Lid geworden op: 21 okt 2007, 14:52

Bericht door Bigfoot414 »

Minstens 2 uur per dag.

Ik heb altijd we iets van een riffje of melodietje in mn hoofd en dan vliegt de tijd zo om.

Het is ook vaak al diep in de avond of vroeg in de nacht als mn Trees uitgaat.
- mijn band

- Spector Euro 4 LX
- Fender Precision MiM
- EBS Fafner
- Ampeg 410 HLF
Plaats reactie