Hoe vaak bassen jullie?

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!

Hoe vaak bas jij?

0-30 min. per dag
33
20%
30-60 min. per dag
57
35%
1-2 u per dag
35
21%
2-... u per dag
21
13%
2-3 keer per week
11
7%
Zo af en toe een keertje
8
5%
 
Totaal aantal stemmen: 165

christiaan_01
Berichten: 883
Lid geworden op: 17 mei 2007, 15:22

Hoe vaak bassen jullie?

Bericht door christiaan_01 »

Aangezien ik de laatste tijd weer extreem (lees: voor mijn doen dan) veel aan het bassen ben,
minstens een uur per dag, kan uitlopen tot zo'n 3u per dag, vroeg ik me af hoeveel de meeste van jullie spelen?
Ik heb soms van die periodes dat ik misschien wel een maand niet bas.
Maar dat komt dan meestal omdat ik dan last heb van een gitaar-crush (Voorlopig niet :lol:
Vandaar het polletje.
Gebruikersavatar
PyungNamm
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 mei 2006, 22:11

Bericht door PyungNamm »

Minimaal 30-60 min. per dag

sommige dagen meer dan 3 uur, varieert..
heb voor deze poll 30-60 ingevuld
Gear:
G&L L-2500 Tribute, HK Fretless 5-snaar, Jan Knooren Contrabas, Kala U-Bass
Acoustic Image Clarus 2R+
Phil Jones Compact4

Band:
Oriental Jazzband
Gebruikersavatar
Weylin
Niks
Berichten: 1480
Lid geworden op: 21 jan 2007, 04:22

Bericht door Weylin »

Uurtje of 4 - 5 per dag als ik niet weg hoef.
Didi 1.0

Bericht door Didi 1.0 »

1 a 2 uur gemiddeld. Soms 3 uur. Ook wel eens een dagje niet maar dan wordt ik wel wat onrustig.
laviathan
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 aug 2007, 16:19

Bericht door laviathan »

Aangezien ik mijn bas woensdag kan halen, ben ik van plan meer dan 2 uur per dag te gaan bassen!

(sorry sax maar nu moet je echt af en toe echt een hele dag de koffer in aangezien bas mij gewoon leuker lijkt! :(!)

Dit is de tijd die ik nu ook ong. aan muziek bezig ben en ik ben van plan (mijn les sax is al gestopt) nog maar 2x in de week te gaan saxen een van de bandrepetitie en een keer thuis, dat lukt makkelijk :lol: !

Nouja ik vul de pol woensdag wel in! :lol:
Gebruikersavatar
cedric
Berichten: 439
Lid geworden op: 06 nov 2007, 18:10

Bericht door cedric »

toch zeker minimaal 2 uur per dag...

de vriendin kijkt tv en wat doe ik?

bass spelen met men koptelefoon op natuurlijk :P
To Jazz Or Not To Jazz, That Is The Question



°squier vintage upgrade precision°
°zelfbouw fretless jazzbass°
°single cut zelfbouw°

ashdown: MAG c210 t300
Gebruikersavatar
The Fourth Horsemen
Berichten: 1985
Lid geworden op: 27 apr 2006, 17:43

Bericht door The Fourth Horsemen »

varieert heel sterk... heb het eerste gepakt, gewoon om niet te overdrijven... speel wel nooit langer dan een uur aan een stuk... wel meerdere keren per dag...
christiaan_01
Berichten: 883
Lid geworden op: 17 mei 2007, 15:22

Bericht door christiaan_01 »

Weylin schreef:Uurtje of 4 - 5 per dag als ik niet weg hoef.
Sooo das veel!!
Word je dat dan nooit een ietsiepietsie beu? :roll: Met alle respect natuurlijk voor andere freaks :) En ik dacht dat ik al een freak was de laatste tijd..
Na een tijd moet je inspiratie toch ook voorbij zijn om nog wat te spelen?
Gebruikersavatar
Weylin
Niks
Berichten: 1480
Lid geworden op: 21 jan 2007, 04:22

Bericht door Weylin »

Hahaha ik en dingen beu worden gaat niet helemaal samen geloof ik. Ik ga volgende week voor de 26e keer naar hetzelfde concert (dit keer in Berlijn), en een maand later voor de 27e keer (in Amstelveen).

Maar mijn zin om te spelen houdt niet op. Ik zet de radio of iTunes of een CD/plaat aan en dan moet ik m'n bas wel weer op schoot nemen. En als er niks op is wat me boeit, dan rommel ik gewoon wat aan (dan krijg je van die composities die nu te vinden is van mijn band bij Music/Recording).
Gebruikersavatar
VDBROEK81
Berichten: 544
Lid geworden op: 06 nov 2007, 10:45

Bericht door VDBROEK81 »

Ik werk veel vanuit huis en een pauze kan ik dan vullen met even spelen. Idem voor na het eten. CD's, Reclame tunes, filmmuziek alles komt dan langs.
Ik denk dat ik gemiddeld wel zo op twee uur per dag uitkom maar dan inclusief de weekenden en optredens. Uiteraard verschilt dat wel wat van week tot week en soms is het meer pielen dan intensief oefenen. Maar toch. Goed voor de vingervlugheid of zo iets.
Enige verslaving is hier wel van toepassing.
Gebruikersavatar
Grainger
Koning Herrie
Berichten: 6109
Lid geworden op: 02 nov 2007, 22:18

Bericht door Grainger »

Een dik uur per dag. Heerlijk, tot in het eindeloze basloopjes herhalen, perfectioneren en speelse dingetjes erbij verzinnen!
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

Af en toe en zeker 1 maal per week repeteren.

Deels afhankelijk van mijn werkdrukte.
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
christiaan_01
Berichten: 883
Lid geworden op: 17 mei 2007, 15:22

Bericht door christiaan_01 »

Grainger schreef:Een dik uur per dag. Heerlijk, tot in het eindeloze basloopjes herhalen, perfectioneren en speelse dingetjes erbij verzinnen!
Ja, bij mij 't zelfde.. totdat ze er beneden gek van worden :lol:
Gebruikersavatar
LedZep
Berichten: 643
Lid geworden op: 29 dec 2006, 13:45

Bericht door LedZep »

Vroeger was't zo'n 2-3u per dag, + 2x repeteren (maandag en donderdag) + optreden weekends
Nu is't heel wat minder, vanwege m'n zelfbouwproject waardoor men thuisbas in stukken ligt als voorbeeld voor men andere + veel schoolwerk, waardoor't maar op 2x repeteren in de week meer komt :?
Maar er komt wel terug beterschap in :wink:
Voer hier een onderschrift in.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Volgens mij toch wel een uur per dag..maar soms ook wel meer, ligt eraan. Soms speel ik een hele week niet zelfs, maar dat merk ik dan weer tijdens repetities.

Vroeger was het echt elke vrije minuut, dan leer je toch wel snel :P
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Plaats reactie