problemen met nootjes

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Gebruikersavatar
JM
Berichten: 174
Lid geworden op: 13 jan 2005, 12:06

Bericht door JM »

Ik ben wat bladmuziek (bas uiteraard) gaan invoeren in guitarpro..op die manier pak je het (nou ja..het..de basics) ook vrij snel op als je het ondersteund met zo'n websiteje.

Kan echt nog niet iets direct vanaf bladmuziek spelen..kost me zelfs nog moeite om de melodie erin te lezen.
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

Ik heb ook geprobeerd om de bladmuziek in Guiterpro in te voeren. Alleen heb ik het idee dat je er niet veel van leert. Je hoort wel waar de noten zitten, alleen je "voelt" ze niet aankomen.

Nu ik ongeveer weet wat al die tekens betekenen kan ik ze per regel gaan "uitrekenen" En dan met een metronoom erbij rustig proberen te spelen. Dit gaat goed totdat ik een stuk tegenkom dat in Alla breve moet worden gespeeld.. Maar dat is weer de volgende uitdaging :lol:
-- It's the hat that keeps the funk --
Gebruikersavatar
JM
Berichten: 174
Lid geworden op: 13 jan 2005, 12:06

Bericht door JM »

TJa..invoeren in guitar pro is in zoverre leerzaam dat je gaat snappen wat er staat bij bv dotted noten, boogjes over de maatstreep heen gescheiden maatlengte en nootlengte etc etc.
Verder moet je er zelf wel mee werken natuurlijk..bv als je voor jezelf het fretboard probeert te gebruiken om de bladmuziek in te voeren. Of als je een stuk vanaf tabs in bladmuziek probeert in te voeren..best nog lastig om dan de noten en rusten juist te plaatsen..en om goed binnen de 4/4 te blijven werken.
groevie
Berichten: 142
Lid geworden op: 27 okt 2004, 16:33

Bericht door groevie »

Q. schreef:Zelf ben ik vrij lui ingesteld, lessen op internet bekijken e.d. werkt bij mij absoluut niet. Maar les volgen bij een leraar die een x aantal euro's per uur kost en waarmee je dan notenschrift gaat behandelen werkte bij mij wel heel goed.
:lol: Is ook fijn voor basleraren die anders de huur moeilijk kunnen betalen. :lol:

groetjes
https://www.johnklaver.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Hansebas
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 jun 2004, 10:33

Bericht door Hansebas »

Koop de Bass Bible van Paul Westwood.....zitten ook twee cd's bij. Is wel in het Engels. Behandeld tevens alle verschillende stijlen.
Plaats reactie