Slappen

Heb je iets te vragen over je techniek? Lastige muziektheorie? Wil je je kennis met het forum delen? Post het hier!
Gebruikersavatar
ElBasstardo
Berichten: 715
Lid geworden op: 05 jan 2006, 14:45

Bericht door ElBasstardo »

Scr33x0r schreef:
Dat boek is geniaal, toen ik nog basles had (3 jaar terug) kreeg ik ook "slap-les" uit dit boekje.

Waar heb jij hem gekocht als ik vragen mag?
Bij een k*tzaak in Sittard... Op ebay vaak voor een habbekrats te koop. Goedkoper als dat ik hem je zou kopieeren (wat ook een optie is :wink: )

Laat maar horen...
Keep up the low tunes...

Grtz,
ElBasstardo


VANHOUdT | RockNRollWhisky | CUDA

TE KOOP: THON EFFECTCASE M
pijlstaartrog
Berichten: 483
Lid geworden op: 12 sep 2005, 14:07

Bericht door pijlstaartrog »

Code: Selecteer alles

En toen waren het er nog maar 2!!!
Johnbob: heb je een bas weggedaan ofzo?
We moeten inderdaad alleen onze mening geven in een topic, maar ik ben blij dat de topicstarter nu weet dat er ook mensen zijn met een andere mening: stimuleert hem om zelf te proberen en voor hem/haarzelf de beste optie te vinden. Daarom vind ik het jammer als je je mening als een vuistregel presenteert die suggereert dat er niemand anders over denkt, terwijl je weet dat dat wel zo is. Snap je nu dus waar dit vandaan komt? Dit gaat niet over gelijk hebben maar over de topicstarter helpen!
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Hej P.

Nee ik heb er nog steeds 3.
Maar ik dacht opeens aan een liedje van vroeger....daar kwam die regel in voor.
Betekend dus eigenlijk helemaal NIETS hahahaha.

Ik begrijp het verder wel, no problemo. :wink:
Gebruikersavatar
IvanHo
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2004, 00:50

Bericht door IvanHo »

Kvroeg me af, wat vinden jullie van slappen in een metalband? Ik ben zelf meer van recht toe recht aan stampen, maar af en toe tussendoor kan wel.
Later

IvanHo!!!

www.systemflatline.com
pijlstaartrog
Berichten: 483
Lid geworden op: 12 sep 2005, 14:07

Bericht door pijlstaartrog »

Ik vind zoals incubus dat doet wel leuk, maar dat is zeker geen metal? Primus ook niet denk ik he? Verder vind ik metal eigenlijk niks, met of zonder slap dus dan moet je je van mijn mening niks aantrekken. Korn vind ik in ieder geval helemaal niks.
Gebruikersavatar
konijntjeluuk
Berichten: 706
Lid geworden op: 17 dec 2004, 15:41

Bericht door konijntjeluuk »

bij bepaalde metal vind ik het wel vet. iig het pop-geluid. het slapgeluid wordt al gauw rommelig en komt niet lekker door de mix icm metalgitaren.
mudvayne is zo'n voorbeeld hoe het wel vet klinkt, al gebruikt die bassist volgens mij ook veel effecten.
gear: bas + versterker + snoer + draadloos + bladiebla
Deadbeat niet meer...
TreaTmenT niet meer...
The Black Fall
Gebruikersavatar
Scr33x0r
Berichten: 28
Lid geworden op: 31 dec 2005, 13:52

Bericht door Scr33x0r »

ElBasstardo schreef:
Scr33x0r schreef:
Dat boek is geniaal, toen ik nog basles had (3 jaar terug) kreeg ik ook "slap-les" uit dit boekje.

Waar heb jij hem gekocht als ik vragen mag?
Bij een k*tzaak in Sittard... Op ebay vaak voor een habbekrats te koop. Goedkoper als dat ik hem je zou kopieeren (wat ook een optie is :wink: )

Laat maar horen...
Pm gestuurd :)
Arjan :)
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

konijntjeluuk schreef:bij bepaalde metal vind ik het wel vet. iig het pop-geluid. het slapgeluid wordt al gauw rommelig en komt niet lekker door de mix icm metalgitaren.
mudvayne is zo'n voorbeeld hoe het wel vet klinkt, al gebruikt die bassist volgens mij ook veel effecten.
Die vent heeft een compressie op zn geluid, dat wil je niet weten...

Maar het klinkt wel vet :mrgreen:
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
ElBasstardo
Berichten: 715
Lid geworden op: 05 jan 2006, 14:45

Bericht door ElBasstardo »

Check deze:

Slap It

Heb je voor een paar euro de orginele (verzenden kost niet zo veel).
Als je geen ervaring met ebay hebt bestel ik hem voor je.
Keep up the low tunes...

Grtz,
ElBasstardo


VANHOUdT | RockNRollWhisky | CUDA

TE KOOP: THON EFFECTCASE M
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Zat ik gister ook even naar te kijken.. Maarja als iemand anders 'm hier wilt, dan zal ik niet gaan bieden ;)
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

Superrr boek! Ik heb hem ook sinds een paar weken. vanaf blz 15 wordt het pas echt interessant. En die cd die erbij zit is ook erg handig. :wink:
Gewoon kopen dus, voor die paar luizige euro's hoef je het niet te laten!:wink:

ElBasstardo schreef:Check deze:

Slap It

Heb je voor een paar euro de orginele (verzenden kost niet zo veel).
Als je geen ervaring met ebay hebt bestel ik hem voor je.
-- It's the hat that keeps the funk --
Gebruikersavatar
MarZ
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 dec 2005, 04:12

Bericht door MarZ »

inderdaad een super boek en niet alleen voor beginners.
Ik heb mijn exemplaar begin jaren 90 gekocht. Er zat nog een vinyl plaat bij ipv een cd
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Ik ken het boek niet...I'm a do-er not a reader hahahaha.
Kan idd een goede hulp zijn zo'n boek.
Ik zal eens kijken of ik het ergens op een beurs kan bemachtigen.

Wel vind ik het jammer dat er niemand terug komt op een onderdeeltje van een voorgaande post van mij.
Het heikele punt was...ritmiek en steady zijn tijdens het bassen.
Ik schreef toen
===============================================
Onder "Techniek, Lessen" het topic "verbeteren timing" zijn we het er denk ik toch wel allemaal over eens dat Ervaring, oefenen en oefenen de enige echte weg naar een "steady, vaste bassist" is.
Als de actie verhogen onderdeel zou zijn van het verbeteren van je timing (of een hulp), waarom komt deze vreemde wijze dan niet één keer voor in dit topic dat er zelfs specifiek over GAAT?
Dit vind ik toch wel erg vreemd.
Het maakt een van beide topics toch wel erg onbetrouwbaar!
===============================================
Valt dit alleen mij op of zijn er nog meer die beide topics een beetje tegenstrijdig vinden? :wink:
pijlstaartrog
Berichten: 483
Lid geworden op: 12 sep 2005, 14:07

Bericht door pijlstaartrog »

Okee, ik hap dan nog voor deze ene keer: waarom niemand reageert komt door jouw manier van discussieren, of beter gezegd: het gebrek daaraan. Het moet je toch opgevallen zijn dat De Teng, ik en in mindere mate Ramon best in waren voor een discussie maar afgehaakt zijn?
Die tegenstrijdigheid die jij ziet zie ik in ieder geval helemaal niet. Afwezigheid van posts kan nooit bewijzen dat de hypothetische post onwaar is. Ik denk dat het met hoge actie een beetje hetzelfde is als met snaarolie (fast fret enzo): het heel eenvoudig kunnen spelen gaat volgens sommigen ten koste van hun (persoonlijk dus) timing, en voor sommigen niet. Toch mogen de eersten best anderen adviseren om het daarom eens te proberen zonder snaarolie en met hoge actie, zonder in elke post te moeten beweren dat ze het wondermiddel voor perfecte timing gevonden te hebben.
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Of ik wel of niet de kunst van discussieren bezit is hier niet aan de orde.
Ook weer wordt er niet geantwoord op een simpele vraag welke ik hier tussen de strepen had gezet.

Feit blijft...snaren hoog, snaren laag, what ever....
Het moet in je zitten.
Oefenen oefenen en nog es oefenen doet de rest.
Snaarolie, fast fret...ik word hier akelig van...."hulpmiddeltjes".....
Dit zie ik te vaak in een wereld waar het moet draaien om training en oefenen.
Er bestaat geen trucje of hulpmiddel om vaster, meer steady te worden dan alleen je eigen feeling.
Als uit deze mening voor jou blijkt dat ik niet kan discussieren, dan is dat dik oke.
Ik heb alleen een vreemd gevoel als mensen oplossingen gaan zoeken en vooral aandragen om je timing te verbeteren ANDERS dan te oefenen.

De snaarhoogte doet er dan in feite niet zo toe.
Als jij met een hogere snaar het gevoel hebt dat je vaster bent/een betere timing hebt, dan komt dat doordat je door die stringsetting belemmerd word en tegen gehouden doordat je meer "werkt".
Het lijkt dan in eerste instantie meer steady te zijn en maatvaster.
maar ditkomt omdat het werken je corrigeerd en je snelheid iets inboet.

Ik bedoel een discussie nooit uit te melken maar heb inmiddels bepaalde ervaringen opgedaan, opgedaan in een tijd dat ik professioneel speelde, met een aantal bekende gebast heb etc etc en dit wilde ik slechts delen.
Stom misschien!
Het beste lijkt het dat ik het beter kan overlaten aan bepaalde bassisten die menen dat er voor allerlei ritmische opstakels (sec het maatvast worden bedoel ik dan) trucjes zijn om ze te overwinnen.
Oefenen en nog es oefenen met je favorite stringsetting.
Maar ga NOOIT een stringsetting aanpassen als hulpmiddel bij het vaster worden.
Dit zijn compromissen...die je in een later stadium gaan opbreken.
Strax verlang je naar een hogere snelheid, een andere muziekstijl of iets dergelijks waardoor een lagere stringactie gewenst is.
Op dat moment ben je weer terug bij het punt waar het in eerste instantie begon...Het verbeteren van je timing.

Misschien heb je gelijk en is het 't verstandigst gewoon te zwijgen.
In mij ogen is er het forum juist voor om dat niet te doen.
Plaats reactie